NÅR LIVET BLIR BEDRE

Jeg er vel ikke den eneste som føler livet er deilig om dagen? Det er en følelse i hele kroppen som forteller meg at nå blir alt bedre. Utrolig rart, for jeg har virkelig hatt et ganske så bra år generelt og har ikke hatt behov for å føle meg bedre. Likevel har jeg en brusende følelse av at nå er livet på vei mot en fantastisk lys tid. Hvorfor tenker jeg sånn? Jeg har jo fire eksamener den kommende måneden som jeg absolutt ikke er forberedt til, og akkurat nå ligger jeg mett som en gris på sofaen å føler meg egentlig helt jævlig. Grunnen til denne følelsen er været, uten tvil. Selv om det er meldt regn hele uken fremover fikk vi iallefall en god smakebit på sommeren i går og i helgen. Vi fikk en smakebit på hvordan livet er på sommeren. Alt er så lett, ingenting er tiltak. Man bare slenger en flaske vin under armen og setter seg i parken. Man sitter på uteservering med gode venner å koser seg med sola i fleisen. Sist men ikke minst, man kan gå ut døren uten ti lag med klær for å holde varmen.

Jeg føler iallefall denne smakebiten på sommeren ga meg nok motivasjon frem mot sommerferien. Snart har jeg hele to måneder fri til å gjøre akkurat hva jeg vil, så håper jeg bare været er på min side. Det er faen meg ingen mening i ordtaket “det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær”. For JO, det finnes dårlig vær. Det været får meg, og hundretusener av andre nordmenn til å hate hverdagen akkurat lite nok til at man gidder å gå ut døren i det hele tatt. Det er ikke rart den sosiale kulturen til Norge ikke akkurat er den mest åpne og vennlige. Det ligger i vår natur, mye på grunn av været vil jeg tro. På vinterstid når man enten går med -10 grader i fleisen eller et regnvær uten like orker man jo ikke stoppe opp for å prate med ukjente. Man vil komme seg fra A til B så fort som mulig uten å fryse ihjel eller bli klissvåt. Jeg er iallefall fly forbanna hele veien om været er dritt, og det eneste jeg tenker på er “fyfaen i helvete hvorfor gadd jeg å gå ut døren i dag”.

Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg kommer hen med dette innlegget, for nå har jeg pratet om alt fra livet til den sosiale kulturen i Norge. Poenget er vel at kan vi smile igjen folkens. Sommeren er på vei, og selvom vi kanskje må tåle litt drittvær til så kommer faen meg sommeren snart!!

Noen grunner til at jeg liker at regntiden er over (i Bergen varer den fra september til april):

Zara kan gå på do uten å dø av kulde.

IMG_0745

Jeg slipper å gå turer som dette mens jeg hater livet.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg slipper å ligge sånn i sofaen fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sist, MEN IKKE MINST! Når man tar bilder slipper hatten å blåse av og at håret står til alle kanter. OLYMPUS DIGITAL CAMERAHer har dere mine favoritt-feelgod-sanger!

Robin Schulz – Headlights
Chris Malinchak – So good to me
Kendrick Lamar – King kuta
Klingane – RIVA

 

3 kommentarer
    1. Så sant det du skriver! Nå som været er mye finere ser du at folk går ut og er mer sosial enn det vi er på vinterstid. Jeg selv føler en sånn lykkefølelse inni meg så fort det blir fint vær og varmt og på sommeren er det mye mindre bekymringer, det skjer mye mer og jeg tror nordmenn generelt har det mye bedre på sommeren enn på vinteren. Helt utrolig hvor mye vær kan gjøre!

      http://www.katrineaastorp.blogg.no

    2. enig! sa det selv senest i dag at jeg merker humøret er mye bedre om dagen, og at jeg trodde egentlig ikke jeg var værsyk, eller hva det nå heter, men fant ut at jeg tror jeg er det litt likevel. vinteren kan jo selvsagt være fin, men det er jo så mørkt og KALDT og alt hele tiden. sol, blå himmel og vin i parken kan jo ikke sammenlignes. er jo ikke rart man går rundt og smiler oftere på sommern. hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg