hvor ble det av servicen?

Okei, det er kanskje en million mennesker innom hver dag som roter i de nybrettede bunkene, bråker høyt, setter fra seg brusflasken i prøverommet og ikke hilser tilbake når du sier “hei”. Jeg har jobbet i klesbutikk selv, og vet at kunder av og til kan være ditt verste mareritt. Tro meg – jeg vet hvordan det er. Det ga meg likevel aldri unnskyldningen til å være frekk, gi overlegne blikk eller ikke hjelpe kunden når den ber om hjelp. Man har selv valgt å jobbe i servicebransjen, og tro det eller ei så er faktisk stikkordet innenfor den type jobb “god service”.  Jeg er faktisk sjokkert over hvor fantastisk dårlig service det er på mange av motebutikkene i Oslo. Ikke for å dra alle under en kam, for det var mye bra også, men siden jeg er blogger er det lett å dra fram det negative. Det var spesielt en episode jeg vil trekke fram, som både jeg og venninnen min reagerte kraftig på. Vi var på Monki på Karl Johan, og var på vei til kassen for å betale. Ekspiditøren så oss komme, men velger likevel å rope til kollegen i andre siden av butikken. Hun ropte heller ikke hva som helst, men hun begynte å diskutere to enkeltpersoners oppførsel på byen helgen før. Jeg mener; hallo? Er du seriøs eller? Her kommer det to kunder på vei for å betale, og du vil heller overse oss for å prate dritt om andre personer når du er på jobb?  I tillegg skulle jeg spørre henne om et kjapt spørsmål, noe jeg måtte spørre cirka fire ganger før jeg fikk respons. Da kikket hun ikke på meg engang, og jeg fikk en kald skulder før hun svarte kjapt “nei”. Er det virkelig mulig! Ingen har tvingt deg til å jobbe i klesbutikk, og om du virkelig hater kundene dine så forbanna mye så burde du faktisk finne deg en annen jobb.  Bare for å få sagt det, så var det kun den ene ekspiditøren som var slik. Hun andre som var på jobb smilte og hilste på oss da vi kom, og det er slik servicen skal være. Jeg er faktisk ingen dårlig kunde, og oppfører meg alltid bra når jeg er ute å handler. Jeg sa til og med Hadet til hun på Monki, noe jeg angrer på. Burde bare vist min misnøye og forlatt butikken. Ble absolutt ingen storshopping på meg i dag, men kom hjem med et par godbiter likevel. Gleder meg spesielt til å ta i bruk kjolen og skoene øverst, som er kjøpt på Zara. Tommel opp for servicen på Zara forresten, der er de blide selvom kundene roter som idioter. Flott!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg