JEG ER SLITEN.

Jeg våknet for en time siden fast bestemt på å starte uken med blanke ark og massevis av motivasjon. Likevel ligger jeg enda i sengen og tenker. Jeg har ikke skrevet om grunnen på bloggen, og kommer heller ikke til å gjøre det – men den siste uken har vært vanskelig. Det jeg gjør når ting er vanskelig er å undertrykke de følelsene og lever videre som om ingenting har skjedd. Jeg smiler like mye, ler like mye og føler meg utrolig bra der og da. I helgen har jeg hatt besøk av Glenn og vi har både feiret 17. mai og kost oss sinnsykt mye. I går da vi våknet sa jeg til han at nå måtte jeg slutte å drikke alkohol. Han lo bare og sa at den følelsen gikk over like fort som skallebanken.

Der og da orket jeg ikke forklare det til han, men jeg var faktisk 100% seriøs. Alkohol kan være morsomt  når man har det bra med seg selv. Da kan man le av gøye historier dagen etter og vite at det var en vellykket kveld. Jeg hadde det minst like gøy som resten på 17.mai, med mye dans, gode venner og bekjente. Samtidig så visste jeg at det kun var en midlertidig lykke, for når alkoholen gikk ut av kroppen ville problemene mine fremdeles være igjen. Jeg liker ikke å ha uoppgjorte ting, og jeg liker definitivt ikke å ha det vondt. Uansett hvor lenge du graver ned følelsene dine, så kommer de til å ligge der. For meg er det viktig å ta tak i de så fort anledningen byr seg og fikse problemene sine. Akkurat nå har jeg det vondt, og jeg er sliten. Den glade masken jeg hadde satt for helgen klarer jeg ikke holde lenger, og akkurat nå må jeg tenke på meg selv. Derfor har jeg valgt å holde meg unna all slags alkohol til jeg føler meg 100% bra igjen. Grunnen til det er at ofte kan det forsterke de vonde følelsene man har, og det orker jeg ikke. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før ting er i orden, kanskje jeg føler meg bra om noen dager, eller kanskje det tar flere uker eller måneder.

Som jeg sier gang, på gang, på gang til deg som leser bloggen så er det viktig å være egoistisk iblant og ta vare på sine egne følelser. Jeg kjenner jo meg selv og vet hva som skal til. Uansett om valgene mine kanskje virker meningsløse for andre. Det driter jeg i. Det er ikke de jeg er ute etter å please, men meg selv.

Bare så det er sagt så går det også fint med meg. Jeg klarer å fungere og kommer ikke til å grave meg inne de neste ukene altså. Det er bare én ting i livet mitt som gjør vondt akkurat nå, men jeg kommer likevel til å fortsette hverdagen som normalt. Planen nå er å få A på siste eksamen i finans (lov å håpe iallefall), jobbe knallbra med bloggen og bruke mye tid både på meg selv og de rundt meg. Dette ble bare en litt tøff start på uken, men så fort jeg kommer meg inn i dusjen er jeg klar for å kjempe videre. Nå har jeg noe å bevise ovenfor meg selv, og det skal jeg klare. Er det noe spesielt du vil lese om på bloggen min i dag, eller de neste dagene? Kom gjerne med innspill <3

22 kommentarer
    1. Det er lov å være sliten og det er lov å ha det vondt! En må ta seg tid til å føle på både positive og negative følelser, alt er en del av det å være menneske. Håper det ordner seg snart!

    2. Hei flotte Julia! Håper det ordner seg for deg. Kan være det er jeg som er kjedelig, men jeg er egentlig veldig glad i å høre om hverdagen til Norges vakreste blogger 🙂

    3. Vil gjerne lese om tips til finanseksamen! 🙂 Hvordan klare å huske alle de formlene og hva å fokusere på osv. Hvordan ligger du an med forebredelsene da? 🙂 Stå på!

    4. Akkurat som en glowstick; you have to break in order to shine! Håper det ordner seg for deg fort, husk at du har sommeren og masse morsomme og hyggelige kvelder i vente 🙂 Har en anelse av hva det kan være.. Bruk tiden til din fordel, og før man vet ordet av det, er ting plutselig litt lettere enn dagen før! Stå på, Julia! Du er en utrolig sterk og uavhengig dame, og jeg vil gjerne referere til innlegget du skrev her selv om dagen 🙂 Ingen styrer din lykke, det er helt opp til deg selv. Ha en fin uke videre, og lykke til med eksamen! We’re all in this together. Klem <3

    5. Litt trist å høre.. men alt ordner seg tilslutt <3 Jeg er innom bloggen din hver eneste dag, du er en så flott person!
      Jeg lurer på en ting. Jeg har veldig lyst å skaffe meg hund asap, men er litt redd for hvordan det blir når jeg begynner på universitet neste år hvordan det blir. Det er sikkert mange som ikke vil leie ut leilighet etc til personer med hund. Også litt redd for hvordan det blir når jeg er på skolen hver dag og hunden må være alene.. men den kan vel bli vandt til det før jeg flytter? Jeg er ganske usikker, haha.
      Ellers vil jeg lese om anbefalinger (hvis du har noe, uansett hva). Hver gang du legger ut ting du har bestilt fra nelly ender det en bestilling hos meg også.. hehe.
      Lykke til på eksamen forresten!

    6. En typisk matdag for deg. Hvordan legge bort skolestresset og ha det gøy (det er noe jeg sliter med hehe). Må si at jeg er lei meg på dine vegne! Lykke til videre og håper det ordner seg for deg! 😀

    7. Veldig trist å høre Julia, Håper alt ordner seg tilslutt! Jeg skal snart flytte til Stavanger til høsten, og lurte på om du har noen tips på hva jeg bør huske å kjøpe inn, hva jeg bør være forberedt på nå som jeg skal begynne og bo alene. Vet det finnes flere av oss som er både spente og vet litt lite om hva vi bør være forberedt på! Takk for svar 🙂

    8. Hei julia 🙂 komenterer aldri. Men nå klarer jeg ikke å dy meg. Gjør det som gjør deg lykkelig. Livet er for kort til å ikke ha det bra, og føle seg slik… Håper at lyset i tunellen blir litt sterkere og når du har fullført eksamener at ting vil bli litt lettere hvertfall. God klem fra en som selv ikke har det bra og sliter med å bestemme om jeg skal bli eller dra fra ett 6år gammelt forhold.

      Vi er for unge til å vær ulykkelige! Hurra for deg fine flotte julia 🙂

    9. Verdens beste Julia <3 Vit at du har mange i ryggen din, som elsker deg for den du er og som er her for deg uansett. Skulle nok ha sagt det enda oftere, men du er en av de aller viktigste personene for meg og jeg er så ALT for glad i deg. Ringer deg akkurat NÅ <3

    10. Kjære vakre og gode Julia, nå ble jeg litt “lei meg” på dine vegne. Du er ei fantastisk jente som kun fortjener det beste. Det ordner seg nok etterhvert, men ting tar tid, så omgi deg med mennesker som setter pris på deg og ta tiden til hjelp. Og ikke minst sett pris på deg selv, gjør det DU vil og skjem deg gjerne litt ekstra bort! Synes du har en flott innstilling med at du ikke går i hi, men at du heller skal vise hva du er lagd av og “rocke” eksamen! 🙂 Allting kommer bli bra tilslutt! Stor klem <3

    11. Kjente jeg fikk vondt i meg av å lese dette. Ikke noe hyggelig å lese at du ikke har det så bra fortiden og du har helt rett i at du må ta vare på deg selv og følelsene dine! Det gjør bare vondt verre å sperre dem inne i seg. Håper alt ordner seg for deg! Du virker som en utrolig sterk jente og det har jeg respekt for! Det er bra at du prøver å ha en positiv innstilling og at du kommer deg igjennom hverdagen! Klem til deg <3

      http://www.katrineaastorp.blogg.no

    12. Ta deg den tiden du trenger, Julia! Vi er her og venter på deg, vi 🙂 Håper alt ordner seg for deg, og at du kommer sterkere tilbake etter litt problemløsning

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg