HVERDAGSSMINKE PÅ 10 MINUTTER

Jeg husker Cathrine fortalte meg om en butikk i London der man kunne velge sine favoritter å samle de på én palett. Husker jeg ble så sjalu og følte jeg måtte til London med en gang! Man bruker som regel bare et par farger om man har en svær fargepalett med øyenskygge for eksempel. I mitt tilfelle har jeg én favorittfarge på fire forskjellige store paletter, og det er jo litt av et syn om jeg skal ut å reise for eksempel når alle skal bli med.. Haha! For et par uker siden sendte Coverbrands meg paletten “in the balm in my hand“, og jeg elsker den. Ja, okei. Jeg selger den ikke så bra ved å bare skrive “jeg elsker den”, men jeg gjør virkelig det. Her har de samlet min favorittøyenskygge, rouge, solpudder, highlighter og leppestift. Når jeg reiser til Oslo neste uke kan jeg for én gangs skyld bare ta med meg denne, i stedet en egen for rouge, en egen for øyenskygge osv. Dere skjønner?

Beklager, nå skeiet jeg veldig ut over min forelskelse for denne paletten. I dette innlegget skal jeg vise dere hvordan legge hverdagssminke på 10 minutter, men en ekstra touch!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 1: Foundation. Siden sommeren har jeg brukt denne fra Glo Minerals, men nå har jeg en lysere farge siden det er vinter. Denne smelter på huden, dekker godt uten å bli for mye og er lett å påføre. En god foundation til de som sliter med å bli glinsende i løpet av dagen, noe jeg ofte blir med andre foundations. Du finner den her ♥

PA194764-2

Steg 2: Her kommer paletten inn! Som dere ser over inneholder den alt du trenger for å legge dagsminken. Her bruker jeg solpudderet bahama mama, rougen Apple, highlighteren Mary-Lou Manizer og øyenskyggene. Du finner den her ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Påføringskosten jeg bruker er en kabukikost fra Everyday Minerals! Denne passer både til solpudder, rouge og highlighteren, og er super for å få et jevnt og fint resultat. En kabukikost er noe alle burde ha i sminkevesken sin etter min mening, da den er god på så mange områder og er ikke minst utrolig myk og lett å bruke. Du finner den her ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 3: Her kommer den lille touchen jeg pratet om, knæsje lepper! Denne liplineren/leppestiften har jeg også i fargen “demure” (som dere ser på nesten alle antrekksbildene mine) og “monogram”. Over har jeg fargen “bombshell”. Jeg har aldri vært fan av verken leppestift eller lipliner. Ikke fordi jeg ikke syns det er fint, men på mine lepper blir det stygt etter noen timer, noe som ikke er gunstig om du skal på byen for eksempel. Mens denne kjære jenter, er det noe jeg sverger til så er det denne! Den dekker som en lipliner men holder som en leppomade. AH den er så god! Alle venninnene mine er helt hekta og har kjøpt den selv etter å ha prøvd mine, dere kan stalke de på facebook om dere ikke tror meg.. Haha! Du finner den her ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 4: Sist, men absolutt ikke minst er brynene. Jeg har jo lyse bryn så et godt brynpudder er egentlig alfa omega for sminken min. Jeg har brukt Billion Dollar Brows kjempelenge (les tidligere innlegg her). Den legger seg godt på brynene og ser ikke unaturlig eller “for mye” ut. Enkelt og greit et godt brynpudder som har fått fast plass i min sminkepung! Du finner den her ♥ (Jeg har fargen taupe!)

Nå starter coverbrands med en sminkekampanje med hele 20% avslag på mye varer! Du finner sortimentet her!

PS! I helgen var jeg på TL Salongene hvor Oda Wam Hansen var for å fylle på leppene mine, derfor er jeg litt hoven på bildene over 🙂

 

2 kommentarer
    1. kunne du laget et innlegg om hvilke sko som passer til skjørt og kjole i hverdagen? (gjerne lave sko, da jeg er håpløs på hæler).. Eller bare generelt et innlegg om hvordan sette sammen litt finere hverdagsantrekk? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg