HVORDAN JEG FINNER TRENINGSMOTIVASJONEN

ANNONSE – Affiliatelinker nelly

Hei! ♥ Som noen kaaaanskje har fått med seg på instagram, så har jeg begynt å jogge igjen. Jeg nevnte det vel såvidt på bloggen i går også.. Uansett! La meg komme med noen ærlige ord fra min kant rundt dette med hjemmetrening og motivasjon. Jeg gidder faktisk ikke de som sier at trening er så gøy og deilig, for det er det faktisk ikke alltid. Noen ganger er det tortur, psykiske sperrer og en dørstokkmil som strekker seg fra Molde til Pakistan. Det er faktisk ikke bare bare å finne motivasjonen til å hoppe rundt på stuegulvet med en overengasjert trener på skjermen. Jeg har aldri likt hjemmetrening, og har heller ingen intensjoner om å finne gleden i det i nærmeste framtid.

TRENINGSGENSERHER / TRENINGSTIGHTSHER / JOGGESKOHER

Men, det var en gang for lenge, lenge siden da jeg faktisk nøyt joggeturene mine. Da pusten ikke skrek etter corona-respirator etter de første hundre meterne. Jeg kan komme tilbake dit om jeg vil. Om jeg gjør det riktig. For å nå dit trengs det dessverre tålmodighet, noe jeg ikke akkurat er kjent med å ha overdrevent mye av. Derfor må jeg tenke på; hva motiverer meg? Å ha verdens beste kondis har jeg aldri vært spesielt opptatt av, men å ha det bra psykisk liker jeg. Å komme seg ut i frisk luft gjør ekstremt mye bra for hodet, og det er også det som er motivasjonen min i dette joggeprosjektet mitt.

(om du ikke liker løping kan du jo alltids gjøre yoga, postet åpenbart disse bildene i mangel på joggebilder:)))

I går startet jeg med tre kilometer. Absolutt ingenting å skryte av, men den lille turen ga meg ekstremt mye positiv energi utover dagen. I dag tidlig var jeg ikke like sprek, og kom meg ikke lengre enn 2,5 kilometer. Likevel følte jeg meg enda bedre enn i går, og mens jeg skriver dette føler jeg meg veldig positiv og motivert.

Så, la meg komme til poenget etter verdens lengste intro. Finn motivasjonen som funker for deg, kom i gang i det små, og vær fornøyd! Noen dager klarer man bare å yte 10%, mens neste dag 100%. Sånn er livet, og det er helt greit.

Hvordan trener du for tiden, om du orker i det hele tatt?

5 kommentarer
    1. Jaaa, må trene det man liker, ellers daler motivasjonen fort! Jeg elsker styrketrening mest av alt! Så jeg trener gjennom hele kroppen hver dag. Så elsker jeg å løpe intervaller. Kjører som regel 6×4, 2 ganger i uken. Kjøpte meg mølle og masse styrketrenings utstyr den torsdagen det sa stopp. Nekter å la formen dale pga korona! Haha! Jeg har alltid vært litt ekstrem av meg og eeelsker trening, så som oftest er jeg motivert. De gangene jeg ikke er det, gjør jeg det allikevel.😁❤️

    2. Haha, takk fine! Håper løpe gleden holder seg for deg! De dagene du ikke har motivasjon: bare gjør det! Seriøst! Da blir det automatikk etter hvert, og den mestringen det gir slår alt etter min mening! Bli en doer! Jeg heier på deg! 😀 <3

    3. Trener styrketrening flere dager i uka, liker det aller best. Men nå har jeg begynt å løpe jeg også. Har ikke løpt / trent kondisjon på sikkert 3 år, og nå som det er så fint vær var det plutselig ingen unnskyldning lenger. Klager hele tiden over hvor dårlig kondis jeg har, så bare å gjøre noe med det haha. Løp ca 3000m jeg også første dagen, brukte vel sånn rundt 18min. Vet ikke om det er ok eller forferdelig dårlig, men skal iallfall slå den tida! Så nå går det i intervaller og noen lengre løpeturer fast i uken. 🙂 hardt og slitsomt men digg etterpå, og verdt det på sikt! Ikke så kult å få puls bare av å se en trapp omtrent så er bare å jobbe på! Kanskje blir jeg glad i løping igjen også! Det hadde vært digg! Stå på. Vi får bruke litt av denne tiden på helsa vår og løpe «sammen» 😀

      1. Wow, så utrolig flink du er!! 😀 Jeg finner liksom ikke motivasjonen til styrke hjemme, misunner deg som klarer det! Stå på med løpingen, her kan det bare gå oppover for oss begge <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg