MISTER JEG HÅRET?

IMG_4158-2IMG_4167-2

De siste ukene har jeg merket at håret mitt ikke har vært like fint som tidligere. Jeg tenkte at det kanskje bare var meg som innbilte meg at håret ble… styggere(?), men så bladde jeg igjennom gamle bilder og så tydelig forskjell. Tuppene har blitt mye tynnere og jeg føler meg enkelt og greit dritstygg på toppen. Det er noe jeg aldri kom til å si, da jeg stort sett er superfornøyd med håret mitt. Hva kan dette komme av? På bildene over lot jeg det lufttørke, derfor er det ekstra stygt. Tenkte at å droppe føneren for noen dager bare kan være lurt.

Det første jeg skal gjøre nå er å dra rett på apoteket for å kjøpe B-vitaminer, som jeg vet funker. Ellers håper jeg kanskje dere har noen tips? Dette er en nødssituasjon, hehe! 😀 

26 kommentarer
    1. Det samme skjedde med meg! Til slutt falt også en del av nede ved tuppene.. Startet med B-vitaminer og en proteinkur jeg tar i hver gang etter jeg har dusjet. Den heter Fiberstrong fra Matrix Biolage, kjøpt på Hendrix. Har hjulpet masse, håret mitt er tilbake til det gamle, Håper det hjelper deg og!

    2. Samme her!! Føler jeg mister så utrolig mye hår og det har blitt så tynt det siste året… Aner ikke hva man kan gjøre…

    3. Om det er lenge siden du var hos frisøren, så hjelper jo det veldig. Jeg har selv veldig tynt og slitt hår, men etter en tur til frisøren hvor han klipper tuppene ser det mye fyldigere og sunnere ut.
      B-vitamin hjelper også masse. Anbefaler det! Ellers er hårvekst/-avfall noe som svinger med hormonene i kroppen og årstid. Så det er nok ikke noe alvorlig 🙂

      Syns forresten kjolen din var veldig kul! Hvor er den fra? 🙂

    4. Vet at dette er et symptom på lavt stoffskifte, og sliter med dette selv i perioder med tanke på at jeg selv også har lavt stoffskifte. 🙂

    5. Jeg merker veldig at kald og tørr luft sliter på både hud, hår og negler, og jeg smører alt av det med ekstra fuktighet på denne årstiden. Mandelolje er min favoritt, men også arganolje og kokosolje bruker jeg i ny og ne.

      Forutenom det så er hårveksten alltid i sykluser (voksefase, hvilefase, og mistefase), så skal ikke se bort i fra at det er bare er i en periode.

    6. Håret blir fort stygt og/eller faller ut om man slanker seg ekstremt, da kroppen blir kvitt det den trenger minst først. Jeg kjenner ikke deg, og kan heller ikke dømme utav en blogg om det er grunnen, men om du har en spiseforstyrrelse/faster så er det trolig derfor du mister hår, og da må du få hjelp!

      Om det ikke er derfor så:
      Kosthold er nr. 1. Variert kosthold. Spis alle farger du kan/liker. Avokado er gull for hår.
      Bruk hårkur, men det vil jeg tror du gjør fra før av. Selv lager jeg en egen av honning og yoghurt/melk, Håret blir digg! (Liker denne bedre enn frisør-kurer)
      Anbefaler også å bruke biosilk i håret, det reddet meg når jeg fikk håret ødelagt hos frisøren. Brukes i tuppene/fra øret og ned, i små mengder.

      Kan også tenkes at tuppene ser verre ut når de er i et fuktig og/eller varmt miljø. Veldige endringer på temperatur kan man fort legge merke til på hud og hår.

      Prøv å ta b12-vitamin ..

      Håper det ordner seg <3

      1. Jeg sliter ikke med noen spiseforstyrrelser iallfall, så tusen takk for mange andre gode tips <3

    7. Hvis man ligger lavt med stoffskifte er ett av symptomene håravfall……. Ellers er det jo vitaminer og minerealer generelt sett da! Sov med håret i flette ol.

    8. Castor oil har hatt en veldig bra effekt på mine vipper og bryn, og skal også hjelpe på håret på hodet 🙂 Jeg har akkurat begynt å massere det inn i hodebunnen, samt i de (desverre, litt for slitte) tuppene mine. Da sover jeg med det i håret om natten, og vasker det grundig om morningen ettersom oljen er veldig drøy. Jeg har desverre ikke så stor tro på de fleste “vidundermidler” fra ulike aktører og salonger, men må si at oljen har vist god effekt på meg, pluss at den er helt naturlig og veldig billig! 🙂 Jeg bruker den fra Pukka. Håper du finner noe som hjelper for deg 🙂

    9. det kan hjelpe veldig og stusse tuppene/klippe vekk det slitte. da vil håret se tykkere og sunnere ut 🙂 tuppene blir slitt i lengden og da ser håret fort mer pistrete ut :/

    10. Jeg ville reist til legen for å ta blodprøver. Jeg hadde samme problemet og frisøren min mente at jeg hadde mangel på vitaminer, men det viste seg å være noe helt annet. Det er bedre å få påvist på blodprøver om man har noen mangler eller om det faktisk kan være noe annet. Greit å vite med tanke på tabletter osv eller om det finnes andre enklere behandlinger. Håper det ordner seg for deg!

    11. Så kjipt! Det samme skjer med mitt hår fortiden, er ikke mye gøy. Tok det opp med frisøren min, da jeg begyngte å lure om jeg måtte begtnne å bekymre meg. Heldigvis ingen fare , hehe. Hvert 5,6 eller 7 år mister alle alt håre sitt, eller man bytter det ut. Så da er det naturlig og føle håre ikke er helt på topp alltid, og dette skjer jo over tid, kanskje du merker mer småhår? eller tynnere hår, at du mister mer hår når du grer det, eller dysjer osv. Isåfall det går over! Jeg tok haircare i over 3 mnd for dette uten at jeg så noe forskjell. Men kan være det funker på deg. Lykke til!

    12. Jeg forstår så godt hvor kjedelig det er, har hatt masse problemer med tynt og slitt hår!
      Har funnet frem til noen ting som funker utrolig bra for mitt hår og som har hjulpet meg masse.
      Først og fremst vasker jeg håret med All soft fra Redken, har prøvd utrolig mye forskjellige shampoer og balsamer, både dyre og ikke så dyre og hjemmelagete, men disse er definitivt de beste, og de eneste jeg bruker nå.
      Så synes jeg Shu Uemura har en utrolig god hårkur som heter Silk Bloom. Den er med proteiner som er bra og den gir helt amazing resultat.
      Så kan jeg virkelig anbefale noen vitaminer som heter Hair volume. fikk vite på helsekosten at de skal hjelpe til med og aktivere de hårsekkene i hodebunnen som har dødd, slik at man får tykkere hår når det vokser ut på en måte. Vet ikke om det faktisk er slik at hårsekker dør og må gjenopplives, men jeg synes uansett at håret mitt har blitt mye tykkere sunnere etter å ha tatt disse vitaminene en stund.
      Synes også at forskjellige håroljer kan fungere bra for slitte tupper, de to jeg liker best er Jhon Masters Organics Argan olje og Shu Uemura sin hårolje med Camelia. Dynker hele håret i det før jeg skal vaske det og tar litt i det etter når det fortsatt er vått.
      Jeg er ingen ekspert, men etter å ha prøvd alt mulig rart så er det disse produktene som har gitt best resultat haha 🙂

    13. Jeg vet hva det kan være, og jeg opplever akkurat det samme nå og blir så stressa av det. mister masse hår, spesielt i dusjen kan jeg dra ut mye hår. jeg googlet litt og fant ut at det er vanlig å miste hår 2-3 måneder etter man slutter på ppillene. sluttet ikke du for noen måneder siden? jeg sluttet i september på mercilon, mener det var det merket du også brukte?
      så jeg tror det kan være grunnen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg