LIVET SOM ALDRI KOM

Reklame – Affiliatelinker og link til egen nettbutikk

En grå og regnfull dag i Bergen (en vanlig dag med andre ord) møtte jeg Cathrine for første gang på nesten ett år. At det har gått så lang tid er skremmende i seg selv. Ikke fordi det har noen betydning for vennskapet vårt, men fordi jeg ikke aner hvor tiden blir av. Noen år er liksom sånn at man oppnår mye og føler seg på et helt annet sted i livet enn enn året tidligere, mens siden 2017 kan jeg ikke skryte på meg å ha spesielt mye å vise til. Det er vel bare et sånt år.. Føler nesten jeg har blitt en dårligere versjon av meg selv, og at jeg oppnår mindre. Men det er vel som Petter Stordalen sier. At suksess er noe du har hatt, og kan få igjen. Ikke noe du har.

Nå startet jeg dette innlegget litt vel negativt ladet, det var absolutt ikke meningen. Haha! Selvrealisering og mindfullness er jo en evig prosess jeg ikke helt skjønner meg på. Jeg er vel bare i en sånn periode. Dere skjønner.

Å se igjen Cathrine var helt fantastisk. Hun er en ordentlig god venn jeg er ekstremt takknemlig for å ha i livet mitt selvom vi ikke alltid ses med jevne mellomrom. Nå er jeg jo endel i Bergen av åpenbare kjærlighetsgrunner, og da er det deilig å vite at hun er der ♥ Vi drakk kaffe på Det Lille Kaffekompaniet som ligger i en sidegate mot Fløyen i Bergen. Superkoselig og personlig, akkurat slik jeg liker det. Er så lei av alle kjedene som overtar hele verden virker det som. Både innen klesbransjen, resturant/og cafébransjen og matbutikker. Det skal jammen ikke være lett å drive eget nå til dags, og det er nok også derfor jeg er så stolt over at REGN går så bra. Ingeborg som er daglig leder i både butikken og firma gjør en helt overveldende god jobb etter at vi eierne forlot redet. Det viste seg at hun klarte seg bedre uten oss 😉 Haha!

 

JAKKEHER / GENSERHER / BUKSEHER / SKOHER / VESKEHER

Ellers bor jeg både i jakken og sneakersene på bildet over om dagen. Virkelig budsjettkupp med høy kvalitet! Jeg er tilbake i Oslo og prøver så godt jeg kan å få hverdagen til å falle på plass her. Det er som om jeg er på søken etter en ny mening med livet om dagen. Noe som er fryktelig irriterende siden jeg ikke ser ut til å finne noen svar. Føler jeg har gjort det samme i evigheter, og at jeg trenger en forandring. Likevel så har jeg jo faktisk nettopp flyttet tilbake. Både ny leilighet, nytt miljø, ny by og nye muligheter. Jeg tror kanskje jeg tenkte så innmari stort og høyt om Oslo før jeg flyttet tilbake. At livet liksom skulle bli så forbanna perfekt bare jeg var ferdig med Bergen og forpliktelsene der. For all del – jeg har et godt liv i Oslo. Men å tilbe byen som Nirvana gjorde at jeg gikk på en liten smell når jeg først flyttet hit. For alt er absolutt ikke så perfekt som jeg trodde. Brikkene jeg tenkte skulle falle på plass er fremdeles litt overalt og jeg føler meg nesten litt snytt. Haha! Der ser man hva store forventninger som ikke innfris gjør med en person.

Men, i dag er en ny dag og mulighetene er mange. Om man ikke lever og ånder for at man er sin egen lykkes smed kommer man aldri til å bli fornøyd. Følelsen av ekte lykke er ikke noe som bare detter i fanget på noen. Å være så bevisst på egne følelser som det jeg er kan være både verdens beste følelse men også en forbannelse. Det eneste jeg vet er at alt ordner seg alltid til slutt ♥ Og; jeg har det bra – men ikke helt perfekt riktig enda. Dette hørtes ut som et veldig sytete og negativt innlegg, men jeg er visst i et reflekterende humør i dag.

Vi snakkes mer senere, nå har jeg jo skrevet en hel novelle her. Ha en fin tirsdag!

6 kommentarer
      1. Update på dotten: jeg dro på legevakten i Bergen å måtte vente i fire timer (!!) på venterommet, noe som er forståelig siden dott i øret ikke er en akutt sykdom. Etter langt om lenge fikk jeg endelig komme inn til legen, for at hun forteller meg at “hun ikke kunne se noe i øret mitt” før hun omtrent sprang ut derfra til neste pasient. Med andre ord; dotten er fremdeles der og den gjør fremdeles livet mitt til et helvete. Nesten. Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg