MIN MATDAG

God kveld! Merket jeg ikke hadde den mest spennende matdagen i dag, men jeg tenker å dele den likevel. Det er jo sånn i hverdagen at man ikke rekker å lage de mest fancy måltidene, så for meg er det viktig at det er sunt og ikke tar timevis å lage. Kan godt gjøre det flere ganger, spiser jo egentlig forskjellige ting nesten hver eneste dag 🙂

Frokost:
Havrerundstykker! Denne oppskriften fant jeg faktisk på bloggen til Eirin, og disse har blitt en stor hit hos meg. Alt du trenger til et rundstykke er 30g havregryn, 1 eggehvite og bittelitt salt. Bland alt sammen og la det svelle i ti minutter, før du setter de i ovnen på rundt 160-170grader i ti minutter. Om du skal lage fler er det bare å doble oppskriften 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lunsj:
Det er ikke ofte jeg spiser omelett, men ved lunsjtider i dag hadde jeg ikke handlet inn for uken enda så jeg måtte improvisere litt – og det ble faktisk veldig godt! Blandet sammen to egg, en skinke, to gullsalami pluss kajennepepper og litt salt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Middag:
Denne ser egentlig ikke særlig digg ut, men herligheet så godt det er!! Lagde hamburger av en pakke karbonadedeig, ett egg, chilli, litt løk og hvitløkspulver. Jeg var alt for sulten så rakk ikke å lage salat til burgeren (haha latskap), og jeg spiste den på fiberrike hamburgerbrød. Bruker alltid bare undersiden av brøet, hvis ikke syns jeg det smaker alt for mye brød.. Tilbehøret ble søtpotetchips (bare skjer opp og stek med litt olje i ovnen), pluss guacamole-dip.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå begynner jeg å bli sulten igjen, så til kvelds trooor jeg det blir druer og kesam lime. Har dere smakt den kombinasjonen? Enkelt og nyyydelig godt!

Kom gjerne med deres favorittoppskrifter, både til frokost, lunsj og middag! Så kan vi bli inspirert av hverandre 🙂

7 kommentarer
    1. Altfor lite mat. Unnskyld, men det må sies. Knapt nok 1000 kcal her om man tar godt i. Tenk litt over hvilke signaler du sender ut.

    2. Jeg elsker-elsker hjemmelagde hamburgere, men da bruker jeg tilbehør som aioli, guaccomole, salat, rødløk, mais og bacon. Blir en ordentlig god burger med karbonadedeig, chilli og hvitløk og selvfølgelig hjemmelagde hamburgerbrød!
      Ellers så er kyllingsalat med Cantalenmelon, bacon, ruccola, cherry tomater, fullkorns penne, kyllingfile, druer og hjemmelaget hvitløksdressing himmelsk! Gjerne med focaccia også :):)

    3. Mye som hørtes godt ut her! 🙂 Takk for tips! må jo nesten prøve ut den middagen og frokosten der 🙂
      Jeg pleier spise to grove skiver til frokost med et bløtkokt egg og ost og skinke. blir aldri lei. hahaha. syns det er så godt!
      ellers har jeg bakt grove horn som er helt fantastisk gode! så det går det mye i om dagen. Eller wrap med cottage cheese, spekeskinke, advokado, løk og salat. Nam!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg