JÆVLA DRITTBY

Jeg går fra leiligheten min, drasser med meg både koffert, veske, paraply og Zara. Regn. Typisk, ingen overraskelse der. Jeg går over Bryggen mot Janne & Julia, allerede der sliter jeg med å holde alt på plass. Paraplyen vrenger seg, kofferthjulene setter seg fast i brosteinen og Zara holder seriøst på å flyve avgårde. Fy faen, i dag hater jeg Bergen. Jævla drittby. At jeg er bosatt her er faktisk helt utrolig. At noen velger å bo her permanent er enda mer utrolig. Det er jo aldri bra vær. Eller glem det, nå lyver jeg. Bergensere liker jo å unnskylde seg med at de blir ekstra takknemlig når solen titter frem fem ganger ila året. Ja, men det er ikke så jævla rart man blir takknemlig når hverdagen består av regn sidelengs, sterk vind og skyer som dekker for alt av himmel. Da er jo bare et glimt av solen som å reise til syden. Like spennende og like tilfredsstillende.

Akkurat nå, og akkurat i dag forbanner jeg livet mitt i denne byen. Alt blir en kamp. Jeg kommer seriøst til å få senebetennelse i hånden fordi jeg alltid holder så hard i paraplyen sånn at den ikke blåser bort. GUUUD.

Tilfeldig bilde som ikke har noe som helst med innlegget å gjøre. Akkurat nå drømmer jeg meg bort til det gode liv på en yatch i Dubai.

20 kommentarer
    1. Haha, jeg er så glad for å lese andre skrive det jeg selv sier til meg selv hver dag det regner. Som er så og si hver dag :))) Jeg har bare bodd her fordi samboeren min begynte å studere her, (snart ett og et halvt år bare altså) men nå MÅ jeg flytte for å kunne studere selv, hehehehe. Jeg gleder meg! Drømmer allerede om den normale, stabile og solfylte hverdagen som kommer <3

      1. Haha! Bergen er jo fantastisk sånn egentlig, men på dager som dette blir jeg så forbanna på været. Men men, vi får bare holde ut og vente på solen <3

      1. Det er vel ingen av oss som lyver, i dag tidlig da jeg blogget regnet det og blåste som bare det – mens nå har det lettet opp litt 🙂

    2. Heheh spot on. Er selv fra østfold og sitter ofte med de samme tankene om denne byen. Skal heldigvis østover om noen måneder. Fin by ja – men søren meg umenneskelig med dårlig vær. Creeds til de som bor her hele livet 😛

    3. Bergenserne hater jo også folk som ikke er fra Bergen og som kommenterer været. De blir faktisk sure på ordentlig. Får ofte høre at jeg kan “stikke hjem” som østlending hvis jeg sier noe. Det er jo faktisk vanskelig å finne på ting når det ALLTID er full storm. Grunnen til at jeg overlever været er at jeg vet jeg skal hjem om sommeren til øst. Tenk å være i Bergen hele sommeren..

    4. Skjønner at du tenker sånn. Egentlig ganske rart med det, for jeg har bodd i Bergen så lenge at jeg ikke lenger tenker over at det regner. Tror det er en vanesak. Altså er jo ingen hemmelighet at bergensere er glad i byen sin. Ikke pga været selvsagt, men jeg tror de har lært seg å overse det over tid! Er jo så herlige mennesker her 🙂

    5. Hehe, ikke overbegeistret for regn jeg heller, men det hjelper veldig å investere i gode regnklær. Paraply i dette været her funker ikke :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg