JEG ER IKKE DØV

Reaksjonene er ikke til å kimse av. Av og til lurer jeg på om det er et romvesen jeg går rundt med i bånd. Der de står, peker og hvisker. Som om jeg gikk der med verdens rareste vesen. Som om de aldri har sett lignende. Helt siden Zara var valp har jeg fått disse reaksjonene. Er hun virkelig så uvanlig?

“Haha, se der er en chihuahua!”

“OI, se da! Den hunden der har på seg klær!”

“Skal den være så liten?”

Jeg er ikke døv. Om du står én meter fra meg hører jeg som regel hva du sier. Jeg har alltid bare snudd meg andre veien og latt som ingenting. Orker ikke reagere. Hva skal jeg si? “ja, det er en chihuahua – get over it” eller “hun må ha på seg klær fordi det er kaldt ute”. Nei, jeg holder meg for god. Lar de bare stirre.

Jeg har ingenting i mot andre dyreelskere som bare vil hilse og slå av en prat. Eller barn som syns hun er supersøt og vil klappe. Det er bare koselig. Jeg liker derimot ikke de prater høyt, uten å tilnærme seg meg. De som prater om Zara rett foran meg, som om jeg ikke eksisterer. Det er både frekt og upassende, etter min mening.

Ja, Zara er superliten og går som regel rundt i en strikkagenser på denne tiden av året. Get over it, det er ikke så uvanlig. Om du vil komme bort å hilse er det superhyggelig, men ikke stå å baksnakk rett foran fleisen på meg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

13 kommentarer
    1. Du får ta og sende de litt linker der det står at hunder trenger å bli kledd på i denne kulden. De trenger det like mye som oss selvom de har pels! Min går alltid med enten dekken eller strikkegenser om vinteren!

    2. Folk er bra dumme! Er det mulig!? Zara er jo helt nydelig og alle skjønner vel at hunder på så tynn og kort pels, må ha på seg klær! Makan! Trodde ikke folk oppførte seg slik, men nå har jeg hørt det og… Gir opp verden litt ass…

    3. Roomien min har en liten chihuahua som jeg også går mye turer med. Jeg har og opplevd å få slike kommentarer slengt etter meg (eller, hunden). Som regel er det fra unge gutter som skal tøffe seg ovenfor klassekameratene sine, haha! Men jeg blir stadig overrasket over at folk tar seg den frihet å slenge med leppa. Heldigvis gjelder deg fåtallet,. de fleste jeg treffer på tur superkoselig og bare vil hilse på hunden 🙂

      1. Ja det er faktisk helt sant! Heldigvis vokser de guttene opp en dag, og blir forhåpentligvis litt hyggeligere 🙂 Haha

    4. Shit, har 2 chihuahua selv, de er langhåret da, men har aldri opplevd akkurat sånn der. Men mine er litt store, og folk kommenterer det ALLTID. De er ikke feite eller usunne, de går masse tur men er bare bygget og født slik. Er så irriterende at folk har fordommer for chihuahua, fordi det har mange, og det er verdens fineste og koseligste hunder. Zara er helt nydelig, og jeg er så glad for at du tar på henne behagelig genser! <3

      1. Huff, nei det er bare å heve hodet over de som ikke liker rasen! Ikke noe vi kan gjøre med det uansett 😀

      1. Tusen takk! Så søt hunden din var også, fant ikke innlegget om hund så send det gjerne over så jeg kan lese 😀 Klem!

    5. Åh føler med deg! Jeg har en whippetgutt, samme slaget som greyhounder som er kjent for veddeløp bare litt mindre. De er tynne, smalle og litt unike. Klær må de også ha. De har blitt mer vanlige i Norge siste årene, men i starten var det så mye unødvendige, på kanten av stygge kommentarer. Skjønner ikke hva folk tenker med

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg