MIN SKOLEHVERDAG I BARCELONA

// Reise i samarbeid med EF

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicBluseZara / BukseHER / BirkenstocksHER

På vei til skolen, bildene er tatt utenfor det fantastiske bygget jeg bor i! Les mer om det her. Nå tenkte jeg å fortelle litt hvordan skolehverdagen har vært her i Barcelona. Jeg er jo her i utgangspunktet for å lære med bedre spansk! Det er klart at man ikke prater flytende etter en uke, men jeg har faktisk lært mye mer enn hva jeg hadde sett for meg. Nå klarer jeg å ha en supersimpel samtale med noen, samt både fortelle og spørre om diverse ting. Det er absolutt en start, og nå vil jeg bare reise bort i en lengre periode for å lære meg å prate flytende. 

Image and video hosting by TinyPic

Over ser du en liten del av skolen og klasserommene. Som nevnt er alt splitter nytt og superfresht! Jeg har tatt basiskurset i spansk, og da har jeg cirka 4 timer x 40 minutter med spanskundervisning per dag. Det varierer veldig når jeg har timer, noen ganger startet de 08.40 om morgenen og varte til cirka 11.30. Med pauser i mellom, såklart! Jeg var veldig redd for å være dårligst i spansk første skoledag siden jeg ikke kunne noe som helst, men heldigvis starter vi alle likt 🙂 Læreren er utrolig flink til å dra med alle på lasset, og det er overhodet ikke flaut å rekke opp hånden å spørre om man ikke forstår noe eller henger med.

Skoletimene er varierende og vi gjør alt fra å skrive ned grammatikk til å lære oss på å prate muntlig med hverandre. Den ene timen tok læreren på partymusikk i bakgrunnen, så skulle vi late som om vi var på fest og skulle bli kjent med nye folk. Da måtte vi si hva vi het, hvor vi kom fra og hvor gamle vi var foreks. Haha, en supermorsom og effektiv måte å lære på!

Image and video hosting by TinyPic

Skolens aktivitetskalender

Skolen er også utrolig flink til å arrangere aktiviteter. Dette er gull verdt om man ikke kjenner noe fra før! Den første dagen dro vi på velkomstdrinker og bare på den kvelden fikk jeg flere nye bekjentskaper. Andre ting vi har gjort er sykkeltur på stranden, en tur til parc güell (les innlegget her), city tour (les innlegget her), fest på fredag kveld og BBQ på den gigantiske takterassen til EF Barcelona.

Image and video hosting by TinyPic

Nei, jeg har virkelig hatt en helt fantastisk uke her nede! Utrolig trist at jeg skal reise hjem allerede i morgen.. Jeg anbefaler virkelig alle som ønsker å reise, lære språk og bli kjent med nye om å reise med EF Språkkurs! Uansett alder, dette har virkelig vært en opplevelse for livet for meg, og gitt så utrolig mye mersmak.

MINNER OM AT DU KAN FÅ OPP TIL 10.000KR AVSLAG PÅ DIN DRØMMEREISE MED EF SPRÅKKURS OM DU BRUKER KODEN “JULIAEF” ♥ SJEKK UT MER HER!

Søknadsfristen er 15.april, så det er ikke så lenge igjen! Lånekassen i Norge støtter også kurs som varer i 3, 4 eller 5 måneder, just so you know ♥

4 kommentarer
    1. Må være spennende å være på språkreise. Kunne godt tenkt meg å lært litt Spansk… Er for øyeblikket i Spania og har brent meg på at det er mange her som ikke kan NOE engelsk. Ikke ideelt når man står alene på flyplassen og trenger hjelp, haha.

      1. Det er utrolig spennende! Syns språket er så fint, i tillegg til at det er utrolig nyttig å kunne. Huff, forstår godt det ikke er så kult når ingen kan engelsk.. Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg