HVOR JEG BOR I BARCELONA

//Reise i samarbeid med EF Språkkurs

Jeg tenkte å skrive litt om hvor jeg bor mens jeg er her i Barcelona med EF. Jeg fikk muligheten til å bo på et studenthjem denne uken, og jeg takket ja selv om jeg var litt skeptisk. Jeg følte kanskje at å bo på et studenthjem er for de rundt 18 år, og følte meg kanskje litt for gammel for det. Helst ville jeg jo bo på et luksushotell, men fy så glad jeg er for at jeg valgte å bo her!

Jeg bor på et singelrom på studenthjemmet som heter Cataluna, og ligger på adressen Calle Mallorca 234. Det er så sentralt i byen at jeg kunne ikke bedt om noe bedre. Utenfor døren har du alt fra resturanter, attraksjoner og sist men absolutt ikke minst – noen av favorittbutikkene mine i Spania som Zara, Mango og Brandy Melville. Rommet mitt er cirka like stort som et hotellrom, og her har jeg alt jeg trenger som foreks kjøleskap, garderobe og vask. Det er i tillegg to helfigur-speil her, noe jeg ble veldig glad for 😉

Image and video hosting by TinyPic

Her er inngangen til studenthjemmet – er det ikke helt fantastisk? Marmor så langt øyet kan se! Fikk helt sjokk da jeg kom hit forrige mandag, og kunne ikke tro at dette kunne være et studenthjem. Det ser jo ut som et fem stjerners hotell, er du ikke enig?

Image and video hosting by TinyPic

Hele studenthjemmet er nytt, med preg av spansk kultur. Både badene, kjøkkenet og fellesområdene er helt lyse, freshe og alt er veldig moderne. Du kan selv velge om du ønsker å bo på singelrom som meg, eller dele et litt større rom med noen andre. Hver morgen er det også frokostbuffet nede i spisesalen, med mye god mat og en superdigg juicemaskin som gir deg alle smakene du kan tenke deg! Avstanden til skolen er også veldig kort, og jeg bruker maks fem minutter til EF sine skolelokaler.

Som dere forstår er jeg veldig glad for at jeg valgte å bo på studenthjemmet, og det var mye bedre enn jeg hadde forventet meg! For meg som har reist endel og opplevd litt er det jo naturlig at man kanskje er litt mer “kresen” når det kommer til bosituasjon, men heldigvis innfridde Cataluna absolutt mine “krav” 🙂

Image and video hosting by TinyPic

Hvis du har lyst til få en opplevelse du aldri vil glemme samtidig som du blir best i språk, så må du gripe sjansen og sikre deg en plass til en av destinasjonene som EF Språkkurs tilbyr. Plassene for sommeren begynner å bli helt fulle og de har også fylt opp store deler av plassene til høsten, så hvis dette er noe du drømmer om så er det viktig at du ikke venter for lenge med å kontakte de!

Husk at Lånekassen også støtter ditt språkkurs i utlandet hvis du reiser i 3, 4 eller 5 måneder. Ikke glem at de har hele 44 destinasjoner og 7 språk å velge mellom, så de har noe for absolutt alle! Finn ut hva prisen på din drømmereise koster HER og kom et steg nærmere opplevelsen du aldri vil glemme. PS! Ikke glem søknadsfristen som er 15. april.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg