JA, DET ER SLUTT

Overskriften sier vel det meste, men jeg tenkte å komme med et eget innlegg rundt tema. Nå har det seg slik at jeg og Kristoffer har valgt å gå fra hverandre. Det høres så voksent ut når man sier “gå fra hverandre”, men så er det også et voksent forhold vi har hatt. Vi har vært samboere, og han har vært den personen som har kjent meg aller best de siste årene.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er ikke for å komme ut som singel, heller tvert i mot. Det har vært ufattelig mange spørsmål rundt oss på bloggen de siste ukene, mye spekulasjoner og tanker om hva som har skjedd. Jeg syns ikke det er noe gøy når folk liksom “vet” hva som har skjedd, når sannheten er en helt annen. Ingen har vært utro, ingen har gjort noe slemt og personlig ser jeg på Kristoffer som en helt fantastisk person. For det er han. Men dessverre ble det sånn. Kommunikasjonen var ikke helt der mot slutten. Noe mer ønsker jeg faktisk ikke å utdype, da jeg kun kan komme med min side av saken. Syns ikke det er rettferdig å brette ut om kjærlighetslivet vårt når han ikke har noen sjans til å komme med sine synspunkt her.

IMG_2460-2Så ja, hvordan har jeg det? Det er vanskelig å si. Nå har jeg jo hatt den ene distraksjonen etter den andre de siste ukene og har alltid hatt mange mennesker rundt meg. Det har vært mye jobb, planlegging og farting overalt så jeg har ikke fått mulighet til å sitte alene med mine egne følelser. Kanskje det er like så greit, for det er jo absolutt ikke noe hyggelig å sitte alene etter et brudd. Selvfølgelig er det utrolig trist at det ble sånn. Det var jo en periode der jeg var sikker på at Kristoffer var den blivende far til mine barn. Der ser man jo hvor uforutsigbart livet kan være, og det gir meg enda mer motivasjon til å leve i nuet. Det er jo ikke sånn at jeg “kun” mister kjæresten min. Han har vært min aller beste venn i flere år og hverdagen i Bergen kommer til å bli helt ufattelig merkelig uten han i den. Jeg har altså planer om å bo i Bergen og ikke flytte rett til Oslo til de som lurer. Som sagt trives jeg så godt på skolen og jeg tror det er bedre for studiene å bo der. Dessuten føler jeg meg etablert i Bergen med mange gode venner. Hvordan det blir å bo der alene vet jeg jo ikke enda. Nå kommer jeg til å ha base i Oslo for sommeren før jeg drar til Portugal i starten av august. Plutselig starter fadderuken og hverdagen er tilbake. Hvordan jeg føler meg da blir spennende å se. Helt ærlig tør jeg ikke håpe på noe, for som sagt er livet alt for uforutsigbart til å spå noe som helst.

Nå vet jeg egentlig ikke om det er noe mer å skrive rundt tema. Jeg forstår det at mange er nysgjerrig siden jeg har delt livet mitt på bloggen i flere år, men nå er det altså ikke bare meg det er snakk om. Vi var to personer i det forholdet, og som sagt er det ikke rettferdig om jeg skal dele for mye. Nå håper jeg bare de fleste har fått svar og at det ikke blir noen mer spekulasjoner 🙂

 

9 kommentarer
    1. Huff av meg, håper alt går bra med deg! Det er aldri lett med brudd, jeg er inne i en tenkeperiode med kjæresten min gjennom 5 år, og snart samboer i 1 år.. Jeg har rett og slett mistet følelser for ham, noen er det jo, men ikke helt slik det burde være. Det er alt for mange følelser som svirrer rundt i hodet når det er snakk om et så stort steg i livet. Du har gjort et smart valg med å ha gode venner rundt deg, det er en av de beste tingene å gjøre har jeg hørt. Stå på videre, flotte du! <3 Du er en utrolig flink blogger, og du virker som en supersøt jente, med bein i nesa 😀 Håper du finner en løsning på hvordan du skal gjøre det til høsten, og at du nyter sommeren til det fulle, selvom den ikke startet alt for bra <3

    2. dette var veldig trist og overraskende, håper du har mye gøy å finne på i sommer sånn at tiden går fort 🙂 God klem

    3. Ingen andre enn dere to har noe med dette å gjøre. Men tror, som du sier, at du gjør lurt i å få stopp i evt. spekulasjoner ja:) dette var hvertfall veldig godt skrevet! Så all cudos til deg. Du virker som en bra og grepa jente:)

    4. Åh.. Som jeg skrev på motivasjonspratinnlegget, så gikk jeg og samboeren gikk fra hverandre etter 4 år i høst, så jeg føler virkelig med deg.. Det er så vanskelig å ta det steget fra sin beste venn, og det er så mye usikkerhet når man har bygget så mye sammen.. Det eneste jeg kan si er at det (faktisk!) går bedre med tiden, og du kommer til å lære SÅ mye om deg selv i månedene fremover 🙂 Gled deg til det, og gled deg til å kjenne sommerfugler igjen!! 🙂

    5. Uff får helt vondt i hjerte på dine vegne nå.. Jeg håper du har det bra, og prøver å kose deg så mye du kan! Du virker som en utrolig tøff jente som vil komme deg gjennom dette, men husk at det er lov å være lei seg også, selvom det kanskje frister mer å putte på en tøff maske å si “det går bra”. Varme klemmer <3

    6. Det er aldri gøy når noe tar slutt, men jeg er helt sikker på at du kommer til å klare deg fint! Du er en sterk person, og har mange fine mennesker rundt deg <3 nå er det tid for å fokusere på deg, og kun deg! Stå på, søte du 🙂

    7. Ånei, så trist! Hadde en liten mistanke om det når du var langt nede og skulle bruke hele sommeren i Oslo. Men jeg håper at vennene dine tar godt vare på deg i sommer, og jeg vet at du kommer til klare deg selv om et brudd aldri er lett! Håper du får en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg