NÆR DØDEN I TRAFIKKEN

Hei fine! Hvordan har helgen vært så langt? Akkurat nå sitter jeg her litt sånn halvskjelven. I dag skjedde det nemlig noe ekstremt traumatisk der jeg var millisekunder unna å dø. Ja, det høres veldig dramatisk ut når man sier “jeg holdt på å dø”, men i dette tilfellet er det reelt. Tror ikke jeg  har forstått hvor alvorlig det var enda.

I dag tidlig hentet jeg Kaltrina på flyplassen (endelig er hun tilbake! ♥), og slapp hun av i Marbella Town. Allerede på veien dit så merket jeg at noe var litt merkelig med bilen jeg leier. Det kom rare meldinger på dashbordet på spansk som jeg ikke forsto, men tenkte bare at hjulene sikkert trengte mer luft da jeg byttet dekk for et par uker siden. “Jeg tar det når jeg kommer hjem!” tenkte jeg. Så, jeg setter avgårde ut på motorveien. I Spania kjører man ikke akkurat sakte, og jeg er ganske trygg og kontrollert som sjåfør. I 140km/t setter jeg avgårde på vei hjem som resten av bilene rundt meg. Plutselig låser rattet seg i noe som føltes ut som ti sekunder. Jeg fikk ikke til å svinge, og var på full fart inn i autovernet. Plutselig løste rattet seg opp, og jeg kom meg unna med et par millimeter. Så døden rett i øynene. Jeg bremset ned, satt på nødblinken måtte samle meg mens jeg fremdeles kjørte. Ingen sjans til å kjøre til siden eller å stoppe. Måtte bare sakke ned farten uten å bli påkjørt. Samle hodet, komme seg videre trygt.

Rattet fortsatte å låse seg til og fra hele veien hjem. Jeg skalv, kjørte ekstremt sakte og hadde så god kontroll som overhodet mulig i en sånn situasjon. Hva faen skjedde? Da jeg kom til leiligheten knakk jeg helt sammen. Dette er det mest traumatiske jeg har opplevd i hele mitt liv. I 140km/t rett inn i autovernet, millisekunder fra å kræsje rett inn i døden. Når jeg sier “jeg holdt på å dø”, så er det bokstavelig.

Hva som er galt med bilen aner jeg ikke. Det er en BMW 2021-modell og burde være trygg. Kanskje noe galt med det elektriske? Ingen vits å spekulere. Jeg puster, og jeg lever. Det var ikke min tur til å gå i dag. Nok en bekreftelse på at man ikke er garantert en dag i morgen. Lev livet du vil leve og hver dag er en gave – uansett hvor klisje det høres ut. Bilen blir tauet i morgen tidlig og jeg får ordnet en ny med leieselskapet. Dette er ganske alvorlig og noe jeg håper de tar på alvor. Dette kunne gått ekstremt mye verre.

Jeg skal nyte denne lørdagen og være takknemlig for det jeg har. Tror ikke jeg helt har forstått hva som faktisk skjedde i dag. Det eneste jeg tenker er at livet endrer seg på et blunk, husk det.

 

10 kommentarer
    1. Ja, passe dumt å ikke sjekke.. trygg og kontrollert sjåfør 🙂 Men bra det endte «godt», da har du vel lært til neste gang!

    2. Takk Gud at det endte bra!!🙏❤ Jeg har leid mange ganger av Marbesol kontoret i Marbella, og aldri hatt noen problemer, han er utrolig hyggelig han som jobber der. Sist jeg leide så leide jeg akkurat den bmw’en som jeg tror du leier nå, hvit, automat gir. Men de har jo muligens flere. Fryktelig ekkelt!😰 En ting er og alltid kjøre innom en bensinstasjon å spørre hvis det kommer varsellamper opp, men jeg vet hvordan det er, ofte tenker man at de vil forsvinne. Verste frykt er jo at rattet skal låse seg!!😱 Da jeg var 20 år snurra jeg rundt på glatta i 90 på motorveien i Norge, sykt ekkelt det og!!😓 Bare si fra hvis jeg kan hjelpe med noe.🙌❤

    3. Urelatert til innlegger, men det er samme regler i Spania angående det å drive med mobil mens man kjører. Det skal ikke gjøres og det vet du! Vær et bedre forbilde og slutt med å filme mens du kjører.

        1. Er opptatt av trafikksikkerhet, men ingen bloggpoliti. Synes du det er greit å fikle med mobilen mens man kjører?

    4. Hei!

      Dette hørtes fryktelig ekkelt ut, jeg er lei meg for at det skjedde med deg. Kjenner jeg blir trist og litt sint av de som velger å skrive at det var dumt av deg å ikke sjekke varslene. Ja, det burde du sikkert ha gjort, men det er virkelig ikke dét du trenger å bli møtt med i en sånn situasjon. Lurer på om de samme menneskene møter folk de er glad i på den måten, i en lignende situasjon. Jeg forstår godt at du ble traumatisert av dette og synes det er beundringsverdig at du velger den innstillingen du velger 😍 Håper dette ordner seg for deg og at hverken du eller noen andre har en slik opplevelse. Stor klem og masse omtanke fra meg 💜

    5. Hørtes ut som en ubehagelig opplevelse og godt å høre at det gikk bra med deg, men må si jeg synes det er skremmende å lese at du kjørte i 140 km/t.

    6. Du vet det er utrolig mye kontroller rundt Marbella områdene også? Der kan du få strengere straff enn i Norge.. og du må jo være helt utrolig dum som ikke sjekker når det kommer feilmeldinger opp? Ikke bare kunne det gått utover deg selv, men du kunne skadet andre mennesker!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg