KJÆRLIGHET OG KJÆRLIGHETSSORG

God morgen ♥ For et par uker siden satt jeg og June å hørte på podcasten til Ida Fladen, der hun gjester kjente personer å stiller de spørsmål rundt deres kjærlighetsliv. Hver episode har hun fem faste spørsmål, så både jeg og June bestemte oss for å svare på de her på våre blogger. Det er jo ekstremt sjeldent jeg skriver noe som helst om dating og kjærlighetslivet mitt, så tenkte det var et gøy innlegg for å bli bedre kjent med meg 😀

KJOLEHER

Hvem var din første ordentlige kjæreste?
Opp igjennom ungdomsårene har jeg hatt litt forskjellige flørter her og der, men min første ordentlige kjæreste ble jeg vel sammen med da jeg var 18 år. Det virket iallfall veeeeldig seriøst der og da, haha! Vi reiste bl.annet til London, Riga, Florida og Bahamas sammen, men var faktisk bare kjærester i ett år. Mye man rakk på den tid 😉 Til og med å bli samboere (vel og merke bare i en måned typ, haha)! Noen husker kanskje Magnus? En supersnill mann jeg unner alt godt. Vi har ingen kontakt per dags dato.

Hvor mange forhold har du hatt tidligere?
Ordentlige forhold? Tre. Magnus, Kristoffer og Christoffer 😎 Alle har jo vært endel av bloggen min mens forholdene sto på, så føler ikke det er noe ille å name-droppe de nå. Haha! Ellers har jeg hatt noen flørter her og der, men ingenting alt for seriøst.

Hvor mange ganger har du hatt kjærlighetssorg?
Faktisk bare én gang. Jeg var selvfølgelig lei meg når de to andre forholdene tok slutt også, men ikke på samme måte. Det er vel fordi da hadde man psykisk forberedt seg på at det kom til å ta slutt, mens det siste forholdet avsluttet ganske brått og brutalt. Plutselig våknet man en morgen singel, mens kvelden før var man lykkelig forelsket. En tøff tid! Likevel er jeg veldig glad for at alt skjedde, selv om det var vanskelig der og da. Akkurat nå ville jeg ikke vært på et annet sted i livet enn der jeg er nå, og det er en god følelse ♥

Mitt tips til å komme over kjærlighetssorg er egentlig bare å ta tiden til hjelp. Det finnes ingen fasitsvar på følelsene sine, og man kan ikke tvinge seg selv til å føle seg bedre. Samtidig så er det viktig å innse at livet går videre. Ingenting blir bedre av å isolere seg inne med en pose mexican fiesta foran tv-skjermen. Kom deg ut, vær sosial og møt nye mennesker! Plutselig en dag så våkner du og skjønner at livet ikke er så verst.

Er du den som dumper eller bli dumpet?
Jeg har opplevd begge deler! Men oftest er det jeg som går “lei” og kutter kontakten. Eller, lei er kanskje feil ord å bruke. Det har kanskje ikke vært en god match, rett og slett. Jeg orker heller ikke bruke tiden min på noen jeg ikke har ordentlig kjemi med. Da er det bedre å være alene! Heldigvis har det alltid gått veldig fint, og jeg er faktisk venn med flere av flørtene mine den dag i dag 🙂 Det viktigste er å være ærlig!

Hva er din sivilstatus i dag?

På “papiret” er jeg singel, men jeg kan røpe at det er én jeg har ett godt øye til 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg gikk igjennom et brudd for noen måneder siden, og er HELT enig med deg med det du sier om tiden etter kjærlighetssorg <3

      1. Så trist å høre, håper det går bra med deg! Du har en fantastisk tid i vente, det er bare å glede seg <3

    2. Kan du utdype det siste bruddet? Det samme skjedde med meg på lørdag, ble ut av det blå dumpet, etter mange fine måneder sammen. Fortsatt i sjokktilstand, og har mange spørsmål jeg aldri får svar på, som sikkert er det verste..

      1. Huff, det var utrolig trist å høre :/ Det er veldig privat, så for begge sin del kommer jeg ikke til å skrive noe utdypende om det siste bruddet. Akkurat nå er det sikkert veldig vanskelig for deg, men tro meg – det blir bedre <3 Ønsker deg alt godt! Stor klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg