HVA ER PROBLEMET?

GENSERHER / JAKKE – SAMSØE / BUKSEHER / SUNNIESHER

I går hadde jeg en veldig interessant diskusjon, som handlet om hva man legger ut på sosiale medier og hvor “godtatt” det er. For eksempel, jeg har en venninne som legger ut utrolig tøffe bilder, som noen kanskje kan se på som litt på kanten. Personlig digger jeg de! Men, siden hun er fra Molde som meg skal man ikke tro man er noe. Janteloven står sterkt. Jeg fikk en kommentar av en annen Moldevenn, der personen poengterte hvor “drøye” bildene til venninnen min var. Da svarte jeg jo at Kim Kardashian legger ut MYE drøyere bilder, men er det greit da? “Ja, hun har jo flere millioner følgere og er kjendis” fikk jeg til svar. Men, burde ikke det ikke da være mye verre for henne å legge ut lettkledde bilder? Siden enda fler ser det? Hvorfor skal Kim få lov, men ikke venninnen min?

Det samme gjelder jo meg, som er blogger. Da er det plutselig helt greit å legge ut diverse bilder, der man poser annerledes, har syke outfits eller kanskje viser litt nippel. Jeg syns det er så ufattelig rart hvordan noen mennesker tenker. At man dømmer personer ut i fra hvilke bilder man legger ut på instagram. Da vet man plutselig alt om vedkommende, og er ikke rask til å heve øyenbrynene. Jeg dømmer ikke mine bekjentskaper etter slike ting. Er ikke det viktigste at man er en snill person? At man behandler de rundt seg med respekt? Sist men ikke minst; hvorfor kan man ikke bare godta at folk er forskjellig, og det er helt OK? Er det så jævla vanskelig?

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg