JULIA USENSURERT

“Julia usensurert” er det temainnlegget jeg har fått inntrykk av er mest savnet på bloggen. Jeg vil helst ha dette innlegget en gang i uken, men det er så vanskelig å komme på tema! Haha. Derfor håper jeg dere kommenterer forslag om det er noe spesielt dere ønsker jeg skal skrive om. Da blir det mye lettere å vedlikeholde denne kategorien også ♥ Nå har jeg derimot et tema jeg ønsker å ta opp..

UKENS TEMA: TINDER

En litt brisen fredagskveld for rundt tre uker siden satt jeg og et par venninner å stusset på om vi skulle laste ned Tinder. Jeg har jo egentlig alltid nektet meg selv å laste ned appen, men der og da virket det som en fantastisk idé. Vi sveipet som gale, og lo oss ihjel hver gang noen av oss fikk matches. Ikke at jeg forstår hvorfor det var så morsomt, men men.. Uansett! Dagen etterpå fikk jeg panikk og fjernet alle matchene fra kvelden før.
De første ukene hadde jeg kanskje 5 matches, og sveipet venstre på ALLE bortsett fra de jeg kjente. Seriøst jeg har sveipet venstre på såå mange kjekkaser uten grunn. De fem boysa som var heldige nok til å få match med meg var bare kompiser jeg allerede kjente godt, og egentlig ikke ville noe mer med uansett. Haha! Da er jo hele poenget borte, for poenget til Tinder er vel ikke å chatte med venna sine liksom.

IMG_8866

Så.. I disse dager hvor jeg har vært ganske syk har jeg tindra litt for å si det mildt. Faktisk så har jeg runda hele Bergen.. OMG! Det er litt krise, men men. Jeg har tøffa meg litt, og sveipet høyre på gutter jeg aldri har sett før. Men jeg er sykt kresen på hvem jeg sveiper til høyre, og setter standaren ganske høyt! Ikke fordi jeg tror så høyt om meg selv, men fordi jeg reagerer på den minste ting. La meg ta noen eksempler på gutter jeg sveiper rett til venstre, uansett om de er superkjekke:
  1. Når det første bilde er vedkommende i dress med masse cava på bordet, på et eller annet utested. WANNABEE!! *sveiper til venstre*
  2. Når vedkommende tar selfie der de åååpenbart poserer! EWW. Selfiegutter er absolutt ikke sexy i mine øyne. Thats my job!
  3. Når vedkommende har mer proffe bilder enn meg, i fine outfits og du ser at det er veldig planlagt. Jeg kan ikke date en som er like interessert i å bli tatt bilder av som meg. Blogger issue..
  4. Når de skriver lange profiltekster om alle sine interesser og ønsker i livet………..
  5. NÅR DE HAR QUOTES I PROFILTEKSTEN!!!
  6. Når alle bildene de har er på fjellet. Ja I know, da er nok vedkommende et sunt og sporty menneske, men har han virkelig ingen andre interesser enn å traske rundt på fjellet?
Okei, denne listen kunne nok fortsatt en del punkter til – men jeg skal gi meg der. Noen du vil tilføye? Ja jeg vet, hvem faen tror jeg at jeg er som kan komme med såååå høye krav. Det er ikke slik at jeg ikke har noen skjeletter i skapet heller, hehe. Jeg har vel funnet ut at Tinder virkelig ikke er appen for meg. Den gjør meg til et krevende, overfladisk og dømmende menneske. Alle mine tidligere og nåværende relasjoner er jo gutter jeg har møtt in real life, og ikke via internett! Så langt ser det til å fungere fint, så jeg får heller se på Tinder som litt lett underholdning før jeg skal legge meg om kvelden. Som venninnen min Karen sa om sveipingen; “det er som å telle sauer før man sovner”.

IMG_8885

SÅÅ! Jeg kommer nok aldri til å gå på noen tinderdate, men det er jo ikke et ukjent fenomen? PLIS fortell meg om din opplevelse rundt appen! Du kan gjerne kommentere anonymt, men jeg vil gjerne høre litt erfaringer ♥ Hihi!

 

30 kommentarer
    1. Møtte eksen min på tinder. Vi matchet der og holdt litt kontakt på snap, men avtale aldri date. Vi møttes tilfeldigvis på byen en gang, og var vel omtrent sammen etter det. Ble slutt i sommer pga. ønsker om å gå forskjellige veier som vanskelig lot seg kombinere.

    2. Jeg er som deg og har aldri lastet ned appen. Synes det er for ille at jeg skal dømme slik kun pga utseende. Og at andre skal kunne gjøre det samme med meg! Men det finnes jo så klart de som liker det, og de skal jo selvsagt få lov 😀

    3. Møtte samboeren min på tinder for 3 år siden. Var på en tinder-date før han. Den var helt krise. Sånn helt krise. Så det var egentlig et under at jeg gadd å prøve igjen. Men første date med kjæresten var den beste jeg har hatt. Tinder er jo i utgangspunktet veldig kleint som du sier, men jeg er glad jeg ga det en sjanse! Likte innlegget ditt!

    4. Jeg matcha med en kar på tinder i sommer, kjente ham igjen fra tidligere (et lett bilde å huske), og visste at jeg hadde matcha med ham før. Vi begynte å prate, og først virka det hele som et typisk “one night stand”-snakk. I fadderuka møttes vi på byen etter avtale, og siden den kvelden har vi bare fått bedre og bedre kjemi og kontakt. I dag har vi vært sammen i snart et halvt år, og ler ennå av at tinder brakte oss sammen 😀 ikke undervurder appen, sier jeg bare!

    5. Møtte samboeren på tinder og kunne ikke vært mer happy for det <3 Det går altså an å møtte ordentlige folk! Var på et par tinderdates før jeg møtte kjæresten og syns det ga meg mer selvtillit, ble tryggere og tøffere av å tørre å date ukjente 🙂 bare å kaste seg ut i det! I verste fall finner man nye venner/kompiser å ha det gøy med

    6. Haha, er SÅ enig! Jeg blir et grusomt dømmende menneske med en gang jeg er på Tinder. Dessuten blir jeg kjempe lei meg og deprimert når noen ikke vil matche med meg 🙁

    7. Jeg er veldig innadvent, så jeg hadde det bare for gøy og utfordre meg selv litt. Min nåværende kjæreste møtte jeg “i virkeligheten” først, for så å matche og få kontakt via Tinder siden vi ikke kjente hverandre eller har felles venner 🙂 Veldig koselig!

    8. Gi Tinder en sjanse! Vær litt tøff og gå ut for å treffe noen:) Jeg gikk på mange dater,noen varte ikke lenge da jeg skjønte vi aldri kunne matche. Så du trenger ikke kaste bort mye tid;) I det jeg holdt på å gi opp Tinder møtte jeg drømmemannen! Evig lykkelig<3

    9. Sa ja til et par dates, men feiget alltid ut og avlyste rett før. Til slutt mannet jeg meg opp og gikk på en fantastisk date! I dag har vi vært kjærester i litt over et halvt år 🙂
      Men er likevel enig i alle punktene dine, haha. Var ganske kresen da jeg hadde tinder, altså.

    10. Møtte samboeren min på tinder for litt over 2 år siden. Endte med at vi møttes på byen en gang og han ble med meg hjem

    11. hahahahha kunne ikke vært mer enig! Sveiper til og med til venstre på gutter som er for “flawless”, tenker at det sikkert er noe gale med de og haha. Jaja lajvet

    12. Møtte min nåværende samboer på tinder og i morgen har vi vært kjærester i 2år og i starten av februar venter vi vårt første barn sammen☺
      Jeg hadde også samme oppfatning av tinder som deg i starten, lett underholdning liksom, og jeg gadd ikke møte en eneste en av mine matcher, selv om jeg runda både Trondheim og Oslo
      Veldig glad ting ble som de ble, jeg går god for tinder☺ blir morsomme historier å fortelle barnebarna om hvordan bestemor og bestefar møttes☺

      1. Oi, såpass ja! Jeg føler kanskje Tinder var mer en date-app før da den var ny, men kanskje har blitt en hooke-app nå? Haha, jeg vet ikke! Gratulerer med graviditeten forresten, så spennende 🙂 Klem!

        1. Takk skal du ha ja du kan ha rett i det, skal vel mye til for å finne sin make der inne nå for tiden dessverre… Kan vel også være ekstra vanskelig for deg som er et kjent fjes…

    13. På en måte føler jeg at Tinder er en helt håpløs app med masse gutter som kun er ute etter en ting. Samtidig så har jeg faktisk vært på en rekke med tinder-dater og har kosa meg gløgg ihjel med mange av guttene jeg har møtt der. Noen av de møtte jeg bare en gang, mens andre har blitt til venner jeg møter titt og ofte. En annen ting med tinder er at det er super gøy å møte folk når man er på ferie eller i nye byer hvor du ikke er godt kjent. Lokalbefolkning vet jo som regel hvor man bør gå og jeg har opplevd at å møte folk på denne måten gjør at du lærer veldig mye om folk rundt deg og om deg selv. Går veeeldig god for Tinder, selv om man selvfølgelig skal være litt forsiktig med hvem man møter!

    14. HAHA! Jeg var tinderella så det holdt med en gang jeg ble singel for snart to år siden. Gikk på en haaug av tinderdates. Mange gikk fint, og noen gikk skikkelig dritt. To eksempler som gikk skikkelig dritt:
      Tinderdate 1: Fyren ba meg på middag på en ganske pricy sted, for deretter å komme med “egentlig synes jeg det er passelig at damene spanderer når det er jeg som har invitert” etter vi hadde spist og drukket for 3000 kr…..
      Tinderdate 2: Tok noen drinker på løkka, og fyren satt og snakket om at jeg ikke burde bo på et så slumt strøk av byen, og satt deretter og snakket resten av kvelden om voldtekten en kollega av han hadde opplevd ‘fordi’ hun bodde på løkka..

      1. HAHA å herreguuuuud, beklager at jeg ler – men så krise! Spesielt den første daten, betalte du? Ikke mye gentleman i han der..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg