JEG DRAR TIL SPANIA

TUT TUT!!! Neida. Hei, og god tirsdag! Hvorfor kjøre Fiat i Oslo når du kan kjøre Fiat i Marbella?

Jeg har bestilt meg billett til Spania, og reiser i slutten av måneden. Det er fryktelig tabu å si høyt, og iallfall å gjennomføre. Jeg har verken grunn til en “høyst nødvendig reise” og har iallfall ikke en familiereunion der nede. Det er rett og slett et egoistisk valg som jeg bare må stå i. I stedet for å si at jeg selvfølgelig skal følge smittevernregler og karantene (hallo, det sier vel seg selv?), så sier jeg heller at jeg skjønner at folk reagerer, jeg skjønner at folk blir provosert og jeg skjønner at folk syns jeg er komplett idiot. Men igjen, jeg bryr meg ikke særlig om hva folk syns. Å reiser er noe som er “frowned upon”, men ikke ulovlig.

Hvor lenge jeg blir, vet jeg faktisk ikke enda. Det er jo enda strengere i Spania enn det er her, med portforbud på kvelden samt at man må bruke munnbind nærmest 24/7. Likevel gleder jeg meg til å endelig få påfyll av motivasjon igjen, jobbe mye og fokusere på skole. Jeg kommer til å være mye alene i leiligheten og sikkert veldig usosial, så nei – dette er langt ifra en partytur der jeg skal mingle og være helt koronacrazy 🙂 Likevel skal det bli godt å få påfyll med vitamin sea igjen (haha kødda, hvem sier det i 2021), finne roen og ikke minst fokus. Så, da vet dere det ♥

80 kommentarer
    1. Hej Julia
      Kul att se ett nytt inlägg på din blogg. Jag tycker du gör rätt i att åka till Spanien, och precis som du skriver, så lever man ju efter restriktionerna oavsett om man är i Norge, Sverige eller Spanien. Bara du kan avgöra om du behöver den här resan eller inte, och du känner uppengarligen att du behöver göra den.
      Jag önskar dig en härlig och givande resa, och jag hoppas att dina läsare får vara med och ta del av den, på så sätt får ju även vi som blir kvar i Norden komma till Spanien lite grann.

      Håller på dig Julia!!
      Klem Anders

        1. Folk dømmer uansett om det er pandemi eller ei, synes de heller kan bry seg om sine egne saker. Kos deg masse! ❤️

    2. Så mye bedre å skrive på denne måten, enn den rettferdiggjøringen enkelte har hatt for å få reise («jeg gjør alt rett, følger smittevern osv.»). Bedre å si rett ut at man tar et egoistisk valg, og stå for det. Ønsker deg god tur, jeg 🙂 nyt varmen!

    3. Jeg ønsker deg en god tur til Spania😊
      Det er sant som du sier, det er strengt uansett hvor man oppholder seg. Og smittevernsreglene prøver vi å følge om vi er her eller der.
      Kos deg så godt du kan😃

      1. Hei Mona! Tusen takk for det 😀 Det er helt sant, men jeg skjønner jo at folk reagerer. Skal prøve å kose meg så mye som mulig! Håper du har det fint

    4. Syns personlig at det er helt innafor.
      Hadde jeg hatt økonomi og tid til å kunne sitte i karantene til og fra, hadde jeg reist opptil flere ganger allerede. MEN, det har jeg ikke og kan ikke, så da må jeg leve gjennom bilder til andre :-):-):-)

      1. Det skjønner jeg utrolig godt!! Føler meg oppriktig privilegert som har muligheten, og skjønner GODT at det er kjipt for deg feks som ikke kan sitte i karantene og samtidig jobbe… Heier på deg, og krysser fingrene for at du selv får reist veldig, veldig snart! <3 Klem

    5. Greit nok at du følger restriksjoner, men så utrolig kjip du er?? Veldig bra du står i deg sjæl da. Virkelig ikke mange som tør å stå i å gi blaffen i alle menneskene som står på jobb på Gardemoen, i taxien, på flytoget, og ikke minst i Spania der behandlingen av ansatte ikke kan sammenlignes med i Norge. Og absolutt, stå i at du ikke skal være supersosial. Det er kjempebra at du holder retningslinjene uansett hvor kjipt det er å ikke bry seg om den nasjonale dugnaden. Heia deg.

      1. Hei Sofie! Skjønner godt at du reagerer. Men jeg skjønner ikke hva du mener med de “stakkars” som jobber på Gardermoen, i taxien eller i Spania? Vi alle vil jeg tro følger retningslinjene vi har fått uavhengig? 🙂

          1. Liar liar pants on fire, jeg stod 3 meter unna deg 😉 Du hoppet på banen på Majorstuen og var med en fyr. Han hadde på seg munnbind, men ikke du.

    6. Veldig takknemlig for at de fleste i Norge ikke er like egoistiske! Men frustrerende og provoserende å lese kommentarfeltet ditt -der virker det som mange støtter deg og valget om å ikke følge anbefalingene …. men, men, bare gjør som du vil -så kan vi andre ta en uke eller to ekstra 😝 ps.. hvis du blir syk -da bruker du spanske sykehus??

      1. Ja, hadde alle vært like egoistiske som du sier hadde vel verden vært et forferdelig sted. Og nei, det var ikke ironisk ment:-) Skjønner veldig godt reaksjonen din, men samtidig så virker det som om jeg er på vei i å rane en bank. Å reise er ikke ulovlig og det er ikke sånn at jeg flakser frem og tilbake. Blir nok der nede en måneds tid. Jeg har ingen planer om å bli syk og skal være forsiktig, MEN selvfølgelig – i verste fall så blir jeg i isolasjon i leiligheten og håper på at sykehus ikke blir nødvendig.

        1. Så bra at du ikke har planlagt å bli syk, tryne på sykkel eller få blindtarmbetennelse! Jeg pleier også alltid å planlegge når jeg skal bli syk. God tur da!

            1. Hei. Nå vet ikke jeg om du lever av å være influenser 100%, men tenker du ikke at det er risikabelt å risikere å miste kampanjer og inntekt som følge av å gå mot rådene gitt?

        2. Om ikke du skal rane en bank er Du på vei å rane andre sin mulighet til både unngå smitte, få hjelp om de blir syke, rane akuttkapasitet, rane mulighet til få ned smittetal, vil du ha flere eksempel….? For tenke selv faller tydeligvis vanskelig for deg når du ikke kan skjønne at din reise kan sette ansatte på din reiseveg for fare!! eller at du ikke har gyldig reiseforsikring.

      2. Hvis hun blir syk der nede, blir det nok å sette seg på første fly hjem eller å la det offentlige sørge for hjemtransport ( hva nå det vil koste).
        For så å komme til et norsk sykehus der du Må være i karantene.
        “Godt” vi som jobber i helsevesenet ikke blir arbeidsledige pga de som bare må være egoister midt i en pandemi.

    7. Dette var som å lese et blogginlegg fra en rebelsk tenåring, ikke fordi du faktisk skal reise men på måten du legger det fram på.. hadde forventet mer av deg. Det ble veldig ovenfra-og-ned holdning. Men klandrer deg ikke for at du reiser.

      1. Hei Renate! Det var IKKE meningen å legge det fram på den måten. Min intensjon var heller motsatt, og heller ta ansvaret kontra å fraskrive meg ansvaret om du skjønner? Ikke alltid tanken kommer like tydelig ut i tekst, tar selvkritikk for det!:-)

    8. Håper virkelig du ikke tar opp sykehusplassen til noen som faktisk følger retningslinjene i alle fall. Faen så kjipt for spanjolene om det skjer.

    9. God tur! Jeg bare lurer på om du har sjekket at forsikringen vil dekke deg hvis du havner på sykehus? Jeg har hørt at de har reservasjoner når det gjelder korona så ville bare anbefale deg å sjekke det først 🙂

    10. Jeg er sjokkert, forbanna og provosert av din avgjørelse om å reise nå, og det er ikke formildende å skrive om det. Mange av oss kan reise verden rundt om vi ville, MEN VI GJØR DET DA VIRKELIG IKKE NÅ? Og hvor tragisk er det ikke å komme med dette nå, når alt stenger ned igjen, og alle er på bristepunktet? Da er det fett å lese at noen bare driter i dugnaden. OMG

    11. Syntes og det er ganske så sjokkerende at du velger å reise nå midt i en ny lockdown… vi har alle lyst å reise nå, men vi gjør det ikke av hensyn til den globale dugnaden.

      1. Global dugnad? Har du sett hvor overfylt Dubai, Alpene og Mexico er eller? 🤣 har du i tillegg sett at enkelte land som lever av turismen nærmest VIL ha folk til seg gitt at de følger visse regler?

    12. Hvordan gjør du det med reiseforsikring? Jeg har vurdert å reise selv, men sånn jeg forstår det så dekker ikke reiseforsikringen noen ting. Som gjør at jeg ikke tør å reise..

        1. Ingen forsikringsselskap dekker reiseforsikring når du reiser til et land som er rødt. Du vil dermed ikke få noe dekt dersom du skulle bli syk, og sykehusene er overfylte. Med andre ord, dersom du skulle være uheldig å bli alvorlig syk er det ikke sikkert du får plass på sykehuset, og du kan bli sittende igjen med en stor gjeld ettersom mange behandlinger og medisiner er veldig dyre.

          1. At akkurat DU reiser har nok ikke så mye å si på et globalt nivå, men om alle hadde tenkt som deg hadde det vært over og ut. Det er slik vi må tenke i denne dugnaden – at alles bittelille innsats tilsammen hjelper ekstremt mye. Utrolig egoistisk (som du selv også sier) og lite gjennomtenkt valg..

    13. Veldig skuffet og sjokka over ditt valg. Du er attpåtil en influenser mange ser opp til. Alle har lyst å reise til syden, meg selv inkludert, så jeg forstår fristelsen når du har mulighet til å reise og følge karanteneregler osv. Samtidig vitner det om at du er ekstremt egoistisk. Du følger ikke myndighetenes anbefalinger/retningslinjer og sender et signal om at det er ok å reise «så lenge man følger reglene». Og jeg ser heller ikke hva du får ut av å reise ned til Spania for å sitte inne i en leilighet i en mnd??

      Virker som du prøver å rettferdiggjøre valget ditt med dette innlegget. Men det er faktisk ikke greit å reise nå.

    14. Tenk om alle hadde tenkt som deg! Gjort akkurat det de følte for, på tross av restriksjoner og anbefalinger. Dette er en FELLES dugnad, som du aktivt velger å ikke ta del i.

    15. Tenker du over at du ved å skrive dette innlegget bidrar til å normalisere at det er OK å reise utenlands akkurat nå? Vil påstå at det er det siste vi trenger nå, at flere (unge) mennesker skal få denne holdningen. Vi er alle lei. Vi har alle lyst til å reise bort. Men det gjør man faktisk ikke nå! Tenk om alle hadde gjort som deg, og tenk over hvilke signaler du sender.

    16. Takk:)

      Jeg har vært permittert i 6mnd, fulgt alle regler jeg kan, likevel prøvd å være noe sosial, stå på med skole og annet. Jeg backer at man ønsker å komme deg bort, få noe differensiert hverdag og omgivelser, men.. kan du ikke bare booke en hytte på fjellet i påskeværet?

      Ditt forsvar på at du skal ut å reise betyr ingenting i det hele og det er svært unødvendig i en tid som dette. Selv om det ikke er ulovlig å reise, betyr det heller ikle at du skal reise.

      Ønsker jeg at folk fra andre land reiser på ferie inn i Norge eller Oslo i denne situasjonen? På ingen måte.

      Sorry frøken, ta deg sammen. Denne tiden er forhåpentlig snart over, så vær grei å vent. Ikke fremstå som en hver influencer nå om dagen, for er det noe som er klar og tydelig, så er det at de ikle er de beste rollemodellene.

    17. Jeg leser dine ord, men dette synes jeg rett og slett blir for egoistisk. Tenk på de som står påkledd med fullt smittevernutstyr, munnbind, briller, frakk og må planlegge når de skal gå ut å spise, drikke og gå på do… tenk på de som står å jobber tett inntil for å holde liv i koronapasientene, som får gnagsår bak ørene, nesa og i ansiktet pga alt utstyret som må sitte tett… dette for å holde hjulene og livet igang, og her tenker du at det er fornuftig å sette seg på tog, flytog, flere flyplasser, taxi og hotell/ leilighet! Det blir for dumt, dette er fortsatt en dugnad og det blir rett og slett urettferdig at vi som er så flinke til å forholde oss til smittevernreglene og isolerer oss for å gå på jobb for å ta vare på de som er dårligst, skal få enda mer innstramming pga dette bare eskalerer mer og mer. Vi utsettes for smitte hver dag ikke bare på jobb, men også på trikketuren til-fra jobb for å komme oss fram. Vi er redde for å bli smittet og vi jobber tett på de dårligste pasientene, og ser hvilken stor ettervirkning dette viruset har og hva det gjør med kroppen. Håper du tenker deg om en gang til, før du setter deg på flyet. Hilsen en redd, sliten og utmattet sykepleier!!

      1. Jammen.. Hvilken forskjell gjør det for de ansatte du snakker om, pasienter og hvilke som helst andre mennesker at Julia reiser egentlig?

    18. Faen så irriterende det er å se at folk gir faen i den felles dugnaden! Du sier jo selv at det er obligatorisk å følge retningslinjer som isolasjon og munnbind, men vet du hva annet som er ganske obligatorisk for spesielt Oslo-borgere nå? Å IKKE REISE. Folk SLITER, folk tar livet sitt, folk er dritt lei. Men her kommer du og andre influensere og gir faen i den felles dugnaden. Det er sinnsykt provoserende.. Det er sikkert ikke noe hyggelig for deg å få så mange kjipe kommentarer, men vi står midt i en felles krise her og når du velger å være en offentlig person og dele valget ditt, kommer det reaksjoner. At du sier du ikke bryr deg om hva andre synes, håper jeg bare er et selvforsvar. Jeg synes du skal tenke deg godt om før du gjennomfører denne reisen, for jeg tror du kommer til å angre på dette valget. Hvor fint hadde det ikke heller vært å sendt positive signaler og håp for de som følger deg, istedenfor inntrykket om at du ikke bryr deg. Og for din egen sikkerhet; hvis du ikke har hatt korona før, vet du ikke hvordan kroppen din reagerer på det før du evt får det. Jeg ville mye heller vært i Norge hvor man får den hjelpen man trenger, enn Spania akkurat nå. Ikke bare risikerer du egen helse, men også å oppta andres plasser!! Hva er egentlig poenget om du faktisk bare skal sitte inne i en leilighet? Håper du revurderer.

    19. «Så lenge det ikke er ulovlig så gjennomfører vi det»… for det går ikke an å tenke sjæl eller? Ikke rart vi ikke blir kvitt den dritten her!!
      ALLE er så dritt lei, ALLE vil til syden, ALLE har ofret så mye, men vi holder ut og holder oss hjemme. Fordi vi tar ansvar og deltar i dugnaden. Tenk om alle skulle gjort som deg…
      og for guds skyld, håper ikke du blir syk på reisen. Tipper spanjolene trenger hver eneste sykehusplass til sine egne.

    20. Hei Julia :)))
      Jeg vil også reise. Tips til hvor?
      Ånei! Glemte å si St jeg er helsepersonell og dermed ikke får lov til å reise ut av landet! Takk for at du bidrar i dugnaden :-)) din mentale helse kommer vel før alle andre sin som sitter isolert eller sånn som meg som er isolert, jobber med covid-19 smittede og livredd for å treffe familien og venner i frykt! Men virkelig, ha en fantastisk fin tur! Håper virkelig det er verdt det mens vi andre sliter oss halvt i hjelp med jobb for å redde liv og tar hensyn til andre!

      1. Det du sa🙌🏼
        Fy søren blir og provosert når jeg ser hvor lite f*** du gir Julia. Du tenker kun på deg selv, og tar et ekstremt egoistisk valg. Håper du har litt mer innsikt og går i deg selv og ser at dette valget her kommer du til å angre på.

    21. Jeg blir så forbanna når jeg leser dette innlegget… hvor egoistisk går det Ann å bli? Her har vi bedrifter som går konkurs, mennesker som dør alene, helsepersonell som jobber døgnet rundt for å ta vare på alle de menneskene som blir utsatt for denne jævlige sykdommen, og ikke minst mennesker som sitter helt alene og har fått psyken sin knukket pga. ensomhet i denne perioden. Også bestemmer du deg for å totalt vise fingeren til alt det! Vi er alle møkk lei denne pandemien, vi alle savner familiene våres, det sosiale livet, reisene og bare det å kunne gå på butikken uten munnbind, men likevel følger vi restriksjonene og HOLDER OSS HJEMME! Vi bidrar til den dugnaden som er felles. Men da bestemmer du deg for å dra til Spania!!!?? På en absolutt ikke nødvendig reise. Og en person som deg med x antall følgere har enorm innflytelse på veldig mange. Og den innflytelsen velger du å bruke til å få det til å være helt greit å dra på ferie nå bare fordi man har lyst.. ikke fordi man må, men fordi man har lyst… så tusen takk, for at du ikke tenker på noen andre enn deg selv, tusen takk for at vi andre nå må sitte alene, ikke få være med familiemedlemmer som er i siste del av livet, tusen takk for at vi andre må gjøre en enda større jobb i dugnaden pga. mennesker som deg… ikke meningen å gå til person angrep, men når du legger ut et slikt innlegg, midt i en ny lockdown og en felles dugnad som har vart i over et år, så legger du litt opp til det selv… Ha en god tur…

    22. Kjør på. Herregud, det er ikke sånn at dødslitne og underbetalte helsearbeidere flere steder i verden jobber på overfylte sykehus med folk som blir kvalt til døde som følge av dette viruset. Ja – du har kanskje vokst opp i verdens beste land og har vunnet i lotto når det gjelder livet, men siden du legger ut et blogg-innlegg der du ERKJENNER at dette gjør du fordi det er viktig for DEG så må det vel være greit? Vil du til Spania – klart du skal til Spania! Det er jo fryktelig kaldt i rike Norge. Litt ekstra klikk for å være kontroversiell gir vel også noen ekstra annonseinntekter til å kjøpe en ny veske? Anbefaler deg å se VGs reportasje om situasjonen i Brasil. Håper du tenker litt mer på ditt eget velvære og ikke sliter med mye dårlig samvittighet i Spania – lille venn. Kos deg med litt tapas og champis så glemmer du fort den litt uggene følelsen i magen. Topp at du ikke bryr deg om hva folk syntes – men i det hele tatt om din egen integritet? Neivel. Buen paseo – jævla løk 🤦‍♂️

    23. Jeg syns ikke du får poeng for å være åpen om dette. Det gjør det ikke noe mindre usolidarisk. Jeg forstår ikke hvordan en klarer å rettferdiggjøre dette, spesielt når vi er i en tredje bølge. Håper du har vondt i magen under hele oppholdet ditt.

    24. Har du plass til en til? Hvis ikke, dra og kos deg! vel fortjent og man må tenkte på seg selv nå, lite solidarisk alle tiltakene som skjer!

      1. Hva mener du med at tiltakene er usolidariske? Det er vel nettopp solidariske de er! En felles dugnad for å beskytte de svakeste i samfunnet.

    25. Hvis du vil bryte med sosiale normer og myndighetenes sterke råd, er det selvfølgelig bare å reise – ingen kan nekte deg i det. Men du burde ta ditt ansvar bevisst, med tanke på at den offentlige posisjonen din bokstavelig talt er å skulle påvirke andre mennesker. Det betyr at, ikke bare er det egoistisk å reise, det er enda mer egoistisk å broadcaste det på plattformene dine. Når man selv ofrer alt for å vinne denne pandemi-krigen, er det mange utfordringer knyttet til å få slengt i trynet når offentlige profiler, som påvirker mange andre, velger å vise deg fingern og si “jeg tar utelukkende sikte på å fremme mitt eget vel. For hvis alle andre holder seg hjemme, betyr det at JEG får muligheten til å reise, bare fordi jeg har lyst til det”. Hvis alle hadde gjort det samme som deg, “bare fordi de har lyst og tenker på seg selv”, så ville faktisk ingen ha fått lov. Hadde du i det minste reist i stillhet, kunne du skånet følgerne dine fra mer fortvilelse fordi de må holde fortet alene mens de late sitter på murkanten og soler seg, eller unngått at andre tenker at de også kan slippe unna innsatsen som kreves. Gratulerer med flere klikk og større inntekt i kassa med denne egoistiske teksten. God tur

    26. Som sykepleier er det helt forferdelig å stå i denne pandemien, og som førstegangsmor i 2020 har jeg vært så innmari my alene… Jeg blir så innmari lei meg når jeg leser dette! Men du skal ha for at du sier at dette er et egoistisk valg, for det er 100% et egoistisk valg. Har du tenkt på hva som skjer om du skulle brekke beinet mens du er i karantene? Eller må på sykehus av andre helseårsaker? Det som skjer da er at underbetalte og overarbeidde helsepersonell må behandle deg som om du er smittet, og jeg tror ikke du forstår hvor ressurskrevende det er. Det er et helt vanvittig opplegg du driver med her!
      Jeg og alle kjenner gjør det vi kan for å bekjempe denne pandemien, og jeg blir så vanvittig lei meg av at du bidrar til å normalisere reising…

    27. For å sitere to kjente sangere… Knutsen & Ludvigsen……

      «Kjenner at det er sånn kribleri
      Som sprer seg i fra magen (mmm)
      Sku’tro vi hadde spist igjen
      Nå skal drømmene få slippe fri
      For i dag er selve dagen (mmm)
      Knutsen går med nervene i spenn
      (Å nei da)
      (Å jo da)
      Nå er scenen klar og jeg tar mikrofonen
      Tusen øyne lyser mot meg»

      ….da er det bare å fullføre teksten……

    28. Eg trur ‘kje det er so lurt å skriva at du skit i dei same folki som les bloggen din. Greidt nog at det ikkje er imot norsk lov, men det er helder ikkje berre det som styrer her. Du gjer noko umoralskt, veit det er umoralskt, men held likevel fram med det. Eg er glad eg hev på AdBlock, for eg tykkjer ikkje det er detta folk lyt tena pengar på.

      Nei, det er ikkje Spania-turen i seg sjølv som er det galnaste her, men haldningane dine. 😛

      Helsing Eiliv

    29. Makan til egoisme. Hvorfor er du så vanvittig privilegert at DU kan reise utenlands nå ? Enveis billett eller ikke. Hvorfor skal ikke DU som resten av landet sitte stengt hjemme på hjemmekontor osv ? Hvordan holdninger tror DU at DU viser for dine yngre følgere med et så vanvittig unødvendig egoistisk stunt ? Patetisk og egoistisk. Hvis ikke denne billetten avbestilles fremstår du som landets største idiot.

    30. Å publisere for alle leserene dine at du driter i myndighetenes råd og tiltak, er hårreisende. Hadde du reist og ikke gjlrt et nummer ut av det, kunne jeg KANSKJE forstått det. (Egentlig ikke). Du viser så lite respekt for alle som er nødt til å stå i dette på en eller annen måte, at jeg lurer på om du mangler sunn fornuft?

      Dersom du vil fortsette som en influencer eller et forbilde for unge lesere, så bør du snarest forstå ditt ansvar!!!!

    31. Til Julia Nyland: 1. Hvordan reiser .Covid-19 viruset?
      2. Kan du garantere 100% at du ikke er smittet eller vil bli smittet på turen?
      3.Kan du garantere 100% at du ikke tar med deg koronasmitte fra Norge til Spania og vice verva?
      4. Hvilke gode grunner har du for IKKE å følge reiserådene fra norske myndigheter?
      5. Har noen dødd av å kjedsomhet i løpet av et år?
      6.Er du voksen og ansvarlig nok til å avlyse turen til Spania?

    32. Velkommen til Spania.
      Husk bare at bøter for ikke å følge korona-reglene her er hinsides fornuft.
      Så lykke til 😉

    33. Jeg blir så lei meg. Jeg blir så lei meg, fordi folk ikke klarer å ta i et tak. Jeg blir så lei meg, fordi noen ikke klarer å tenke lenger enn nesa rekker. Jeg blir så lei meg, fordi folk gir faen. Jeg blir så lei meg, fordi jeg er dødssliten. Jeg blir så lei meg, fordi jeg ikke har sett familien min på et halv år, fordi jeg holder meg hjemme for DIN skyld. Jeg blir så lei meg fordi jeg ikke har nok overskudd eller tid til å sette meg ned med pasienten min for å høre hvordan det egentlig går med hen. Her jobber vi overtid, og ekstra fordi vi har mangel på personalet, fordi vi er alle så lei oss, slitne og redde. Vi jobber døgnet rundt både fordi vi prøver å tjene penger til levebrød, men også fordi vi har et ansvar.

      Men du, du trosser skammen å reiser til Spania. Du har nok penger, nok samvittighet og nok egoisme. JEG holder meg hjemme for DIN skyld.
      God tur.

      Hilsen utslitt helsepersonell.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg