JEG HAR FÅTT TRENINGSPROGRAMMET MITT!

unnamed4

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God morgen fra en støl Julia! Hadde tidenes PT-time i går på Sats Bergen, var så gele i kroppen at jeg såvidt klarte å gå etterpå. Det er slik det skal være vel? 😀 Det var første timen der jeg gikk igjennom del 1 mitt nye treningsprogram. Janne på Sats Elixia har satt opp to forskjellige programmer som jeg kjører annenhver gang. Det er viktig å påpeke at disse programmene er satt opp for meg og mine mål. Etter dialog mellom meg og min personlige trener, Janne,  der vi har gått igjennom mine mål, og har tatt utgangspunkt i min kropp.

treningprog1
Del 1 av programmet skjer med tyngre vekter og færre repetisjoner. Dette for å gjøre meg sterkere og øke muskelmassen min. Muskler tar mindre plass enn fett til de som lurer, så med “å øke muskelmassen” mener jeg ikke å bli noe særlig større i volum, men å bli sterkere.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATreningsgenser her! (Bildene over viser jeg “militærpress”, som er en øvelse jeg har som et supersett i del 2)

treningsprog2Del 2 av programmet er på en måte et “shaping” program der jeg har fler repitisjoner med litt lettere vekter. Med lettere vekter mener jeg ikke at de skal være lette, men at de ikke skal være så tunge at jeg knekker helt sammen etter bare fem repitisjoner.

Syns timen går så ufattelig fort når du har noen som pusher deg til det ytterste, dessuten går man hjem med en fantastisk følelse og føler man virkelig har utnyttet timen på gymet. Å ha en personlig trener er absolutt noe jeg vil anbefale, uansett hva målet med treningen er. Selv om man har en PT betyr ikke det at man blir ropt etter og jaktet på som en hund rundt på trening i en time (om man ikke vil det selv da). En PT betyr mer at du har en utdannet person som hjelper deg å nå dine mål, uansett om det er å ta av deg 20 kilo, eller rett og slett bare holde deg i form.

11 kommentarer
    1. Hei Julia!
      Skal gå markedsføringsledelse på BI i Bergen nå til høsten og jeg gleder meg utrolig mye. Både til å flytte bort å starte med blanke ark og til å studere noe som faktisk interesserer meg.

      Hvilken linje går du? Er det mye forelesninger i uken osv? Hadde satt pris på en kort forklaring.

      Ha en fin dag :-)!

    2. Så flin du er!! Jeg trener selv med PT og merker utrolig stor forskjell på resultatene. Det er så deilig å ha en som pusher deg det lille ekstra. Trener du mot et bestemt mål? En konkurranse eller noe sånt?

    3. Har du tips til noen treningstightser som ikke er nooooe gjennomsiktige? Sånne man kan ta knebøy og markløft i, uten å stresse over at man flasher alt som er… Haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg