KICKSTART PÅ DAGEN

Hei, og god morgen! Dette innlegget kom mye senere enn planlagt, for denne frøkna glemte nemlig macladeren sin hjemme i dag tidlig :))) Man kommer ikke langt med 10% gitt. I dag har jeg hatt en superdigg start på dagen. Eller, nå lyver jeg. Jeg har hatt en sunn start på dagen blir vel mer korrekt å si. Alarmen var stilt til 06.00, og etter en time med snusing og instastalking på sengekanten var jeg endelig klar for litt morgenpilates. Fy faen så dårlig trent jeg er. Jeg kom meg heldigvis igjennom økten og inn i dusjen. Til frokost lagde jeg denne sunne juicen. Den smakte ikke spesielt digg, men som sagt bryr jeg meg egentlig ikke så lenge det er forbanna sunt. Hahah! Jeg velger likevel å dele oppskriften med dere, for en bedre start på dagen får man vel ikke. Forbrenningen kickes i gang, den metter sånn ok+ og er kalorifattig.

DU TRENGER:

– Et par never grønnkål
– Et par never frossen (eller fersk) spinat
– En halv chilli (det blir sterkt, men funker som fy!!)
– En halv gulrot
– Saften av en halv lime
– Cirka 1cm ingefær

Miks alt i blenderen med så mye vann du vil, jeg brukte vel mellom 1 og 2dl for få konsistensen jeg var ute etter. Deretter er det bare å holde seg for nesa og kaste i seg glasset. Jeg elsker å starte dagen med så mye god næring for kroppen! Du kan forresten sløyfe chillien om du er veldig sensitiv for sterk mat, eventuelt ta mindre 🙂

 

HODDIE HER

Ellers har jeg surret rundt i min favorittgenser i dag. Ikke sånn superfin å se på, men herregud den er så behagelig at jeg helst vil bo i den. KJØP DEN! Jeg mener det, du kommer ikke til angre.

Nå skal jeg jobbe et par timer til, før lunsj som består av knekkebrød med makrell i tomat. Lenge leve det sunne livet ass! Setter fremdeles pris på oppskrifter ♥

3 kommentarer
    1. En veldig god idé når man lager sånne grønne, sunne smoothies som ikke smaker så godt er å ha i banan! 🙂 Den gjør det litt søtere, uten at det blir noe usunt av den grunn!

    2. Det er viktig å få i seg kalorier, spesielt om morgenen, for å fungere optimalt i løpet av en dag. Synes smoothien virket god, men den mangler både proteiner og kalorier! Proteiner er kjempeviktige for å opprettholde en sunn kropp så det bør du legge til mer av neste gang 🙂

    3. Det er kjempeviktig å få i seg kalorier, spesielt om morgenen, for at kroppen skal få energi og fungere bra i løpet av en dag. Denne smoothien virker veldig god, men den mangler både kalorier og proteiner. Proteiner er kjempeviktige for å opprettholde en sunn og velfungerende kropp så det ville jeg tilsatt mer av neste gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg