JEG SKAL LAGE MIN EGEN VIN

Før jeg skriver noe som helst vil jeg bare starte innlegget med at dette kommer til å være et lite utfyllende innlegg – rett og slett fordi jeg ikke har gjort nok research enda.

Okei. Som dere vet så har jeg vært i et ganske rart mood i det siste. Jeg merker at voksenlivet offisielt har startet, og jeg stresser med å ikke ha kommet lengre. Jeg har flere venner som er ferdig med master, kjøper seg leiligheter, har giftet seg og ja. De er rett og slett skikkelig voksne. Så sitter jeg her da med den samme bloggen som for ti år siden. Noe som er helt fantastisk, misforstå meg rett. Jeg føler bare at det ikke sanker inn like mange voksenpoeng.

Akkurat nå kom jeg nettopp hjem fra trening. Jeg løpte på mølla for første gang på flere år. Ikke at det er poenget. For rett etter jeg hadde passert tre kilometer slo det meg som lyn fra klar himmel. Nå vet jeg hva jeg vil gjøre. Hva jeg vil jobbe for. Noe som engasjerte meg fra sekundet tanken slo meg. Jeg kunne plutselig se for meg hvor jeg var om ti år.

Jeg vil lage min egen vin! Tanken har streifet meg mange ganger de siste årene. Målet er et helt merke med forskjellige varianter. Først ønsker jeg å starte med en prosecco. Akkurat nå er jeg helt blank på hvor man skal starte. Jeg kjenner absolutt ingen som har gjort noe lignende. Hvem man skal kontakte. Hva det koster. Er det realistisk? Er jeg en idiot? Jeg vet virkelig ingenting, annet enn at dette jeg få til.

Dette er kanskje et skudd i blinde, men om du har noen tips, erfaringer, does and donts så legg igjen en kommentar ♥

Gleder meg allerede til lanserinsfesten. Alle er invitert!

6 kommentarer
    1. Så sykt spennede! Men en ting du bør huske på er at det er ikke lov til å markedsføre for alkohol i Norge, så hvis det er her du ønsker at vinen skal bli kjent, er de eneste måtene folk kan få høre om den hvis du for eksempel har stand på matmesser, ølfestivaler og lignende slik at folk kan oppsøke det selv. Det er dermed ikke lov å legge ut noe om den på bloggen din, Instagram eller noen sosiale medier. Du kan selvfølgelig lage en nettside til vinen din men da får du ikke lov til å poste den noen steder, folk er nødt til å oppsøke den selv. Har akkurat hatt en eksamensoppgave om akkurat dette med markedsføring av alkohol i Norge, og hvor streng alkoholloven faktisk er. Bare et tips du bør ha i bakhode mens du planlegger hvordan du skal markedsføre for den. Men jeg gleder meg kjempe masse til å lese mer om dette fremover!!!

      Klem

      1. Hei Julie! Så gøy du syns det er spennende 😀 Dette blir jo en laaaang prosess, akkurat nå står jeg virkelig helt på bar bakke og lurer egentlig på hvor jeg skal starte. Så noen prosecco-lansering blir nok ikke dette året – selvom det er lov å håpe <3 Tusen takk for godt innspill angående alkoholloven, det skal jeg absolutt ha i bakhodet når den tid kommer. Angående vinen så har jeg ikke tenkt så mye på markedsføring enda, alt jeg vet er at jeg vil gjøre dette på bakgrunn av interesse og lidenskap.

        Håper du har en fin kveld, stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg