MY BLOG STORY

Hei! De siste dagene har jeg hatt en skikkelig revurdering av blogglivet mitt. Det var dette innlegget på bloggen til Annette Haga som fikk meg til å starte tenkeprosessen. Jeg har jo blogget siden 2008, med et lite unntak av pausen min i 2012. Etter å ha lest innlegget til Annette tenkte jeg det ville være morsomt å lese tilbake igjen fra tidligere år, og sjekke hva jeg faktisk skrev om som gjorde meg så populær. Jeg satt i over en time å leste innlegg fra min gamle blogg, og herreGUD så mye flinkere jeg var til å blogge før!  Jeg var kreativ, morsom og blogget om alt som fallt meg inn. Jeg lo faktisk litt av mine egne innlegg også, faktisk så syns jeg de var så morsome at jeg måtte lese opp noen høyt til June for å sjekke om hun også lo. Og det gjorde hun. Nå derimot, på dagens julianyland.blogg.no er det jo HELT katastrofe! Jeg skriver jo så jævlig kjedelig at det ikke skulle vært lov engang. “I dag våknet jeg litt sent, men men. Nå skal jeg lage meg frokost”. Jeg mener, hvor kjedelig kan det bli?! For noen år siden klarte jeg iallefall å formulere meg på en litt gøyal måte, i stedet for å ramse opp hver eneste lille detalj som får min egen hverdag til å virke enda mer tragisk.  Av og til føler jeg det er så stort press, siden det er så uendelig mange bloggere som hopper opp og ned av topplistene nå. Alt skal liksom være så perfekt og velformulert, og bildene skal være av høyeste kvalitet med superperfekt sminke og alle hårstrå striglet på sin plass. Om jeg tar noen bilder som ikke er sånn så er det nesten slik at jeg ikke gidder å legge de ut, for jeg tenker at ingen bryr seg om det uansett. Presset om hva folk tenker om det jeg skriver har blitt så stort at det har gitt meg skrivesperre, og skriver ikke ned og formulerer ting på måten jeg egentlig vil gjøre det. Jeg bare prøver å ikke ha noen skrivefeil.
Norges tre største bloggerne for noen år tilbake. Meg, Ulrikke Lund og Ida Wulff. Tidligere var Ulrikke den med de kule antrekkene, Ida var den pene og morsomme og jeg var egentlig bare der. Med noen tåpelige forsøk på outfits, ga ut sminketips som jeg ikke ante om var gode nok og skrev en underholdene tekst i ny og ne. Ulrikke har fremdeles de kule antrekkene, Ida er fremdeles den pene og morsome mens jeg… ja, hva gjør jeg? Prøver å skrive om ting som jeg tror leserne mine vil like, selvom jeg syns innleggene er jævlig kjedelige selv.  Da jeg kom tilbake igjen til bloggverdenen etter et år med pause hadde både kvaliteten og innleggstypen på bloggene forandret seg sånn, og jeg syns det var så utrolig mye forandringer på kort tid. Jeg ble veldig usikker på hvordan man skulle nå ut til et større publikum i forhold til hvordan man gjorde det før, og jeg visste egentlig ikke helt hvor jeg skulle starte hen. Nå, ti måneder senere har jeg bare skrevet om ting som jeg personlig finner helt uinteressant, og lagt med noen tåpelige forsøk på outfits i ny og ne.  Nei, nå er jeg drit lei av min egen blogging. Fra nå av kommer jeg til å skrive rett fra hjertet igjen, og gi blanke i hvem som leser. Om jeg finner en film jeg syns er hysterisk morsom på youtube, så skal jeg legge den ut på bloggen, selvom det ikke er særlig “visuelt pent” å se på. Jeg skal skrive om ting som jeg er fornøyd med, og som jeg syns er morsomt eller kult. Hva det ellers så kommersielle Norge tenker, og hvordan dere blogglesere takler det bryr jeg meg ikke særlig om egentlig. Jeg vil bare komme tilbake igjen til den gamle-blogg-Julia, hun som faktisk virket som en allright jente med litt bein i nesa. Ikke kjedelige-forklare-hva-hun-spiser-til-frokost-Julia. 
Et par gamle topplister, haha! Memories <3 Jeg fant ikke den fra 2011 da jeg var på 1.plass, noen som kanskje vet hvor man kan finne sånne ting? Syns det er så gøy å se tilbake på! Så, leste dere bloggen min før? Hva savner dere eventuelt mest?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg