HVORDAN SOVE BEDRE?

ANNONSE – Affiliatelinker til nelly.com

GENSERHER / VESKEHER / BELTEHER / BUKSEHER

Takk gud for airbrush når man omtrent ikke har sovet på tre dager! Ble kanskje litt i overkant smudged i redigeringen her – så det er ingen poeng i å kommentere det i kommentarfeltet fordi jeg er klar over det selv.

De siste månedene har jeg slitt utrolig mye med søvnen min. Jeg sovner fort, men sover så lett at jeg våkner av hver minste lille ting og kan bli liggende våken i flere timer. Ofte drømmer også skikkelig stressdrømmer, der jeg er usikker på om jeg er våken eller i søvne. Ikke mareritt, men sånn stress du får hjertebank av. Det er så ufattelig slitsomt, at jeg nå har gått til legen for resept på innsovningstabletter. Ikke rene sovetabletter altså, men noe som kan hjelpe meg å sovne inn litt bedre uten at man føler seg som en zombie dagen etterpå. Likevel er jeg ekstremt skeptisk til å bruke slike ting, og syns egentlig at kroppen burde ordne opp selv. Samtidig har dette vært et problem i nærmere ett halvt år nå, og uten søvn så fungerer man jo ikke til noe som helst.

Kanskje litt to much info, men dere er jo de beste på å komme med tips til alt mulig. Derfor spør jeg; har du et naturlig tips til sove bedre, og dypere? ♥

 

GENSERHER / VESKEHER / BELTEHER / BUKSEHER / SNEAKERSHER

Foruten at jeg er trøtt som en strømpe er det en ganske fin onsdag!

6 kommentarer
    1. Har samme problem som deg. Våkner SUPERlett, men har nå begynt med ørepropper som man får kjøpt på apoteket samt innsovningstabletter. Det fungerer faktisk 🙂 Lykke til!

    2. Hei Julia! Jeg har slitt med søvnproblemer i flere år, men har endelig greid å “kurere” det. Om det er Circadin du har fått av legen er det ikke farlig å bruke, da det bare er ekstra melatoninhormoner (“sovehormonet”). Jeg brukte disse selv på det verste, men de er ikke vanedannende eller farlige. For meg har “søvnhygiene” vært svært viktig, det går mye på å f.eks. ikke drikke kaffe, ikke se på skjermer og koble av før man skal sove. Kan være du kan hente litt der! Det er bare å google for flere tiltak man kan gjøre. Det som “kurerte” meg var søvnrestriksjon. Det var et opplegg jeg fikk av sykehuset, som var tøft men det er det eneste som har hjulpet meg i det lange løp! Det kan du også google eller snakke med legen om 🙂 Føler sånn med deg, det er forferdelig å ikke få sove… Masse lykke til!

    3. Les litt om melatonin. Melatonin er veldig svakt og kan også brukes til barn. Jeg bruker det i kombinasjon med sovetabletter. Men jeg har kroniske søvnproblemer da, har hatt d i 6 år nå! Så jeg trenger mer enn kun melatonin. Klem! ❤️

      1. Det husker jeg faktisk ikke, det er så lenge siden! Men vi tok det vel litt gradvis, først i ti minutter, så en time osv osv <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg