LIVET ETTER P-PILLEN

Nå er det én måned siden jeg sluttet på p-pillen, etter seks år på samme merket. Hvorfor jeg valgte å slutte kan du lese mer om i dette innlegget. Den siste måneden har vært utrolig deilig! Jeg slipper å huske på å ta pillen til samme tidspunkt hver dag, og jeg slipper å få mensen så fort jeg glemmer den. Jeg tar ikke hormoner hver dag lenger, noe jeg syns er utrolig viktig. Vi lever i 2015 og teknologien har kommet langt siden jeg var 16 år og ville starte på p-piller.

PA154745-2

Hver morgen måler jeg temperaturen min med Natural Cycles sitt termometer og fører det inn på appen på iPhonen min eller på macen. Jeg fører også opp om jeg har mensen, eller sex. Deretter forteller den meg om jeg har en rød eller grønn dag, og den viser også når jeg forventes å få mensen igjen, og når jeg har eggløsning. Som dere ser på skjema over så er det endel røde dager den første måneden – dette fordi Natural Cycles skal bli kjent med menssyklusen og kroppen min.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEtter én måned i bruk angrer jeg ikke på valget mitt. Jeg har mensen som normalt (én gang i måneden i stedet for annenhver uke), og jeg merker humøret mitt er mye bedre. Det jeg ser nå er at den p-pillen jeg gikk på tidligere kanskje ikke var min beste match, så om jeg mot formodning skal starte på pillen igjen skal jeg iallfall bytte merke. Det er deilig å vite at man ikke propper kroppen sin full av hormoner, og at prevensjonen er lokal. Så ja, alt i alt er jeg veldig fornøyd 🙂 Om det er noe du lurer på så kommenter gjerne, så skal jeg eller teamet fra Natural Cycles svare så godt vi kan. 

4 kommentarer
    1. Spennende, spørs ikke om jeg må prøve det ut en gang? Lurer forresten på om du kan lage et time for time innlegg under en dag hvor du er på skolen? Litt detaljert en gjerne, som beskriver en BI-hverdag.

      Ønsker deg en fin kveld <3

    2. Hei 🙂
      Hadde du tørt å kun bruke Natural Cycles dersom du var i ett fast forhold? Min største frykt er å bli gravid, men samtidig har jeg lyst til å slutte på minipillen som påvirker humøret mitt i stooor grad!

      Veldig skeptisk til dette produktet, men samtidig hadde det vært spennende å prøve. Bare synd dersom det ender i graviditet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg