JEG VIL BLI SMARTERE

Etter flere år med et fokus på den overfladiske delen av livet merker jeg at nå begynner jeg å få det litt opp i halsen. Ikke at det jeg gjør på er fordummende på noen som helst måte, for det å drive for seg selv er virkelig knallhard jobbing og ikke noe som passer for alle. Likevel er jeg ekstremt sugen på mer variasjon i en ellers……overfladisk hverdag (?) om man kan si det sånn. Altså, overfladisk er kanskje feil ord å bruke. Men det å blogge om livet sitt er ikke akkurat rakettforskning.

Som jeg nevnte forrige uke har jeg snust litt på tanken om å begynne å studere igjen til neste år (TUSEN TAKK for tilbakemeldinger btw!). Mens for nå er jeg ekstremt gira på å lære. Ikke innenfor et spesifikt tema, men bare å bli mer opplyst!  Bl.annet om mindfullness og den mer spirituelle delen av oss mennesker, samt interesserer jeg meg mye for mat og ernæring i forhold til industrien i seg selv og hvordan alt er lagt opp. Både innen kjøtt, fisk, kylling og grønnsaker generelt. Hva er det vi egentlig får i oss, og hva gjør det for miljøet? Det er også mye annet jeg har lyst til å vite mer om, både innenfor politikk, kultur og miljøer – for å få en bredere forståelse.

Som dere kanskje skjønner er jeg bare sulten på kunnskap om andre ting enn høstmoten og om det er fremdeles er kult med slengbukser eller ikke i 2019. Så om noen har tips til dokumentarer, podcaster, artikler eller whatever – legg igjen en kommentar ♥ Det hadde jeg satt ekstremt stor pris på!

8 kommentarer
    1. Hvis du er interesert i hva dagens matindustri gjør for miljøet, se Cowspiracy. Det er en veldig pro veganer film, men den viser ingen ekkle videoer av dyr som lider, det er mer miljøtallene og aspektet bak det hele 🙂 Tilgjengelig på netflix og youtube,

    2. Hør på Joe Rogan podcast. Mange ulike gjester og ett hav av temaer innen mat, psyken, astrofysikk osv. Lytt/se på Jordan Peterson. Klinisk psykolog med mye spennende tolkning rundt bla religion og symbolikk og fantastisk spiss når det gjelder motivasjon og hva som er galt med dagens mann og samfunn etc. Sykt oppløftende og positiv hehe. Kos deg

    3. “Minimalism – A documentary about the important things”
      Kan ses på Netflix! Dette er jo mer om hvordan man kan tenke litt annerledes selv, og ikke nødvendigvis så mye å lære om resten av verden. Men jeg har hvertfall blitt mer bevisst på hvordan jeg bruker pengene mine, sluttet å kjøpe unødvendige ting som ikke gir meg glede eller gjør meg lykkelig, og fokuserer mer på det jeg vil oppleve istedet for fysiske ting. Sier ikke at man må kaste alt man eier så klart, men være bevisst på at det man faktisk har og kjøper gir glede! Men det å kaste ting man ikke har bruk for eller er glad i lenger, søppel og unødvendig dritt som bare tar plass, og få orden er en fantastisk følelse! Game changer for min del. Da er det også lettere å fokusere på opplevelser, ting man vil lære, relasjoner og vennskap.. når man føler man har kontroll ellers på en måte. Forstår at det ikke er noe for alle, kanskje ikke deg heller. Men det var mitt dokumentar-tips hvertfall 😀

      1. Hei! Tusen takk for tips, den skal jeg se i kveld! Uansett om minimalisme ikke er noe for alle, så kan man absolutt ta lærdom i det samt tenke på eget forbruk. Et bra tips, gleder meg til å se 😀 Stor klem

    4. Podcaster:
      stuff you should know: en podcast om to gutter som diskuterer temaer, og går skikkelig i dybden.
      TedTechnology/TedTalksDaily: masse spennende
      Konspirasjonspodden
      Dagsnytt 18 (favoritt)

      Serier:
      Black Mirror
      Handmaid’s tale

      1. TUSEN TAKK for mange tips!! Har allerede sett alt av Black Mirror, beste serien jeg har sett! Ha en fin dag, klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg