NEI, JEG SKAL IKKE PÅ PÅSKEFERIE

Hei og gooood torsdag! Suns out, bums out ☀️ Neida. Jeg skal komme rett til poenget; jeg får så eeekstremt mye pes i innboksen om dagen. Forståelig nok! Men, om man først skal bruke energien sin på å sende stygge meldinger til meg – kan dere iallfall ha fakta på bordet. (Nå snakker jeg om direkte fæle meldinger, ikke konstruktive tilbakemeldinger! De setter jeg stor pris på ♥). NEI, jeg skal ikke på påskeferie. Ja, jeg reiser nedover den 31.mars. En noe uheldig dato, og for å være helt ærlig var jeg ikke klar over at det var midt i påskeferien da jeg bestilte billetten. Men, å si at jeg skal på påskeferie blir helt feil. At noen dager i ferien er under oppholdet mitt stemmer, men jeg skal ikke tilbake igjen når hverdagen starter igjen i begynnelsen av april. Jeg skal reise EN vei, og være der på ubestemt tid. Så de som godter seg over at jeg må på karantenehotell kan ta det helt med ro. Jeg kommer ikke tilbake når situasjonen er så kritisk som den er nå.

 

Nå er de fleste forberedelsene klare før avreise på onsdag, både testing og attester er bestilt. Situasjonen i Spania er veldig bra akkurat nå. Eller, så “bra” den kan være i forhold til hva som har vært. Jeg kommer også til å teste meg etter noen dager i Spania. Håper dere forstår at jeg kommer til å ta alle forhåndsregler og følge nøye med på utviklingen. Synd man må understreke det gang på gang…

Ville bare få en liten oppklaring! Tusen takk for alle fine meldinger for tiden, det setter jeg stor, stor, STOR pris på ♥

18 kommentarer
    1. Heldig er du.. skal ikke på påskeferie til Spania.. reiser til Spania som tilfeldigvis er i påska 😅

      1. Ja altså påskeferie er tur/retur på under et par uker, så når folk skal «ta» meg på det så blir det feil. Om de først skal «ta» meg kan de ta meg på fakta 😅😅

    2. Hvorfor ikke avbestille evt. utsette reisen til Spania? Jeg har bl.a. vist til innslag på Søndagsrevyen, på NRK, hvor spanjolene sier at de ikke vil ha besøk av turister akkurat nå fordi de er redde for å bli smittet av koronaviruset. Hva er det du får gjort i Spania, som du ikke får gjort i Norge?

    3. Håper du får en kjempefint opphold i Spania, Julia! 🙂
      Selv gleder jeg meg veldig til påskeferie, og noen dager fri. Og ikke minst mot lysere tider!

      Jeg er midt i en bacheloroppgave i spesialpedagogikk dette semesteret, så de siste månedene har stort sett gått til kun masse skriving, sove, spise, og tilbringe tid med kjæresten min.
      Vi har holdt oss mye inne med de samme rutinene i det siste, så kjenner jeg gleder meg veldig til når samfunnet starter å åpne etterhvert.
      Vi bor jo i Oslo, hvor det har vært mye nedstegning, og det er klart det tærer mye på både humor, motivasjon og ellers.
      Satser og håper på bedre tider etterhvert 🙂
      Klem Charlotte 🙂

      1. Tusen takk Charlotte! <3 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Bor i Oslo selv og der er det ikke mye liv laget. Har heldigvis kjæresten i Bergen som jeg kan rømme til, her er alt åpent og korona virker fjernere her. Nå er vi på vei mot slutten så snart kan vi nok leve som normalt igjen! Lykke til med bacheloren, stor klem <3

    4. Hvis du ikke vil ha negative kommentarer, bør du la være å legge ut bilder derifra. Er vel ikke nødvendig å vise frem til alle som blir hjemme og følger retningslinjene. Som å få en finger rett i trynet. Hilsen ei som har vaska trynet med zalo etter jobb og brukt utallige timer i smittetelt.

      1. Helt enig med deg, Helsepersonell!
        Så kan vi jo undres på hvorfor det, stort sett, svares kun på de innleggene som støtter opp om en unødvendig fritidsreise til Spania når vi har en verdensomspennende pandemi gående. Kritiske spørsmål (som ikke støtte opp om reisen til Spania) unnlates å svare på. Ikke så ulikt andre norske bloggere som reiste til Dubai eller Kreta i januar/februar 2021, eller en forhenværende amerikansk president. Og hvis folk ikke har evne og/eller vilje til å forstå hva som kan bli konsekvensene av en utenlandsreise, og ikke kan forklare hva som menes med R-tallet. Og hvorfor det er viktig å holde R-tallet under 1. Så bør de definitivt holde seg innen Norges grenser til pandemien er over! Det heter vel “hvilket spetakkel det skulle skape”, og ikke “hvordan spetakkel det skulle skape” på godt norsk?

        1. Jeg har svart deg ved flere anledninger Arild. Om det er en forklaring, rettferdiggjøring eller unnskyldning du venter på, så må du nok vente forgjeves.

          1. Slutt å komme medvtullprat og løgner, Julia Nyland! Du har IKKE svart på ett eneste av mine konkrete spørsmål bl.a om: Hvordan reiser virus? Kan du garantere 100% at du ikke tar med deg koronaviruset til Spania eller tilbake til Norge? Hvilken kilde har du som sier at situasjonen i Spania er ganske bra nå med tanke på smittetrykket?

            1. Jeg har heller aldri påstått å svare på den lange listen med spørsmål du kom med, rett og slett fordi jeg vet hvor du vil med dette og jeg er ikke interessert i en debatt med deg her i kommentarfeltet på bloggen min.

        1. Julia: Du hevder at du aldri har sagt at du skal svare på mine spørsmål. Da vil jeg bare henvise til kommentaren du postet den 20.03.2021 kl.14.5 under innlegget med overskriften “Svar på spørsmål den siste uken.”
          Jeg har heller ikke slengt dritt til deg, og hvis du mener jeg har gjort det får du komme med konkrete eksempler.
          Så får folk selv lese og finne ut om du motsier deg selv.

          1. Har ikke sagt du slenger dritt. Jeg skulle vurdere å svare på listen din, og sa jeg satt pris på konstruktive tilbakemeldinger. Med det sagt ønsker jeg deg en god helg, jeg har ikke noe mer å si til deg utover det.

    5. Må si meg enig med fagdirektør Frode Førland i FHI(folkehelseinstituttet) sier at å dra på unødvendige fritidsreiser utenlands nå er direkte uansvarlig!

    6. Arild, jeg er fullstendig enig med deg, men orker ikke bruke flere kalorier på enda en (de er mange) kynisk «influencer» som kun gjør dette for penger og klikk, merk deg at det er adlinks på nesten hvert innlegg, det tjener hun gryn på hver gang vi klikker oss inn. Og du kan ønske deg en forklaring og beklagelse på hvorfor hun reiser nå, men ingen «influencere» gidder å svare oss vanlige på det. Så la henne reise, så tar vi dugnaden. Drittlei av nyrike «influenceres» show-off og deres holdninger.

      1. Reiserikkenå,
        ja det ble nok for krevende for Julia, å svare på hele 6 spørsmål, hvorav 3 av spørsmålene kunne svares på med enten ja eller nei.😂

    7. Hei! Takk for at du ikke underkaster deg den systemiske kokorona-fascismen og reiser dit du vil. Ønsker deg en velsignet fin tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg