JEG SPØR DERE OG IKKE GOOGLE

Titter egentlig innom for å si god natt, men også for å spørre dere om én ting. Jeg er så utrolig sliten for tiden, helt uten grunn. Alt er så tiltak, og i dag tidlig klarte jeg ikke stå opp da alarmen ringte og måtte sette den på nytt klokken ni slik at jeg fikk sove to timer til. Jeg står ALLTID opp når alarmen ringer, og bruker aldri å måtte ha mer søvn enn 7-8 timer. Selvom jeg sover nok så er jeg sliten igjennom hele dagen, bortsett fra den éne timen da jeg er høy på redbull. Begynner å lure på om jeg mangler noen viktige vitaminer elns, men jeg har da verken endret eller startet på noen nye kosttilskudd ol. Noen som har opplevd noe lignende? Føler dere hjelper meg og finner alltid svar når jeg lurer på noe, dere er mine personlige lommeleger. Haha 😀 Dessuten syns jeg det er mye bedre å spørre dere enn å spørre google, for da har jeg garantert kreft og er døden nær.

collageeee

27 kommentarer
    1. Jeg slet skikkelig mye med det samme før, så jeg dro til legen og tok blodprøver! Hadde for lite jern, vet ikke om det er det samme for deg, men anbefaler å dra til legen så de kan sjekke om du mangler noen næringsstoffer 😀

    2. Kan høres ut som D-vitamin mangel. Opplevd det samme selv. Dro til legen og tok en generell blodprøve, easy-peasy. Og fant ut at jeg hadde litt lavt nivå av D-vitamin. Det er veldig vanlig på denne tiden av året. Da jeg tok en kur, som var en pille hver dag i 1-2 uker, følte jeg meg som før og tenkte egentlig ikke mer over saken! 😀

    3. Høres ut som du har mangel på B12! Sliter selv veldig med at kroppen ikke klarer å ta opp B12 og må derfor få noen sprøyter i skinka hver 3 mnd ca også er jeg oppe å går igjen etter noen få dager 😀

    4. Det var da rart å få det på denne tiden av året! Jeg får det alltid når vi går mot mørkere tider (aka vinteren), men nå som det er sommer og lysere tider… kanskje du har fått en forsinket vinterdepersjon, haha! Neida, men ta en tur til legen og kjør noen blodprøver, så ser de fort om det er noe du mangler 🙂 Håper det går fort over, kanskje det (forhåpentligvis) bare er for en kort periode, men “god bedring” uansett!

    5. Jeg hadde det slik noen år tilbake, viste seg at jeg hadde jernmangel og cøliaki! Dra til legen å ta en blodprøve så vet du helt sikkert 😀

    6. Kan høres ut jernmangel. Sprader rundt med det samme selv, og er lite hyggelig i travle eksamentider. Spesielt når finværet endelig har ankommet Bergen 🙂 Det er mye mat man kan spise for å øke jernlagrene, men det er nok like greit å få tatt en blodprøve! Du må i alle fall ikke tenke på å ta jerntilskudd før du har fått det påvist, da det kan være farlig med for mye jern i kroppen 🙂

    7. Høres ut som jernmangel! Har hatt det tidligere selv, du kan kjøpe jerntilskudd reseptfritt på apoteket, både flytende og i piller 🙂

    8. Jeg kommenterer aldri blogger.. men når jeg leste dette følte jeg at jeg måtte/ville kommentere!:) Her om dagen da jeg leste et innlegg du skrev om hva du hadde spist den dagen så jeg at du hadde spist fryktelig lite! Nå vet jeg at jeg er en av veldig mange som kommenterer sikkert og er ganske lite troverdig i og med at du ikke kjenner meg eller vet hvem jeg er. Men jeg kan nå hvertfall fortelle at jeg er utdannet PT gjennom AFPT og har mye erfaring innen kosthold og trening. Om du spiser såpass lite til vanlig er det fullt mulig at det rett og slett er det som er “problemet”.. håper det løser seg!:)

    9. Jernmangel kan være problemet. Dra til legen og sjekk det. Eller evt. prøv deg frem med noen jerntabletter, som ikke er for sterke. 🙂

    10. Er bare å dra til legen og forklare situasjonen så tar di en del prøve ! Til meg var det jern, folsyre og B12. B12 trenger kroppen din for å danne blod, så jeg var mildtsakt blodfattig. Jeg fikk også migrene av dette og sliter fortsatt med det.

    11. Magnesium. Det funket for meg når jeg slet med det samme. Det er også veldig vanlig for personer som trener mye eller generelt er mye aktiv! 🙂

    12. Hvis du googler symptomene på candida, så kan du kanskje ha dette. Det er mange som går med dette i mange år uten å vite om d, som gjør at man kan få alvorlige permanente problemer over tid.

    13. Anbefaler deg en tur til legen for å sjekke stoffskiftet ditt! Mulig det er ute og kjører… noe som fort kan skje, og det er derfor viktig med sjekk ett par ganger i året. Be de ta en “utvidet” blodprøve, så du får sjekket opp nivåene på alle vitaminer og minerealer i kroppen også! Blant annet B12, D-vit, jern osv.. Det finnes mange verdier som virker inn på stoffskiftet, og derfor ville jeg så absolutt tatt en sjekk! (Ta med deg prøveresultatene dine hjem, og sjekk verdiene selv også. Finnes div. ls-grupper på nett, hvor ønsket referanseområde står oppgitt. Mange leger har ikke peiling på hva som er optimalt for en med ls. I forhold til spesialister..) samtidig ta lev. regelmessig.. hehe

      Og ja…. jeg vet at legetimer er GØRR!!

    14. Jernmangel er veldig vanlig blandt unge jenter siden vi mister en del jern under mensen. Jeg hadde det i sommer og da ble jeg veldig slapp og fort svimmel. Er greit å dra til legen for å ta en blodprøve for å sjekke verdiene dine. Du får værtfall kjøpt jern-kosttilskudd på apoteket. Det kan være greit å ta uansett 🙂

    15. Jeg hadde det samme 🙂 jeg var til legen og fikk påvist søvnapne (at du ikke før nok oksygen på natten og sover derfor tyngre når du skal opp) så har jeg b12 mangel. Kan være noe av dette, mest sannsynlig b12 mangel 🙂

    16. jeg opplever også dette for tiden, og tror egentlig bare det har med årstidskiftet å gjøre. Er nemlig veldig værsyk hhaha. Blir helt utmattet

    17. Jeg har slitt veldig mye med slapphet. Følte at jeg gikk rundt i svime! Det er klart man tror man er dødssyk om man googler de symptomene der. Men for min del var det en blanding av jern -og magnesiummangel samt et veldig skiftende stoffskifte. Jeg har helt tomme jernlagrer, selv om tante rød hverken er krafig eller hyppig-besøkende. Sjekk jernlagrene dine! Det er mest sannsynlig det. Da blir man bedre etter et par uker med jerntabletter. Kan også anbefale flouradix med magnesium. En shot av det sammen med en jernpille, og jeg får energikick som varer en hel dag eller to 😀 Men viktig å sjekke manglene sine hos legen først, da det ikke er lurt å ta tilskudd uten å mangle det du tar tilskudd av. Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg