HVOR ER JEG OM 10 ÅR?

Av og til vet jeg ikke helt hva jeg driver med. Vet egentlig noen av oss det? Jeg misunner ofte de som alltid har visst hvor de er 10 år frem i tid. De som fra ungdomsskolen visste at de skulle bli lege, psykolog eller starte sin egen Rema 1000 franchise. Så har du de som er som meg. Som bare starter på BI og satser på at ting ordner seg. Hele livet mitt har vært litt sånn. At det alltid ordner seg. For mange år siden fikk jeg muligheten til å leve av bloggen. Hjelp, det er jo en drøm som kom i oppfyllelse. Det er det enda. Så fikk jeg muligheten til å bli deleier i Janne & Julia. Ikke spesielt planlagt, plutselig skrev jeg bare under papirene på et nytt AS. Et helt nytt liv! Ingenting i livet mitt har vært planlagt, det har bare skjedd. Det skremmer meg så sykt. Tenk om jeg plutselig ikke får disse mulighetene lengre, hva er planen min da? Jeg vet ikke ass.

Jeg tror det er sånn for mange. Kanskje ikke alle, men mange. At man ikke vet 100% sikkert hva man vil. Derfor starter man bare på noe, og håper på det beste. Nå har jeg vært så heldig å leve av mine lidenskaper omtrent hele livet. Det har gjort at jeg aldri kommer til å gå til en jobb der jeg er halvveis fornøyd igjen. Jeg har blitt kravstor. Noe som også motiverer meg hver eneste dag. Om jeg vil ha det livet jeg har nå, resten av livet, da må jeg også jobbe for det. Selv om mange av mulighetene mine har kommet brått på, har de samtidig ikke bare falt i fanget på meg. Det er fordi noen har sett noe i meg.

JAKKE – WHYRED / GENSERHER / BUKSEHER / BOOTS – TIGER OF SWEDEN

Uansett, poenget mitt er så enkelt som; det ordner seg. På en eller annet måte. Jeg er av og til stressa fordi jeg ikke har en fast plan i livet mitt, samtidig så vet jeg at man former sitt eget liv og karriere. Det samme gjelder for alle dere! Vi bor i verdens beste land om man vil starte for seg selv. Om du sitter i en halvkjip jobb eller studieretning, men har en idé – hvorfor ikke hoppe i det? Vi tenker alt for mye her til lands. Ja, det er lurt å tenke konsekvenser, men den som ikke prøve vil aldri vinne heller tenker nå jeg. Om alt går til helvete har man i det minste lært og erfart. De egenskapene er gull verdt!

Haha, jeg må le litt av dette innlegget her. Egentlig hadde jeg bare tenkt å plapre om dagen min. Vet ikke helt om jeg prøver å få til en motiverende tekst eller hva jeg driver med. Jeg luftet egentlig bare tankene mine litt. Så ja, for å svare på overskriften. Hvor er jeg om 10 år? Jeg aner ikke. Forhåpentligvis har jeg startet et par selskaper til, og lever det gode liv. Med det gode liv mener jeg å drive for seg selv. Det er virkelig en fantastisk følelse, selv om det alltid er aaaalt for mye å gjøre.

2 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg Julia. Jeg tenker mye på det samme om dagen, jeg har en bachelor i noe, men ønsker meg vel kanskje en karriere innenfor noe annet. Tanken på å bytte retning er skremmende, men jeg vet og har erfart at man lærer mest når man begynner med noe man egentlig ikke kan. Og man lærer og finner ut av hva man vil på veien, den blir til mens man går. Det viktigste er vel i bunn og grunn å være fornøyd i dag, og ha noen mål, men også være åpen for at disse målene og drømmene kan endre seg, for vi endrer oss jo også underveis ettersom vi erfarer og kommer borti nye ting. Dette ble også bare mye babling fra meg haha, jeg hadde vel som deg også bare et behov for å få ut tankene mine. Det er godt å vite at det er fler som tenker som en selv, og at det er OK og ikke ha en spikra fremtidsplan. For i Norge så ja, virker som dersom du ikke har en plan for livet så er du lost. Og jeg har vel kjent litt på det til tider, som sikkert du også har. Så dagens visdomsord fra meg er å gi mer faen, og vær stolt av deg selv og det du har fått til!! Du har tross alt startet en egen butikk, det er kult! ha en fin kveld <3 klem fra meg

      1. Da syns jeg absolutt du skal følge hjertet ditt å satse på det du virkelig har lyst til! Livet er alt for kort til noe annet <3 Tusen takk for råd og ikke minst fine ord. Håper du har en fin kveld, og lykke til med valget ditt! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg