MAN DRIKKER IKKE VANN PÅ BYEN?

God morgen! I går var jeg som nevnt invitert på middag til Ingvild, og dere vet hva jeg sier sant? All god mat skal drikkes med vin! For meg er det nesten trist å få servert et herremåltid om jeg må sitte å drikke pepsi max, uansett hvor godt p-max er. For å komme til poenget; vi drakk noen glass vin i går. Jeg har jo egentlig et personlig alkoholstopp, og med det mener jeg å ikke drikke meg noe særlig beruset. Hvorfor? For det er da man ikke har kontroll over følelsene sine, og det er ikke helt optimalt for meg som har det litt vanskelig for tiden.

Etter middag, mye skravling og en engasjert episode med paradise hotel bestemte vi oss for å dra en liten tur ut. Ingvild bor midt i smørøyet så utestedene er bare et steinkast unna. Som nevnt var jeg ikke særlig beruset, og hadde absolutt ingen planer om å bli det heller. Vi kom fram til Calibar og det var på tide å bestille fra baren. Noen skulle ha øl, andre vin. To gutter prøvde å spandere tequila på oss. Jeg sa nei. De ble fornærmet. Whatever. Det var min tur, og jeg spør bartenderen “én cola zero!”. Han bare “med vodka?”, “nei.”. Dessverre var de tom så jeg bestilte meg en vann og en redbull i stedet. Venninnene mine spurte om jeg hadde bestilt vodka redbull, og jeg nikket på hodet selvom vodkaen ikke var å finne i glasset. Hvorfor løy jeg om en slik ting? Det er jo ikke farlig å si at det kun var redbull?

Jeg tror dessverre mange tenker at om noen bestiller vann (evt brus/redbull), så er det fordi de er fulle og trenger å nøytralisere kroppen litt. Eller, kanskje ikke mange gjør det, men av en eller annen grunn gjør jeg det. Jeg var jo overhodet ikke full, har faktisk aldri vært så edru på byen før! Hadde jeg det gøy? JA! Jeg lærte noe viktig i går. Dette høres kanskje utrolig teit ut, men nå vet jeg at det faktisk går helt fint å dra ut edru. Selvom jeg ikke er den hardeste på flaska for tiden, betyr ikke det at jeg trenger å sitte hjemme å kjede meg fordi. Dessuten er jeg ikke det gram fyllesyk i dag 😀 Åh, dere skulle sett meg da jeg kom hjem. Lagde meg rundstykker, hoppet i joggisen og satt på the originals i sengen. Koste meg skikkelig altså! Mat smaker jo alltid så ufattelig digg så sent på natten.

P2110977-2OLYMPUS DIGITAL CAMERALue – Moncler / Jakke – Zara / Jeans – Acne

Ute høljer det ned, så det frister mildt sagt ikke å dra på skolen.. Men må man, så må man. Siste innsats!

3 kommentarer
    1. Skjønner hva det mener.. Er ofte edru på byen, fordi jeg er drittlei alkohol egentlig. En gang stod jeg i kø lenge for å få meg noe vann, og da det endelig var min tur og sa jeg skulle ha et glass vann, så bartenderen rart på meg, og gikk til neste kunde.. hva skjer a???

    2. Hørtes egentlig litt deilig ut å være edru på byen. Jeg selv har opplevd å vært litt edru og da syns jeg bare alt er kleint, så jeg føler jeg må ha alkohol i meg for å komme i stemning, men det er jo ikke sånn det skal være i det hele tatt. Man må kunne også ha det gøy uten alkohol 🙂 Men kan tenke meg at man får rare blikk av bartenderen om man bare ber om et glass vann, noe jeg syns er tåpelig..

      http://www.katrineaastorp.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg