JEG SIER DET LIKEVEL

To snapshots fra gårsdagens lansering av Victoria Beckham sin nye sminkekolleksjon i samarbeid med Elle! Jeg så til siden på alle bildene, fordi jeg følte meg heeeelt jævlig i går. Tidligere på dagen hadde jeg nemlig vært å fikset leppene mine, og de hadde hovnet opp som bare det. Er det lov å si? Føler det er så fy-fy i bloggverdenen å dele slike ting. For meg er det helt unaturlig å late som om leppene mine er sånn by nature, noe de åpenbart ikke er om man ser på før/etter bilder. Men men, det er en diskusjon for en annen anledning!

Nå skal jeg, June og Andrea avgårde norges største helaften med biff, på The Flying Culinary Circus. Vi skal altså lære å lage den perfekte biffen (som om jeg ikke kan det fra før 😉 ), og spise mye digg mat. Kamera er med! Ville bare titte innom for å ønske alle en super fredagskveld ♥

2 kommentarer
    1. Ååh Var og fikset leppene mine selv samme dag. Jeg lurer på en ting. Kunne du delt dine tanker på rundt det å fikse lepper/andre ting?

      Jeg er så forbanna lei av alt fokuset på hvor negativt det er, selv om det er flott på samme tid at det ikke «natueliggjøres», for nei – det er jo ikke naturlig.

      Jeg tenker som så at man har et valg selv. Å fikse lepper er ikke synonymt med at man har dårlig selvtillit. Det som plager meg mest er hvordan folk setter deg i bås om du velger å gjøre det. Selv går jeg på universitetet i Oslo og satster på en akademisk karriere – som vil si at jeg forhåpentligvis får tatt en doktorgrad og drive med publiseringer og forskning. MEN jeg føler meg så dratt i ulike retninger, for jeg som er «sånn» bør jo ikke fikse leppene får jeg stadig høre?! Blir så frustrert og irritert. For å sette den på spissen: fordi man velger en karriere utenom «skjønnhetsbransjen», så må det vel være lov å bry seg så mye om skjønnhet man vil for det? Ja jeg er overfladisk, jeg bryr meg om utseendet, elsker sko/klær/sminke og slikt. Men det må vel lov å være sexy og smart på samme tid 😉 ? Kjenner jeg bare blir så oppgitt over at jeg føler at folk ikke tar meg like seriøst eller ser ned på meg kun fordi jeg er opptatt av utseendet. Hva tenker du? Får du mye drittslenging om det?

      Frida

      1. Hei Frida! <3 Jeg er heeeelt enig med tankegangen din. Ja, det er syns at det er et så stort press på det ytre så både meg, deg og flere andrer føler en "trang" til å gjøre slike ting. Men samtidig – det er et valg vi må ta selv. Det er ikke sånn at det skal være enten opptatt av utseendet og dum, eller ikke opptatt av utseendet og smart. Slik blir det jo fremstilt i media, noe som jeg mener er med på å skape en fryktelig uheldig stereotype. Det er så mange nyanser som ikke kommer frem. Jeg kunne sikkert skrevet en bok om tema, så kanskje jeg skal skrive et fullstendig blogginnlegg om det. Tusen takk for dine tanker, og YOU GO GIRL!! <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg