LEV LIVET

ANNONSE

Nå er det faktisk over en måned siden jeg opererte synet mitt. Akkurat nå er jeg så vant med å ha perfekt syn, at jeg omtrent ikke husker et liv som nærsynt. Så fort glemmer altså jeg 😉 Men, jeg kommer aldri til å glemme de første ukene etter operasjonen hos Memira. Det var en utrolig spesiell følelse jeg ikke helt kan sette ord på. Siden jeg aldri har brukt briller eller linser tidligere, var jeg jo bare vant med å ha dårlig syn. Vant med å virke overlegen mot folk på gata fordi jeg ikke så de. Vant med å måtte stå ekstremt nærme noe for å klare å se helt skarpt. Jeg visste jo ikke bedre.

To dager etter operasjonen sto jeg på kjøkkenet å lagde middag. Tven sto på i bakgrunnen på stuen, og mitt favorittprogram Dr. Phil (haha) kom på. Da fikk jeg et dilemma. Sette maten på vent for å se på Dr. Phil, eller droppe kveldens episode? Jeg ville jo ikke noen av delene. Så, jeg snudde tven mot kjøkkenøyen min mens jeg lagde maten, og jeg kunne SE underteksten på tven som var flere meter unna. Jeg leste alt som sto uten problem. Da fikk jeg en litt sånn “wow” opplevelse. Er det sånn man egentlig skal se, altså? 

Her er et typisk bilde jeg har mange av i kamerarullen på mobilen min. Tidligere kunne jeg nemlig ikke se hva som sto på skjermene rundt om på flyplassen, så jeg måtte ta bilde av skjermen – for så å zoome inn for å se hvilken gate flyet mitt gikk fra. Haha! Nå er det derimot ingen problem, og det var også et issue i hverdagen min som jeg slipper nå.

En annen ting som faktisk var et ekte problem var at jeg ikke så kundene som kom inn døren på butikken om jeg sto bak kassen. Det kunne være både ukjente eller vennene mine, men jeg så altså ikke hvem det var før vi kom nærmere hverandre. Jeg har sååå mange ganger sagt “heihei!”, for deretter å jobbe videre med mitt om for eksempel en venninne har kommet innom, fordi jeg ikke så hvem det var. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har beklaget meg for å være overlegen mot bekjente på gaten, eller hvor mange ganger jeg har forklart situasjonen min. “Sorry, jeg ser litt dårlig, ikke meningen å overse deg!”. 

Så ja, alt i alt. Jeg hadde mange små utfordringer i hverdagen som jeg ikke tenkte over før synet mitt plutselig ble perfekt. Det er en stor befrielse. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å utføre laseroperasjon hos Memira, og kan anbefale alle som har vært på samme tanke om å utføre det.

Lurer du på om dette kan være noe for deg? Book time til synsundersøkelse HER ♥ PS! Du får nå undersøkelsen GRATIS om du booker innen 8. desember!

Prisoversikt finner du HER, og de forskjellig type behandlingene finner du HER.

Som student får du også -3000kr i avslag på operasjonen 😀

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg