NÅR BLIR DET FOR MYE?

En ting jeg elsker er at nå for tiden er det greit å være fornøyd med seg selv. Man blir ikke kalt for en selvopptatt bitch om man sier “fy i kveld var jeg digg”. Er det rart mange jenter sliter med dårlig selvtillit? Tidligere kunne man aldri si man var bra nok. Om noen ga et komplement skulle man liksom svare noe negativt som “nei, men håret er helt krise i dag!”. Jeg har alltid ment at om noen velger å si noe fint til deg, så tar man det til seg og sier takk. For min del spiller det ingen rolle hvor oppriktig personen mener komplimentet, jeg tar det til meg uansett.

Av og til får jeg en skikkelig selvtillitsboost, uansett hvor rart det høres ut. Da føler jeg meg helt fantastisk, og er full av selvtillit. Jevnt over har jeg god selvtillit. Det er noe jeg er stolt av. Jeg er ikke perfekt, men jeg har et rimelig godt liv. Livet går så mye lettere om man bare kan drite i at alt skal være så perfekt hele tiden. Du kom deg ikke opp klokken seks for å dra på trening? Du lagde katastrofe av deg selv på byen forrige lørdag? Hvem bryr seg! Det burde ikke du! Bare tenk så kjedelig om livet skulle være perfekt hele tiden, da hadde iallfall jeg kjedet meg veldig.

111

Nå sporet jeg litt av her, beklager. Poenget mitt er enkelt å greit at det er lov å skryte av seg selv, og jeg elsker at dette er satt sånn i fokus den siste tiden. Har du en bra hårdag? Føler du kveldens antrekk er on point? Si det! At man kan si høyt at nå føler jeg meg fin, eller jeg gjorde det jævlig bra på eksamen er bra. Det er en utrolig uting at det kun er de hendelsene som er negative som man velger å prate om. Man velger å klage over hvor lite kokt risen var i stedet for å applaudere den godt stekte kyllingen. Litt rart eksempel, men dere skjønner?

Nå sier jeg heller ikke at man skal gå rundt å skryte av seg selv hele dagen altså. Jeg mener bare at man heller burde fortelle de rundt seg om det positive enn det negative. SMIL alle sammen, nå er det helg! Jeg har invitert noen søte jenter på rekekveld og vi skal ligge i hver vår joggis på sofaen å se på gullrekka. Vi snakkes!

PS! Husk å kjøp boken “selvskryt” som min kjæreste Cathrine har skrevet ♥

2 kommentarer
    1. Helt enig! Livet blir så mye bedre hvis man setter pris på seg selv og er stolt over det man får utretta. Å prike på småting man ikke er fornøyd med ved seg selv er heller ikke no vits, for ingen andre ser det uansett. Tror vi jenter har blitt flinkere til dette de siste åra 🙂 Heldigvis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg