ME, MYSELF AND I

I dag kom jeg over et arrangement på facebook som heter “world single day”, som tydeligvis er en markering for alle single. Jeg må ærlig innrømme at jeg syns det var litt latterlig, trenger vi virkelig en egen dag for å markere vår sivilstatus?

Jeg syns dessverre det er litt for mange, spesielt jenter, som legger alt for mye av sin selvfølelse i en gutt. Får de ikke oppmerksomhet av en heldig utvalgt, eller hvem som helst med noe mellom bena så er liksom livet trist og stusselig. De føler seg heller ikke spesielt bra med seg selv. Som jeg skrev over, selvfølelsen avhenger av en annen person. Når jeg møter sånne mennesker har jeg bare lyst til å ta de på skuldrene, riste de godt og si “skjerp deg jente!! GI DEG!”. Å være forelsket er noe av det beste som finnes, men tro meg når jeg sier at å ha det bra, altså virkelig bra med seg selv er enda bedre. Akkurat nå er jeg i en ufattelig god periode av livet mitt, og jeg er veldig lykkelig. Grunnen til det er ingen spesiell gutt og ingen forelskelse. Det er fordi jeg vet hvem jeg er, jeg føler jeg kjenner meg selv og gjør valg på egne premisser.

Denne singelpraten kommer ikke fra en person som har vært singel hele livet, og skriver dette som en forsvarsmekanisme for at jeg ikke får meg kjæreste. Heller tvert i mot! Jeg har vært i to seriøse forhold og hatt det bra med begge. Jeg vil ikke beskrive meg selv som verken en kjærestejente eller en singeljente, hvorfor skal man velge? Det er bare en sivilstatus. Det aller viktigste forholdet du har i livet, og som du garantert skal leve med til du dør er deg selv. Det viktigste er å ha deg bra som seg selv, som et individ. Å legge all sin lykke i hendene på noen andre er alt for risikabelt og ikke særlig sunt. Jeg trives godt som singel, men jeg trives også godt med kjæreste. Hvor lenge jeg skal være singel og alt det der er ingenting jeg planlegger. Møter man noen man liker er det bare å kjøre på mener jeg, men om man ikke møter noen så er det ikke krise det heller 🙂 Okei jenter?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liker dere at jeg kommer med litt mer personlige innlegg? LIK isåfall dette innlegget om du vil jeg skal komme med mer, da blir jeg glad! 🙂 

7 kommentarer
    1. dette var godt å lese! Jeg er ikke en sånn type jente som du beskriver over, og jeg vil ikke si at jeg er en typisk kjærestejente heller, men det er så viktig som du sier å ikke la livet avhenge av en gutt! Man kan være svært lykkelig uten en gutt, og det vet jeg godt at man kan! Det er ikke negativt å være singel, men heller ikke dumt å være i et forhold. Så poenget er; begge deler er bra, og jeg synes du fikk fram et godt poeng, Julia! Sorry for kanskje litt rotete kommentar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg