JEG HAR INGEN Å MISTE

Jeg har i et par innlegg skrevet om viktigheten om bruk av refleks, du kan lese de her og her. Jeg har tidligere skrevet om hvor bra det er at refleks nå kommer i en trendy utgave, men i dag tenkte jeg å ta på meg alvorligcapsen og fortelle dere om noe som kanskje ikke er så hyggelig å lese om. Jeg har heldigvis ikke kjent noen som har mistet livet grunnen manglende refleks. Men jeg har hørt om det, og har bekjente som har mistet en av de viktigste personene i livet sitt fordi en bil ikke enset han i mørket. Han ble kjørt rett ned, og livet var dessverre ikke til å redde. Dette er lenge siden nå, men jeg kan ikke forstå hvor vondt det må være for vedkommende. Å dø på en slik måte er så ufattelig trist, spesielt siden det kunne vært unngått ved bruk av refleks. Et friskt, raskt og sunt menneske kan fort bli revet bort fra jordas overflate en mørk høstkveld om bilen ikke ser en. Jeg vil ikke miste livet på den måten, og jeg vil heller ikke at noen andre mennesker på hele planeten skal miste livet sitt på den måten. Det er nok grusomhet i verden fra før som tar mange liv, mangel av refleksbruk burde ikke være en av de.

Igjen, jeg hyller samarbeidet Forsikringsselskapet If har med Mardou&Dean. Her viser de virkelig at de tar dette på alvor, og bruker utradisjonelle midler for å få fram et alt for viktig budskap.

IMG_5239-2

Hele reflekskolleksjonen Forsikringsselskapet If har med Mardou&Dean får du hos butikkene til Mardou&Dean i Sorgenfrigaten 17 og Holmens gate 4 i Oslo. Man kan også få tak i den på nettet, på hjemmesiden til If HER!

4 kommentarer
    1. Det er bra at du minner folk om å bruke refleks, men det er jo helt sykt å “presse” noen til å kjøpe en refleks jakke til 4000kr? Hadde den kostet 500 hadde det vært en helt annen sak! Jeg ser at innlegget er sponset, og det er ikke akkurat mange i din målgruppe (13-20) åringer som har råd til å bruke 4000 på en jakke:)

    2. Synd å si det, men har ikke vært mye flink med refleks før siste årene. Er så viktig og liv kan reddes. Har selv hørt av mine nærme som har mistet folk på den måten og det er så synd. Så syns denne kampanjen er helt super og fantastisk at du fronter det! 🙂

      http://www.litz.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg