JEG SKAL ENDELIG OPERERE!

Herregud, endelig!! Etter mye om og men, planlegging og vurdering er datoen endelig satt! 27. oktober skal jeg endelig utføre en operasjon som har vært høyst nødvendig i ganske mange år. Nemlig korrigere synet mitt med laser hos Memira. De siste årene har synet mitt vært en hindring for meg på veldig mange måter. Likevel har jeg aldri orket å starte med linser, siden jeg syns det er helt forferdelig å ta de på, og jeg syns ikke jeg kler briller (haha overfladisk). Derfor har jeg gått rundt med dårlig syn. Alt som er innenfor et par meters omkrets ser jeg fint, men når avstanden blir større enn det får jeg ett problem – og alt blir skurrete.

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har oversett folk på gaten, rett og slett fordi jeg ikke ser de før de kommer inn i min “synssone” som ikke er særlig stor. Jeg blir kalt for overlegen fordi jeg ikke hilser. Men hallo, jeg ser deg jo ikke! Likevel er noe av det verste når jeg står på Janne & Julia. Kassen vår er ganske langt bak i rommet, og når folk kommer inn i butikken ser jeg bare en skikkelse. Det er først når personen kommer nærme at jeg kjenner de igjen. Flere ganger har bekjente kommet inn, og jeg har vært superoverlegen fordi jeg ikke visste hvem det var før etter en stund. Da blir det ganske flaut, og jeg må beklage meg fordi jeg ikke hilste tidligere.

Dette er bare et par av mange eksempler. Jeg kommer til å få en helt annen hverdag når jeg endelig får korrigert synet, og ser som en vanlig person. Noe av det jeg gleder meg mest til er;

– Å ikke bli kalt overlegen fordi jeg går forbi mennesker på gata
– Å kunne lese underteksten på filmer eller serier uten å måtte anstrenge meg
– Å kunne se kundene som kommer inn i butikken
– At jeg faktisk kan lese uten å ha boken eller skjermen trykt opp i fjeset

Listen kunne fortsatt i evig tid! Hjelp, som jeg gleder meg.

Å utføre en korrigering med laser er ikke noe jeg ville gjort hos hvem som helst. Jeg har valgt å utføre min operasjon hos Memira, som jeg stoler på 100%. De tilbyr ulike typer operasjoner (som du kan lese mer om her), og den jeg skal ta er øyelaser som passer til mennesker under 45 år.

Om du lurer på om dette er noe for deg, så kan du booke time til synsundersøkelser hos Memira HER ♥

9 kommentarer
    1. Hei Julia 🙂
      Har lest bloggen din i fem år nå og må bare si at jeg digger deg og bloggen din!! Lurer på hvor du fikser neglene dine i Bergen, de er alltid så fine. Ha en strålende uke, gleder meg til å lese videre om dine planer, og hemmeligheten din. Jeg er kjempe spent.

      Klem fra Klara

      1. Ååå tusen takk, det er supergøy å høre <3 <3 Jeg fikser de faktisk selv! Med negler fra depent som jeg limer på, så tar jeg neglelakk over. Det er jo ikke sunt for neglene, men veldig effektivt! Haha 😀 Ha en fin mandag, Klara <3

    2. Har gjort samme operasjon selv for 1 år siden, i Molde faktisk. Er veldig fornøyd og angrer ikke et sekund 🙂

      1. Jeg har -1 på det éne øyet og -0,5 på det andre + skeiv hornhinne – om jeg ikke husker helt feil! 😀

    3. Så kult, skal selv ha samme operasjon den 25 oktober! Er akkurat som deg med briller og linser, så gleder meg til faktisk å kunne se folk haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg