MIN SPESIELLE TVANGSTANKE

Som person er jeg egentlig veldig spontan og tar ting som kommer. Likevel er det noe som virkelig plager meg i hverdagen, og i dag oppdaget jeg at det er såpass ille at jeg må ta grep. For at jeg skal få en god dag er det alfa omega at jeg står opp mellom 6 og 7.30, uansett om jeg ikke har noe på agendaen før ti eller elleve. Hver dag har jeg en liste over ting jeg skal gjøre, og for meg er det viktig å kunne starte på den så fort jeg våkner. I dag er derimot ikke listen så lang, og jeg har hele dagen på å gjennomføre alt.

Likevel sto jeg ikke opp før ni i dag, siden jeg ikke fikk sove før tre i natt. Ni er fremdeles tidlig, men nå føler jeg hele dagen er ødelagt. Jeg tenker at denne torsdagen er helt bortkastet og jeg kan like så greit bare holde meg hjemme siden jeg sov så “lenge”. Jeg forstår hvor fucka det høres ut, og jeg skjønner selv at sånn kan det ikke være. Dagen er overhodet ikke bortkastet selvom jeg ikke sto opp klokken seks, men det føles slik. Nå sitter jeg nydusjet på kjøkkenet og må omstrukturere dagen, noe som er en utfordring i seg selv for en kontrollfreak som meg. Alt jeg vil er å starte på nytt i morgen siden jeg sov bort “hele dagen”. Herregud, så latterlig!

P9305088-2P9305098-2

Jeg må lære meg å slappe av litt ass. Nå skal jeg gi meg selv en liten pep talk før jeg fortsetter dagen som planlagt. Haha, for en syk tvangstanke egentlig. Noen som kjenner seg igjen, eller er jeg bare utrolig spesiell?

4 kommentarer
    1. Jeg er helt lik! Kjenner det igjen så godt. Er slitsomt å tenke sånn. Om jeg sover så lenge (bortsett fra på søndager om jeg har vært ute dagen før), føler jeg ofte på slutten av dagen at “dette var ingen effektiv dag”, og tenker ofte ikke at den har vært god heller.
      Det er veldig fint å stå opp tidlig, men det er jo fint å kunne sove et par timer lenger uten å føle at det går utover kvaliteten på resten av dagen uansett, hehe! 🙂

    2. Kjenner meg så sykt igjen! Å stå opp 06.30 for meg er perfekt, selv på rn dag jeg har fri fra både jobb og skole. Meen så trenger jeg jo nok søvn ellers er dagen ødelagt, i tillegg til at jeg elsker kveldene og sitte våken å se serier osv. Evig vond sirkel for har akkurat samme tvangstanke men konkluderer med at døgnet ikke har nok timer 🙂

    3. Eg kjenner meg alt for godt igjen. Men eg har det litt sånn at eg må vere ute av huset før halv 8 i hverdagen for å komme meg på lesesalen. Er eg ikkje på lesesalen før halv 9, så kan likegreit gi opp dagen. Hehe, det er mye rare tanker man kan ha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg