HVEM VIL JEG VÆRE?

Hva er det sterke mennesker gjør? De er ikke destruktive og forsøker å tenke på det positive i livet. De ser på sine feil som lærdom og bygger seg sterkere. De går ikke i grøfta om pilen er på undersiden av diagrammet, men finner løsninger som gjør at den peker opp igjen i nærmeste fremtid. 

Det har jeg sagt høyt til meg selv i dag. Jeg startet dagen med å være negativ, oppgitt over meg selv og ville helst bare drite i den travle dagen jeg har for å syns synd på meg selv i sofaen i stedet. Men det er ikke det sterke mennesker gjør, og jeg vil være en sterk person. Jeg er en sterk person. Når noe kjipt skjer i livet ditt er det ikke alltid like lett å tenke fremover. Det er lett å gjøre problemet enda større med å bare la det være, i stedet for å ta tak i det. Det er lett å fokusere kun på hva som kunne vært gjort annerledes. Men, gjort er faktisk gjort. Konsekvensene kommer også deretter. Jeg føler det som skjer nå avgjør mye om hvordan person jeg ønsker å være. Og den personen jeg ønsker å være er sterk. En som ikke lar seg knekke av noen ting. For la oss tenke på det positive jeg har i livet mitt. Familie, venninner jeg digger mer enn alt og en kjæreste som er bra. Hvorfor skal jeg da fokusere på den éne bagatellen jeg nå går med en klump i magen for? Nei, fy faen. Den bagatellen skal jeg ta tak i, løse opp og bli ferdig med for godt.

Jeg hater blogginnlegg som dette på andre blogger. Der personen bare skriver mye uten å faktisk nevne grunnen. Derfor beklager jeg veldig for at jeg ikke vil fortelle mer. Som sagt er det ikke noe jeg ønsker å bruke mer energi enn nødvendig på. Men, jeg har det faktisk bra. Mye bedre enn for noen timer siden. Jeg har brukt mye tid på å psyke meg selv opp i dag. Gjort meg klar for å jobbe videre.

Akkurat nå er jeg på skolen. Her skal jeg jobbe et par timer før det blir hjemmelaget butter chicken masala i kveld. ÅH, om den blir like digg som håpet kommer oppskrift i morgen!

IMG_5080-2IMG_5073-2

8 kommentarer
    1. <3 slik er det for alle i blandt, og en kan lett møte veggen. Men som du skriver, vær sterk, se det positive i hverdagen 🙂

    2. Det innlegget var akkurat den peptalken jeg trengte i dag! Gått med klump i magen i hele dag fordi jeg føler at den ene etter den andre dårlige tingen slo mot meg, men shit au, bare å jobbe med det!

      1. Det er godt å høre du fikk en liten peptalk! Det er ikke alltid lett å “godta” ting som skjer, men sånn er det bare så vi må bare se fremover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg