JEG HAR KOMMET INN PÅ SKOLE!

Altså, SÅ mye har skjedd siden sist folkens! Jeg har bl.annet kommet inn på Psykologistudiet på Bjørknes!!!!! Før noen kommenterer det, så vet jeg at Bjørknes er en privatskole og det virkelig ikke er noen bragd å komme inn der. Jeg tror egentlig alle med vitnemål kommer inn, uansett hvordan karakterene fra videregående er? Haha! Likevel er det jo et hardt studie (vil jeg tro), så det kreves nok mye av meg for å kunne bestå. Men, denne gangen skal jeg klare det, uansett hvor mye tid jeg må bruke. Jeg har valgt å ta studiene mine på nett, noe som helt klart passer livsstilen min best. Planen er fremdeles å reise, oppleve og nyte friheten av å ikke måtte være et sted til visse tidspunkter i løpet av en uke.

Hele studieprosjektet mitt var egentlig veldig spontant. Det startet med at jeg luftet tanken om å studere psykologi, og nå har jeg plutselig signert en studiekontrakt. Uansett hva jeg ender opp med som karriere i fremtiden, så tror jeg et psykologistudie i bunn kan være positivt uansett hvilken retning jeg velger å gå. Å kunne studere hvordan vi mennesker tenker, og hvorfor vi tar valg som vi gjør er jo ufattelig spennende, og jeg har nok aldri gledet meg så mye til et studie før! 😀

8 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med studieplass <3 Høres ut som en spennende studieretning!! All læring er god læring tenker no jeg 🙂

      1. Nei, i første omgang er det en bachelor i psykologi. Deretter kan man ta en klinisk master for så å søke om psykolog-tittelen i Norge 🙂

        1. Nei, det stemmer ikke helt. Det er ikke mulig å få tatt en master og omgjort den til profesjonsstudium og deretter jobbe som psykolog. Helsedirektoratet har ikke godkjent den type utdanning de siste to årene, og anbefales dermed ikke.

          1. Det er mulig å søke jo 🙂 dermed ikke sagt at det er garantert. Hvem vet hvordan reglene er om 5 år. Målet mitt er heller ikke nødvendigvis å jobbe som en psykolog, men om muligheten byr seg og interessen er der når den tid kommer så tar jeg den avgjørelsen da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg