MIN MATHISTORIE

Jeg er en veldig enkel person når det kommer til kosthold. Jeg er megasunn i ukedagene, mens i helgene skeier jeg ut. Simple as that. Problemet med dét er jo at man får ikke resultater om man spiser dritt fredag, lørdag og søndag – noe jeg har gjort tidligere. Derfor har jeg sluttet å ha et spisemaraton i helgene, og forholder meg heller til én dag. Det må vel være greit? Det tenkte jeg også. I helgen da jeg var i Oslo hadde jeg derimot ikke mulighet til å unne meg noe særlig usunn mat. Fordi jeg skulle på en shoot på søndag og blir sykt hoven i fjeset etter en fuktig helg, fikk jeg beskjed om å spise mye proteiner og drikke så tørr vin som mulig. På matfronten gikk det ganske greit, men jeg tør ikke uttale meg hva jeg drakk etter midnatt.. Haha! Uansett, jeg våknet jo om morgenen i god tro om at jeg hadde holdt alkohol-dietten min, så da gikk det liksom greit.

Shooten gikk som planlagt, og etter bildene var tatt løp jeg til første og beste burgersted. The nighthawk diner. Jeg bestilte alt fra øl, løkringer til en skikkelig fet burger. Sikkert flere tusen kalorier ble lagt på bordet. Endelig, tenkte jeg! Nå kunne jeg munche så mye jeg ville uten å føle meg som dritt. Uheldigvis smakte ikke maten slik som håpet. Alt jeg smakte var fett, ferdigmat og alt for mye salt. Ølen var god, da. Det er som om kroppen min har fått en stor endring den siste tiden, jeg liker ikke junk food lengre! Eller.. Jeg liker det jo, men jeg elsker det ikke slik som før. Plutselig savnet jeg den sunne hjemmelagde burgeren av karbonadedeig og et tonn med grønnsaker. Jeg savnet følelsen av å vite at jeg trappet noe sunt i munnen. At jeg sier dette er faktisk helt sykt altså, for mine bekjente og de som har lest bloggen min lenge vet at Mccern er min største svakhet, og at jeg spiste alt dynket i ost.  For alt jeg vet er dette en positiv greie. Det mest usunne jeg kunne tenkt meg å spise nå er liksom rundstykker med majones og skinke. Hallo, hva har skjedd??

Siden jeg er sånn halvveis overtroisk av meg prøver jeg å ikke jinxe denne nye mattrenden for mye. Hvem vet, plutselig sitter jeg på burger king en søndag morgen under en caps slik at ingen skal se meg, mens jeg spiser burger og nuggets om hverandre. Men det skal jeg si dere, jeg skal omfavne denne sunnheten så lenge den har meg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 kommentarer
    1. Det der kjenner jeg meg igjen i! Jeg er ikke en perosn som spiser så mye takeout, men jeg er veldig svak for potetgull f.eks. Men de siste 2 mnd har jeg og ei venninne blitt enige om å bare spise dritt en gang i uka og være veldig flinke resten av uka. Dette har faktisk ført til at jeg ikke orker å spise ubegrenset med godis. akkurat som kroppen har vant seg til å spise lite av det. så nå blir jeg mett av en skål potegull og før kunne jeg fint spise en hel pose eller to! Egetlig veldig digg at kroppen tilpasser seg, for da er ikke fristelsen like stor. Når det kommer til trening får jeg plutselig sikkelig motivasjon innemellom og da må jeg dra på trening. Når man omtrent aldri er motivert, må man omfavne motivasjonen når man har den. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg