MY HAIR STORY

MY BLOND STORY FROM 2015-2017

Jeg har testet litt forskjellige hårfarger opp igjennom årene, og jeg skjønner helt ærlig ikke hva som feilet meg da jeg hadde brunt hår. Så lite kledelig, spesielt når den blonde etterveksten kom krypende. I tillegg var jo huden min mørk som svarte natta, så mine nordiske gener var ikke å finne. De siste fire årene har jeg vært blond, og er strålende fornøyd med det. Heldigvis har jeg ikke så mørkt hår av natur, så det har ikke vært den største kampen å holde fargen slik den er.

I over tre år har jeg gått til DIGG HAIR, som ligger på Sundt i Bergen, og dit skal jeg gå resten av livet. Uansett hvor jeg bor i verden, skal jeg komme til Bergen kun for å gå til frisøren. Blondt hår kan være skikkelig skummelt. Jeg skjønner seriøøøst ikke de som tør å bleke håret hjemme?! For det første har man ingen garanti for at fargen blir som lovet, og for det andre er det jo sterke kjemikalier man har i håret. Tenk om alt faller av! Snakker av erfaring, da jeg skulle hjemmebleke håret da jeg var 15 år. Mistet kanskje 70% av fylden min. Helt krise ass. Det bare etset av.. Heldigvis har jeg ganske tykt hår, men uansett. Det tok lang tid før det vokste ut igjen!

Akkurat nå har jeg en ganske kald farge på håret, og veldig mange spør meg hva jeg gjør!

– Jeg farger det jevnlig på DIGG HAIR i Bergen. Da tar jeg i hovedsak etterveksten + et skyll for å korrigere fargen.

– Bruker gode produkter ment for blondt hår. Jeg bruker alltid Joico, og varierer mellom “blond-serien” deres, eller den blå serien når jeg har tørt hår. Vet ikke om den heter “den blå serien”, men flaskene er blå og gir håret rikelig med fukt og næring!

– Bruker varmebeskyttende spray (også fra Joico), hver gang jeg føner eller varmebehandler håret.

– Bruker håroljen fra Luam hver morgen og kveld.

Tadaa, verre er det ikke 😀 Frisøren min på DIGG HAIR heter forresten Alexandra, og er heeelt rå på blondt hår. Hun er sikkert god på andre farger også, men der har jeg ingen erfaring. Haha! For timebestilling kan du sjekke ut hjemmesiden deres HER, eller ringe 55321111 ♥ Noen spørsmål? 😀

2 kommentarer
    1. Du har så utrolig fint hår, og veldig fin kald tone! 😀 Tar du noe kosttilskudd, eventuelt hjelper det? Synes jeg har lest en gang at du gikk på b-vitaminer. Har mistet halve håret mitt det siste året, og det er så frustrerende!

      1. Tusen takk! 😀 Som sagt er Alexandra på Digg Hair helt rå! Ellers går jeg også på Haircare, som jeg har blogget om et par ganger tidligere. Gir sinnssyyyyk effekt, og anbefales på det sterkeste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg