HVA VIL DU SPISE?

(Inneholder annonselenker)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJakkeADPT / BukseHER / SkoHER

Dette innlegget skulle jeg egentlig poste i går kveld, men da var dessverre bloggen nede så jeg fikk ikke gjort det. Orket ikke prøve igjen senere, for i går sto nemlig taco på menyen. Jeg har ikke spist taco på flere måneder siden jeg har vært skikkelig lei, men i går fikk jeg den sykeste cravingen over meg. Da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å dra på rema 1000 å handle rømme, mais, kjøttdeig og tacopulver for alle penga.

MEN, det var ikke dette jeg skulle skrive om.. Haha! Jeg tenker som sagt å lage en ukesmeny på bloggen med tips til hvordan du kan spise sunt og rimelig hele uken. Jeg er en planlegger, og å gjør det på den måten er utrolig digg i en travel hverdag. SÅ, jeg lurte på om dere har noen mattips dere vil jeg skal ta med i menyen? Poster den på bloggen i løpet av uken 😀

5 kommentarer
    1. Hehe, må bare le av meg selv… skulle til å skrive hverdagslig middagsforslag, og selvsagt starter jeg med BIFF (<3). Jeg tenker i grunn nesten aldri på annet når det kommer til mat. (tipset var biff med søtpotetchips og hvitløkssmør (hjemmelagd) eventuelt med valgfrie grønnsaker. Er egentlig veldig lettvint om man kutter opp søtpoten på forhånd og har den liggende marinert i pose i kjøleskapet. Når man kommer hjem er det bare å sette det inn i ovnen (210 grader i 20 min (gjerne vende de en gang), hoppe i dusjen samt å steke biff/biffstrimler – og voila middagen er klar før du vet ordet av det!!

      Ellers:
      – pastapastapasta (eks. 1 boks stavland tomatpurre, 1 boks kremfløte, kjøttdeig og spagetti. Brun kjøttdeigen, ha oppi fløten og tomatpurren – la den stå å godgjøre seg + smak til med salt og pepper.)
      – Søtpotet-lasagne / Speltlompe-lasagne / Vanlig lasagne
      – Torsk og søtpotetpurre (?) + evnt blomkålpurre ol.
      – Foliebakt laks og grønnsaker
      – Salmalaks og mangosalat (salmalaks krydres og settes i ovnen, og har på soyasaus evt sesamfrø i 8 min ish, 200 grader? kommer ann på hvor "rå" man liker den. Salatblanding av mango + avokado + vårløk + sitronsaft. Smakes til med salt.)
      – Sweet and sour med svinekjøtt og ris – for de som liker det…
      – Denne, http://malenesmaktmat.blogspot.no/2012/06/norges-beste-pastasalat.html salaten er kjempegod!!) – fin i forhold til at man har mat til flere dager..
      – Enchiladas, Quesediallas, Nachos osv. Selvfølgelig med guacamole!!
      – Kylling med couscous-salat (feks bruker couscous, ruccola, eple, fetaost) + valgfri dressing. Serverer gjerne kyllingen ved siden av.
      – Speltlompe-pizza /pita-pizza
      – Kjøttboller i brun saus
      – Pølse og kålrabbi stappe (hehehe)

      Nei, nå ble det kanskje ikke lenger så rimelig og sunt, men godt er det i allefall! 😉 Håper du fikk noen tips.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg