KARRIARISTA

Hva er målene i deres liv? Er det å bruke mange timer på skjønnhet for å se best mulig ut, eller å råtne bort på skolebenken for å få en best mulig karriere? Jeg har tenkt litt på det i det siste. Ofte virker det som om mennesker er enten/eller. Enten ser de ut som en million dollar, men er dum som et brød og lever på sin bedre (eller rikere) halvdel. Eller så har de den beste jobben, tjener gode penger men ser likevel ut som slitne vrak som ikke bryr seg om det ytre. Jeg for min del er en god dose overfladisk, men jeg er også en målrettet og ambisiøs jente som gjerne vil ha i pose og sekk. Det er helt uaktuelt for meg å være kun én av delene. For at jeg skal kunne føle meg bra, må jeg både oppnå suksess i livet og føle meg fresh.

Jeg er verken 100% karriere eller fashionista, men jeg ønsker å være en karriarista. En person som lykkes både jobbmessig men samtidig holder utseendet ved like. Er det for mye å be om? Se for eksempel på Olivia Pope (ja, jeg vet det er en fiktig person tatt fra en tv-serie). Hun er virkelig en sterk kvinne med ben i nesa, fantastiske antrekk og en utstråling man bare kan misunne. Vi er nå over i en ny generasjon der sterke kvinner kommer frem. Vi vil lykkes både på hjemmebane og på jobb, og det skal vi klare.  Personlig er jeg mer målrettet og motivert enn jeg har vært på lenge, og det ønsker jeg også i vise i bloggen fremover. Jeg vet det er et megahelvete å være student nå, men vi skal klare det uten å forfalle helt! #karriarista

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

17 kommentarer
    1. Det e vel ganske drøyt å påstå at alle som prøver å gjøre seg en karriere ser ut som slitne vrak :p og ett spm, hadde du brydd deg om å se så fresh ut om det ikke var for bloggen? Bare lurer 🙂 hilsen ei som har studert og jobbet ved siden av i 5 år, som for det meste ser fresh ut, men ikke alltid har tid til å fikse på sminken i løpet av dagen 🙂

    2. “eller så har de den beste jobben, tjener gode penger men ser likevel ut som slitne vrak som ikke bryr seg om det ytre.” Mener du at jeg ser ut som et vrak? tror du det ikke har med verdier å gjøre? tror du ikke folk ønsker å kle seg slik de vil for å trives med seg selv? Å ha ei kritthvite tenner eller chanelsneaks betyr vel ikke å være vellykket? Man blir ikke flinkere i jobben sin eller smartere av å se best mulig ut og å kun ha dyreste? Jeg skjønner at DU bryr deg, for levebrødet ditt akkurat nå er å er bra ut for å trekke lesere, men ja. Det handler vel om prioriteringer, men syns dette ble litt feil å skrive sånn.
      Finnes vel mange flotte mennesker som har en god karriere? Mener du at de som har karriere og er kvinner er stygge? diskriminerer du ikke sitt eget kjønn fryktelig nå? Kan være jeg misforsto dette innlegget helt nå å går cray bananas, men håper du skjønner hva jeg mener.

    3. Hvorfor skal du legge deg oppi hva folk gjør eller ikke gjør med utseendet sitt? Syns dette var utrolig svart/hvitt, på grensen til komisk. Jeg kjenner utrolig mange kvinner med gode karrierer, også internasjonalt, og absolutt ingen av de “ser ut som slitne vrak”. Kanskje forskjellen ligger i at du syns alle som ikke bleker tennene og har restylane er “slitne vrak?” 🙂

    4. Godt innlegg! Morsomt å se hvordan folk alltid kan misforstå slike innlegg, er som om de leter etter noe å kommentere på, haha! Men jeg er helt enig med deg 🙂 #karriarista
      Synes forresten bloggen din er kjempe bra fortiden, blir mektig imponert over hvordan du klarer å holde den så godt oppdatert når du har så mye annet å gjøre med tanke på eksamen osv! Stå på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg