INGEN TOK BLOGGERE SERIØSE

Hei! Det har vært veldig stille fra meg de siste dagene, med halvgode oppdateringer og egentlig mye fjas. Grunnen til det er vel fordi jeg har trengt litt tid å trekke meg tilbake på. Det har vært mye diskusjon de siste dagene om bloggerens rolle i alt dette, og selv om det letteste er å fraskrive seg alt ansvar så kan man jo egentlig ikke gjøre det heller.

Da jeg startet denne bloggen for mange år siden var det for å skrive usensurert om alt som falt meg inn. På den tiden var det ikke snakk om at noen tok oss bloggere seriøse, så vi kunne skrive stort sett alt mulig uten å få reaksjoner. Nå som alt har blitt så kommersielt er det en uskreven mal vi burde følge, og alltid ha i bakhodet at noen kan bli påvirket negativt av det vi skriver. Det liker jeg ikke. Jeg misliker at jeg nå ikke har like frie tøyler som jeg en gang hadde. For meg er det naturligvis ikke et stort tap at det kanskje ikke er så lurt å skrive om operasjoner og den slags, men samtidig syns jeg det er trist at bloggere nå blir sett på som kommersielle ukeblader. Det har vi jo også kanskje blitt, jeg vet ikke. Jeg står midt i hele blogg-gryta og har egentlig ikke helt fått med meg skiftet i holdningene til oss.

Jeg er kanskje naiv som forventer at jeg kan få begge deler. Både tjene penger på jobben jeg elsker, og samtidig fraskrive meg alt ansvar for alle som leser. Det er vel et drømmescenario som er barnslig av meg å hige etter. Jeg har satt utrolig pris på alle kommentarene deres rundt mine innlegg om mitt ansvar som blogger. Noen forstår hva jeg mener, mens andre er sterkt uenig. Jeg har lært veldig mye den siste uken, utelukkende av kommentarer fra dere og egne tanker.

Det har uten tvil kommet et generasjonsskifte for oss som blogger, og det er nye tider nå. Det er kanskje på tide at jeg drar hodet ut av ræva å ser verden som den faktisk er, og ikke blindt fortsetter som jeg gjorde da jeg var 16 år og fersk blogger. Jeg har skapt meg selv en utrolig mulighet, og en fantastisk jobb. Nå er det vel på tide at jeg henger med i timen.

Dette ble kanskje et veldig rart innlegg, men jeg håper dere forstår. Jeg vil uansett takke alle som leser bloggen min hver dag. Jeg tror ikke dere forstår hvilken ære det er for meg, og jeg vil dere skal vite at jeg tar alle kommentarer til meg og prøver å jobbe med meg selv hver eneste dag. Nå føler jeg meg ferdig hvilt og er klar til å ta tilbake denne bloggen for fullt med ny giv. Jeg trengte bare litt tid til å tenke ut hvor min plassering var i hele dette bloggsirkuset.

Image and video hosting by TinyPic

Her er også mine siste snaps, til de som syns den slags er interessant. For fler oppdateringe er det bare å legge meg til under julianyland. Hva heter du på snap?

4 kommentarer
    1. Fint innlegg å bra skrevet, mye å tenke gjennom! Husker kjempe godt da du og bea va på topp, å har væll fulgt bloggen din siden da 😀 har du nå kontakt me ho enda? Go helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg