MAN BLIR ALDRI 100% LYKKELIG

GENSERHER / BUKSEHER

God morgen verden! Eller den lille nanoprosenten som klikker seg inn her. “Morgen” er vel også litt å ta i siden klokken snart er tre. Jeg har vært våken i mange timer altså, men i dag er jeg ekstremt lite effektiv. Når noe så enkelt som å smøre seg et knekkebrød tar nærmere en halvtime kan man konstantere at resten av dagens gjøremål gjøres i sneglemodus.

Elsker kontrasten mellom de knallgrønne plantene i leiligheten, og de orange høstbladene som er rett utenfor kjøkkenvinduet.

I natt sov jeg ekstremt dårlig. Om jeg sov i det hele tatt? Jeg våknet iallfall til live rundt klokken ti med en rar følelse i kroppen. Mangel på søvn og mye forandringer i livet generelt. Som dere vet takler jeg negative følelser ganske dårlig. Det er som en prosess settes i gang i hodet med en gang, og jeg gjør alt i min makt for å finne ut hva som faktisk er problemet og hvordan jeg kan snu det om til noe positivt. Det høres kanskje klisje ut, men jeg lagde en liste. En liste over hva jeg er takknemlig for, og hva jeg kunne ønske jeg kunne endre på. Reflekterte over livet litt, rett og slett. Da jeg var i Egypt sa en visstnok “synsk” mann til meg at jeg ikke var lykkelig, og at det syntes. Jeg følte meg jo relativt happy der og da, men når du får en sånn kommentar settes automatisk en refleksjonsprosess i gang i hodet. Lurer jeg bare meg selv?

GENSERHER / BUKSEHER

Helt ærlig tror jeg man aldri kommer til å være 100% fornøyd. Det ligger i vår natur. Uansett hvor mange gode venner man har, hvor god økonomi man har, hvor fint man bor, eller hvor godt forholdet ditt er vil man alltid ha minst én faktor som ikke er helt perfekt. Iallfall ikke perfekt i følge en selv. Sånn er bare livet, og sånn vi mennesker er bygd.

Jeg prøver uansett å count my blessings, om man skal være så amerikansk å si det. Ikke fokusere på det lille eller store negative, og iallfall ikke fokusere på ting man ikke kan gjøre noe med. Det spiser en opp innvendig. Man kan snu en dum dag om til en vakker dag fortere enn man vet ordet av det, om man fokuserer på de riktige tingene.

Dette høres kanskje ut som et syteinnlegg, men det er det tvert i mot. Jeg er ekstremt takknemlig for det positive jeg har i livet mitt. Vennene mine, familien min, kjæresten min, leiligheten min, hunden min, alt det materialistiske jeg har. Og det negative? Det går seg til, og er ikke noe jeg orker å ofre en tanke mer enn nødvendig.

Ønsker alle en fin mandag ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg