KAN VI IKKE VÆRE MER SOM DE?

Hallooo fra (jævlig varme) Athen! Skal jeg være helt ærlig, kunne turen vår hit vært sykt dritt. Da vi landet på flyplassen tenkte vi å ta metroen til byen, siden den både er raskere og stoppet rett utenfor leiligheten. Dessverre var dette dagen der alt gikk galt, og hele togsystemet var påvirket av forsinkelser, kanselleringer og alt for fulle tog. Det hele ble jo selvfølgelig forklart over høyttaleranlegget på metroen, men det togføreren forklarte var jo helt gresk for meg og Andreas (hehe), forsto vi jo ingenting. Heldigvis kom det en eldre herremann å forklarte oss hva som foregikk. Han hjalp oss også på resten av turen. Han sto å ventet med oss til neste metro kom, fulgte oss til stasjonen og forklarte hvor vi skulle gå. Wow, for en vennlighet! Enten er dette et menneske som virkelig bare er helt fantastisk, eller så er dette en kulturgreie. Uansett, forsinkelser eller ei, vi hadde en heeeelt fantastisk start på ferien. At et menneske ofrer tid og energi på å hjelpe totalt fremmede er så fjern for en nordmann som meg, som såvidt smiler til noen jeg går forbi på gata. Neida, jeg er faktisk en av de hyggeligere hihi. Uansett! Jeg ble helt varm i hjertet av denne mannen, som vi tilbragte over en time sammen med, og som hjalp oss idioter på tur for å finne frem.

Litt etter skjema ankom vi endelig leiligheten vi hadde booket via AirBnB. Jeg var helt ærlig litt skeptisk, siden man har jo hørt både den éne og den andre røverhistorien. Vi ble møtt av eieren av leiligheten, som var helt ufattelig hjelpsom. Han hadde til og med brukt tid på å skrive ned en laaaang Athen-guide til oss o forveien! Leiligheten var også helt super. Splitter ny, ren og med deilig, stor balkong. Jeg skulle gjerne vist dere bilder, men akkurat nå ligger det klær strødd overalt. Livet i en koffert ass. Man tenker alltid at “denne gangen skal jeg holde det ryddig!!!”, men så skal man finne en bikinitruse nederst i kofferten og alt går til helvete.

BIKINI HER / KJOLER HER

Uansett! Vi tok første taxi til en beach club utenfor byen som var helt OK, før vi dro tilbake til leiligheten, fikset oss kjapt, spiste en helt amazing gresk middag (herregud så billig det er her???), tok noen drinker og nå er vi tilbake til leiligheten for å sove ut. Vi har jo tross alt nesten døgnet, haha! Sorry sen oppdatering, rart innlegg og dårlige mobilbilder. Poenget er, jeg har hatt en veldig fin dag. Menneskene her er så utrolig hjelpsomme, utadvendte og rause. Jeg gleder meg til å se mer. God natt, morgen blir kamera med på stranden!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg