MITT VALG

HEI! Herregud så godt det var å logge inn på bloggen igjen. Pausen var høyst nødvendig, men den bekreftet også at jeg har verdens beste jobb som jeg gledet meg å komme tilbake til. Dagsformen i dag? Ganske bra vil jeg si. Å ha det bra med seg selv er en livsstil, og noe man må jobbe med hver eneste dag. Negative tanker vil alltid være lett å lene seg mot, og noen ganger er det mye enklere å syns synd på seg selv i stedet for å jobbe seg opp og fram. Det er jo utrolig komfortabelt å ta valg basert etter “stakkars meg” tankegangen etter en vond hendelse for eksempel. Typ “nå er det synd i meg, derfor vil jeg bare ligge inne å se tv hele dagen”, “nå føler jeg meg dritt, derfor skal jeg spise drittmat” eller “nå kan jeg ta meg litt ekstra fri, fordi det er jo synd på meg”. Ja, folk takler og opplever ting på forskjellige måter, men for meg har det aldri vært et alternativ å gi opp livet mitt om noe vondt har skjedd.

Jeg liker å se på livet som en helhet med mange isolerte hendelser. Hvorfor skal jeg fokusere på et par isolerte hendelser som er triste, når helheten faktisk er ganske fantastisk? Selvfølgelig er det ikke lett for meg heller, men som jeg skrev i forrige innlegg så har man alltid et valg. Jeg har tatt et valg om et lykkelig liv, og kommer til å jobbe hver eneste våkne sekund med å bygge egen lykke. Så i dag har jeg en bra dag, jeg koser meg og ser på livet framover med et smil. Håper du gjør det samme ♥

 

JAKKEHER / BLUSEHER / BUKSEHER / BOOTSHER / SEKKHER

Denne uken har jeg hatt besøk av Karen, og vi har kost oss både med en hyggelig 17.mai feiring med gjengen, spist digg mat og hatt venninnetid. Hun blir helt til søndag, så forhåpentligvis bringer helgen med seg noen gode minner!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg