just do it! hva som motiverer meg

I dag slet jeg virkelig med motivasjonen til å komme meg på trening, noe jeg fremdeles gjør. Jeg skal på gruppetime klokken seks, men sitter fremdeles her å finner på grunner til å ikke dra. Har jeg kanskje litt vondt i foten? Er jeg enda tett i halsen? Nope. Foten er fin, og jeg er frisk som en fisk. Søren. Nå har jeg ingen unnskyldning til å ikke dra, grunnen er rett og slett at jeg egentlig heller vil ligge forran tven å spise godteri. Men nei, jeg skal på trening. Uansett hva. Her er noen av tingene som motiverer meg: – Sommerkroppen
Jeg orker ikke sitte her å late som om jeg trener for endorfinene sin skyld. For nei, skal jeg være helt ærlig så trener jeg for sommerkroppen 2013, på samme måte som jeg trente for sommerkroppen 2012. Dette handler vel kanskje ikke om at jeg skal være fin til juni presist, men heller om at jeg ønsker å ha en fin “sommerkropp” året rundt.  – Kjekke gutter
Dette høres så utrooolig teit ut, for et skikkelig mannfolk skal like damene uansett hvordan de ser ut. Men jeg kan ikke legge skjul på at jeg heller vil se trent ut, enn slapp som en sakkosekk. Kjekke gutter gir meg skikkelig motivasjon, uansett hvor snålt det høres ut. – Dårlig samvittighet
Jeg har ikke trent hele uken, grunnet sykdom og lathet. Nå må jeg komme meg igang, hvis ikke kommer jeg til å sitte igjen med verdens dårligste samvittighet ikveld.  Jeg kommer mest sannsynlig til å spise godteri også, for hey; jeg har jo ikke trent. Jeg syns faktisk den dårlige samvittigheten er verre å sitte igjen med, enn å faktisk dra den late stumpen sin på trening. -For min egen del
Dette er det absolutt viktigste punktet. Hvorfor trener jeg? Det er jo nettopp fordi jeg vil være fornøyd med meg selv, både når det kommer til å vise seg i bikini, forran mannfolk, men sist men ikke minst; for meg selv. Jeg er den eneste personen som ser meg selv naken hver eneste dag. Hvorfor skal jeg se i et speilbilde jeg ikke er fornøyd med, når det tar cirka halvannen time av dagen din å komme seg på trening. Jeg vil se meg selv i speilet, og være stolt av det jeg ser. Jeg vil ha muligheten til å bruke hva som helst av klær, uten å føle at jeg ser feit ut. Jeg ønsker å være fornøyd med meg selv og min egen kropp. Komplekser finnes det nok av, men jeg ønsker ikke at hele den 167cm høye kroppen min skal være en av de.  Nå skal jeg komme meg avgårde på trening, selvom jeg har mye mer lyst til å ligge inne med en stor biff med masse poteter til. Fortell meg gjerne hva som motiverer dere, kanskje vi kan lære av hverandre?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg