JEG HAR IKKE TID TIL DÅRLIGE VENNER

Det siste året har jeg tatt mange valg for livet videre. Noen større enn andre, mens andre småting som såvidt påvirker hverdagen min. Ett av de større valgene jeg har tatt er hvilke mennesker jeg ønsker å omgås med og inkludere i hverdagen min. Du har kanskje en venn du har kjent i 100 år, men som alltid har gitt deg negativ energi eller generelt lite glede i hverdagen? Eller en kjæreste det konstant er drama med, og som du er mer lei deg over enn lykkelig? Det har jeg ikke tid til. Vennekretsen min per dags dato er mennesker som virkelig gir meg glede. Som motiverer meg, og tillater meg å være akkurat den jeg er uten å måtte pynte på noe som helst. Det er også mennesker som får meg til å ville være en bedre venn og generelt jobbe med å bli en bedre versjon av meg selv hver eneste dag.

Jeg er en veldig selvstendig person, som liker å få ting gjort. Det betyr også at jeg ofte må kjøre mitt eget løp, og for noen kan det virke hensynsløst. Det er jeg klar over selv også. Tidligere har jeg hatt mennesker i livet mitt som har holdt meg tilbake, uten at det kanskje var deres intensjon. Av og til blir det bare sånn, personlighetene er for forskjellig. Jeg fikk dårlig samvittighet for valg jeg tok fordi de kanskje ikke var inkluderende nok for vedkommende. Akkurat nå er jeg på et sted i livet der jeg må kunne ta valg uten å ta hensyn til noen. Jeg er på en reise der jeg er med å bygger opp Janne & Julia til å komme seg opp og frem, jeg blogger på fulltid som krever sitt og jeg reiser endel. Sjalusi og negativitet er ikke kvaliteter jeg ønsker å ha i livet mitt, heller er menneskene som kommer med det. Per dags dato er jeg så utrolig heldig som har gode venner som støtter meg og ønsker meg vel, og som motiverer meg til å være en minst like god venn tilbake.

Jeg har ikke tid eller ønske om å ha mennesker i livet mitt som begrenser meg eller drar meg ned. Dette høres kanskje veldig krast ut, men burde ikke alle sette den standaren for seg selv? Jeg vil ha et liv med positiv energi, noe annet har jeg ikke tid til. Med det sagt vil det ikke si at jeg personlig er den beste vennen i verden, eller at det er ulovlig å ha dårlige dager eller perioder. Jeg vet selv hvor ufattelig viktig det er å ha gode venner rundt seg i en tung periode, så vit at det ikke er det jeg prater om 🙂 Gode venner er der for igjennom tykt og tynt, uansett.

 

SKINNJAKKE – SAMSØE HER • TEE – FILIPPA K HER • JEANS – DR. DENIM HER • SUNNIES – LE SPECS HER

Av og til er det viktig å sette livet sitt litt i perspektiv, og luke ut de tingene som ikke bidrar til noe godt.

 

4 kommentarer
      1. Jeg går til frisøren (Digg Hair i Bergen) cirka hver tredje måned, så bruker jeg Fudge sin blåsjampo de gangene jeg vil ha det litt ekstra kaldt 🙂

    1. Hei 🙂

      Liker deg og bloggen så godt, og er veldig enig i det du kommer med her! Står midt oppe i denne situasjonen selv og kjenner at det er på tide å ta tak, særlig når det gjelder én venninne. Måten hun behandler meg på og dyrker seg selv på, på min bekostning er en ting. Men jeg synes likevel det verste er at jeg som reaksjon blir en nedlatende, kvass, irritert og sjalu versjon av meg selv – og det er ikke slik jeg ønsker å være.

      UANSETT – det høres kanskje dumt ut, men jeg lurer på om du har noen tips til hvordan man kan gå fram?Om du skjønner. Som du sier har man gjerne vært venner i 100 år, og vi har i stor grad felles omgangskrets. Å ta det opp med henne er et alternativ jeg egentlig har lagt fra meg, ettersom dette er et vennskap jeg simpelthen ønsker å bli kvitt, ikke “ordne opp i”.

      Takk!

      1. Hei! Tusen takk, det er hyggelig å høre at du liker bloggen min 🙂

        Så kjipt at du er i den situasjonen, og det er absolutt ikke lett å komme seg ut av. Det beste du kan gjøre er nok bare å være helt ærlig og direkte, og forklare hvordan du faktisk føler det. Om du absolutt ikke ønsker å være venn med henne lengre må du bare si det som det er, at dette vennskapet ikke får frem det beste i det og at du ønsker å avslutte det. Du får ha masse lykke til <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg