NÅR KROPPEN SIER STOPP

(annonselenke)
Image and video hosting by TinyPicGenser HER (ny favoritt!)

God morgen fra en sånn halvveis uthvilt Julia. Du ser kanskje på blikket mitt at jeg er litt sløv? I dag tidlig gjorde jeg noe jeg omtrent aldri gjør, ikke engang i helgene. Jeg sov uten å stille alarmen. Likevel våknet jeg opp klokken syv i panikk for å ha forsovet meg, og hadde en så kraftig hjertebank for at det var noe jeg hadde glemt å gjøre. Der og da tenkte jeg bare at jeg like så greit kunne stå opp, men jeg har vært så ufattelig sliten de siste dagene at jeg tvang meg selv til å sove noen timer til. For meg som er et rutinemenneske som liker å starte dagen tidlig er det faktisk litt ubehagelig å starte mandagen på den måten, å sove lenge altså. For mange høres nok det heelt idiotisk ut, men for meg blir det bare en dårlig start på uka. Iallfall når det er så mye man må fikse etter en uke i Oslo.

Likevel er det utrolig viktig å lytte til kroppen sin, og ikke presse seg alt for hardt hele tiden. Noen ganger må man faktisk bare sette litt ting på vent, og faktisk bare godta for seg selv at det er “okei” at de tingene blir gjort noen timer senere. Jeg vet ikke helt om noen skjønner hva jeg prater om nå, og det er kanskje ikke så rart heller. I går sa iallfall kroppen min helt stopp, og jeg visste at jeg bare måtte ta det helt med ro i dag tidlig om jeg faktisk skal få gjort noe. Hva er egentlig best? Å tvinge seg opp dødstidlig bare for å få en dårlig arbeidsdag fordi man er så sliten, eller å faktisk ta seg de timene ekstra for å slappe av før man har en dødsbra arbeidsdag fordi man er uthvilt? I dag var sistnevnte det beste valget – uten tvil! Nå er jo jeg så heldig at jeg i prinsippet kan stå opp når jeg vil, fordi jeg ikke har en jobb som tilsier at jeg være noen steder tidlig på morgenen. Likevel har det vært superviktig for meg med rutiner som starter tidlig om morgenen, nettopp fordi jeg ikke orker å jobbe sent på kvelden om jeg ikke må. Okei, dette innlegget ble egentlig bare utrolig rart og ustrukturert. For meg var det veldig deilig å lette litt på hjertet, men jeg skjønner at det ikke gir mye mening for deg som leser.

Poenget mitt er iallfall at det er viktig å lytte til kroppen sin! Om man ønsker å prestere best mulig over tid er det så utrolig viktig å ta seg litt pauser innimellom. Hvis ikke kan man gå på en stor smell, og det er jo ikke gunstig for noen. Ta vare på dere selv denne uken, så snakkes vi mer senere i dag ♥

6 kommentarer
    1. Hei! Dette er litt utenfor innlegget hehe, men jeg vurderer markedsføringsledelse på BI til høsten, og bare lurte på et par ting. Hvordan føler du det er i forhold til vanskelighet, er det overkommelig og tenker du at det er en allsidig utdannelse? Har du noen idè om hvilke jobbmuligheter som finnes med en slik utdannelse? Er det mye muntlig eksamener eller flest skriftlige eller gruppeoppgaver? 🙂

      Klem!

      1. Hei! Det er absolutt overkommelig, så det klarer du nok fint 🙂 Det er en allsidig utdannelse, les mer på BI sine nettsider, der har de mange gode tips 🙂

    2. Hadde en slik mandag jeg også! Sov til typ 13:00, “tok igjen” litt for 6 timer total søvn hele helga. Ikke helt meg til vanlig, men som du sier – man må faktisk lytte til kroppen av og til 🙂 nyt uka, Julia!

      1. Åå, så deilig å sove skikkelig ut i dag! Godt vi er flere 😀 det er så viktig å ta seg en sovedag fra tid til annen! Håper du får en fin uke, klem <4

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg