LESERNES FROKOSTTIPS

Goood morgen, deilig med en fridag eller hva? For meg blir det nok ikke så mye fri, og det samme gjelder vel de som studerer og har eksamen snart? Jeg har forsåvidt eksamen snart selv, skippertak lenge leve. Jeg går fremdeles på BI til de som lurte, og skal ta eksamen som normalt dette semesteret.

Image and video hosting by TinyPic

Tusen takk for alle frokosttips i går forresten! Jeg fikk inn så mange deilige oppskrifter at jeg tenkte å dele noen i dette innlegget. Dere er best ♥

Mari:
“Mitt beste frokosttips er å blande sammen Biola med smak av bringebær og granateple (zero), hakkede mandler, havregryn og rosiner.”

Shanice:
“Visp ett egg, bland inn havregryn pluss litt linfrø til passelig konsistens. Klapp den rund som en tykk pannekake i stekepannen med litt olje og stek på begge sider. Legg “kaken” på ett fat, skjær den i fire ruter og topp med digg pålegg! Jeg liker veldig godt å toppe med pesto og kalkunskinke med agurk og tomat, kaviar og ost og alltid en rute med peanøttsmør og syltetøy, smaker ekstra digg med kaffe på siden! Holder deg god og mett lenge :D”

Martha:
“Jeg lager havregrøt som jeg tilsetter litt godsakeri: vaniljeessens, litt søtning (bruker suketter eller sukrin) og en dert med kardemomme (naaam). Når grøten er ferdig kokt, blander jeg inn en scoop med vaniljeproteint. Denne grøten er sååå god, spiser den til frokost g kvelds hver eneste dag, og har gjort det i over et år. “

Siri:
“Cottage Cheese Havregrøt:
– 50-60 g havremel (ikke havregryn)
– 100 g cottagecheese
– 1 dl melk
– Spe på med vann til riktig konsistens, eller melk
Veldig godt med sukker på eller hjemmelaget jordbærsyltetøy!
Jeg synes at hvis man lager grøten kvelden før, og spiser den kald om morgenen, så smaker den mye bedre 😀 Men god varm også da!”

Ingvild:
“En dl havregryn, 1 dl melk, en klatt syltetøy, hakkede mandler og blåbær “

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Håper dere finner litt inspo til en deilig frokost i dag! Dessverre er jo butikkene stengt, så kanskje noen må vente til i morgen om du ikke har ingrediensene hjemme? Haha 😀

7 kommentarer
    1. Kan du skrive et innlegg om hvordan det er og være samboer med noen, evt være mye med kjæresten? Jeg tenker så mye på den dagen jeg skal flytte sammen med min, er så ”nervøs” fordi jeg er en person som trenger alt for mye alenetid, elsker og være alene. Hadde vært gøy å lese hvordan andre ”takler” den situasjonen 🙂
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg